DİZEL SEDAN OLARAK, MEGAN MI, PEUGEOT MU, CERATO MU ?
278 Cevap89259 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 2 3 [5]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Aralık 2006; 0:11:42 

golf diycem ama golfun en basit dizeli 55 ytl den başlıyor


 
53 Mesaj
3 Ocak 2007; 3:59:49 

googleda gezerken denk geldim, konu oldukça eski ama dikkatimi çeken birkaç önemli husus var.

birileri megane 2 dci'nin performansına, yol tutuşuna ve sağlamlığına ilginç yorumlar yapmış. Palio 1.3 mj kullanarak bu araç ile dalga geçtiğini söyleyenler var ki of of demekten alamadım kendimi.

1.5 senedir bu aracın hb versiyonunu kullanıyorum, aynı zamanda başka bir arkadaşımda da 1.6 benzinli sedan versiyonu var. İki aracı da yol tutuşu konusunda pistlerde ıslak ve kuru zeminlerde oldukça zorladık ve bir karşılaştırma isterseniz yol tutuşuyla ünlü bir önceki kasa sedan focustan bariz güzel sonuçlarla karşılaştık. (Diğer arkadaşımın eski aracıydı) Bu araca binip zorlamadan yol tutuşuna laf eden insanlara sadece gülerim. Bu ve alt segmentte bugüne kadar daewoo nubira, astra, focus, corsa, corolla, mondeo, 307, palio, fiesta kullandım, bu saydıklarımın arasında yol tutuşu konusunda megane dan iyi olan yok. Kullandığım araçları bu açıdan denemek için genelde otoban bağlantılarını kullanırım, örneğin kuru zeminde kurtköy istanbul yönü girişinde virajda megane ile ancak 100 km ile kaymaya başlarken bu rakamı sadece modifiyeli focus sport kullanan bir arkadaşım zorlayabildi. Özellikle ıslak zeminlerde bir terslik olurda frenleme esnasında denge bozulur ise ABS+EBD oldukça başarılı çalışıyor, geçen yıl adıyamanda ani buzlanma dolayısıyla bir dağ yolunda atlattığım tehlikenin ardından hayatımı bu ikiliye borçluyum.

Gelelim performans hususuna, bir laf vardır at binicisine göre kişner :) İlk aldığımda tatil dönüşü fransız plakalı aynı arabanın 1.9 dci modelini 190 civarında solladım ama gurbetçimiz de inatçıydı. Neticede normal şartlarda 1.5 dci 1.9 dci ı geçemez mantıken. Lakin bir palio multijet, bu arabayı "kullanan" biriyle dalga geçmek bir yana selektör yapacak kadar bile yaklaşamaz. Zaten son sürati taş çatlasın 170 civarı varsa iyi, megane devrini alınca düz yolda 190 üstüne çıkabiliyor bayırda ise 210 kmde artık max devire geliyor kullanılan mazot kaliteli ve araba boş ise. Kendim en son denediğimde 12 saniyede 0-100 arasını aldım ama drag pisti gibi bir ortamda 11li değerleri rahatlıkla görebileceğini tahmin ediyorum, fabrika çıkış verisi 14 saniye olmasına rağmen. Benzinlisi ise ayrı bir dünya, 200 kmnin üstüne zorlanmadan çıkabiliyor ve bu süratte bile fare gibi makas atabiliyor gıdım kaymadan. Ha performans konusunda kral mıdır? Örneğin 1.6 tdci focusun daha iyi bir performans verdiğine eminim ama hiç rasgelmedim keşke kendi gözlerimle de görebilseydim:) Neticede 80 hplik bir araçtan bahsediyorum ama altını çizmek istediğim nokta 80 hp diyerek geçmemek lazım.

Yakıt tüketimi ufaklıklara göre sanırım biraz daha fazla ama şöyle açıklayayım, bugün üsküdardan izmite gittim (tam 100 km), giderken cruise control ile 90 km sabit süratle gittim yaktığım mazot sadece 3.3 litre idi. Dönüşte canım sıkıldı arabayı "biraz" zorladım :) Bu şekilde rakam 6.5 litreye çıktı süratim ise genelde 180 km civarıydı. Yol bilgisayarını her depo doldurmada test ediyorum yanılma payı %1-2 civarı onu da sözlerime katayım.

Uzun lafın kısası bir kötü huyumuz var ki bire bir görmeden inandığımız birşeyi çok rahat savunabiliyoruz ama burası bir noktada araba alacak kişileri yönlendirme vazifesi üstlendiğinden mümkün olduğunca birebir bildiklerimizi aktarmamız yerinde olacaktır.

Ayrıca eve diğer bir araç olarak cerato veya rio dsl düşünüyoruz, özellikle rio biraz daha gençlere hitap ettiğinden dolayı daha çekici geliyor. Forum boyunca yazılanlar genelde olumlu göründü, bu araçların yakıt tüketimleri, sağlamlıkları ve performansları hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilecek kimse olursa memnun olurum.


 
96 Mesaj
3 Ocak 2007; 17:30:30 

dizel teknolojisi konusunda günümüzde multijeti(ctdi) tek geçerim.hem çok sessiz hem de performansı çok iyi.Zaten bu motor iki firmanın ortak yapımından meydana geldi.(GM-FIAT)


_____________________________



 
22 Mesaj
4 Ocak 2007; 0:47:28 

eğer güvenlik senin için önemliyse ondan sonra yol tutuş yakıt ekonomisi ikinci el değeri önemliyse
kesinlikle megane bugün hiç bir marka megane nin prestijini gölgeleyecek bir otomobil üretebilmiş değil... (kendi segmentinde)


_____________________________

HAKAN B .::scenixel::.


2399 Mesaj
5 Ocak 2007; 16:34:02 

megane veya cerato ama favorim bunların arasında megane
quote:

Orjinalden alıntı: keleter

Dizel sedan bir araba almak istiyorum 30-33 milyar aralığında. Bu fiata yukarda yazdığım dizelleri bulabildim. Focus, C4 vs çok yukarıda.
MEGAN; 1.5 motor, 80 beygir, 6 airbag, manuel klima, 2 cam otomatik, cruse kontrol, 2 yıl garanti; fiatı - 33.900
PEUGEOT 305 LOOK; 1.6 motor, 110 beygir, 2 airbag, digital klima, 4 cam otomatik, 2 yıl garanti, fiatı - 34.000
CERATO; 1.5 motor, 104 beygir, 10 airbag, digital klima, 4 cam otomatik, 16 inc çelik cant, mp3-teyp, 3 yıl garanti, 240 euro karşılığı 5 yıl garanti - fiatı-32.900

Fiat/donanım ceratoda çok iyi görünüyor. İkinci eli düşünürsem, cerato dezevantaj. Bu arabayı en az 5-6 yıl kullanmayı düşünürsem makul olabilir mi ? Öncelikle KİA CERATO, 2. eli düşünmeden önce, araba kalitesi olarak nasıl acaba ? Donanımlarden ve 2. elden de önce, arabanın araba olarak kalitesini merak ediyorum.
Ben test sürüşünü yaptım ama malum, problemler sonradan ortaya çıkıyor. İlk test sürüşü aldatıcı olabiliyor.

TAVSİYELERİNİZİ ve GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM...



 
199 Mesaj
5 Ocak 2007; 18:15:43 

Valla ben Cerato hastasıyım hem tipine hem 1.6 lt dizel 117 hp süper motoruna çok hoş modifiye ediliyor
Kia nın gelmiş geçmiş en iyi araabasıdır "Cerato" sunduğu donanıma karşın fiyatı çok uygun, kaçmaz diye düşünüyorum


_____________________________

GÖZLER KALBİN AYNASIDIR


 
3475 Mesaj
5 Ocak 2007; 19:28:44 

ölümüne megane

şimdi kia dicem iyi hoş sorunsuz ama parçasıda çok pahalı...o yüzden renault diyorum ben... 1.5 dcı da iyidir


_____________________________



 
128 Mesaj
6 Ocak 2007; 17:30:58 

isme aldanmayın. önce megane kullananlara bir sorun derim. Bence yeni Cerato 1.6 lt dizel motor ve 115 beygir. Ama bugün itibariyle fiyatlara baktım zam gelmiş.


_____________________________

http://www.riyaziye.com.tr.tc


2102 Mesaj
6 Ocak 2007; 19:26:49 

valla 1,5 yıldır megane2 dci sportway kullanıyorum,çok memnunum.tam depo şehir içi 1000,şehirlerarası 1300km gidiyor.araba sesi içeri almıyor,yol tutuş çok başarılı.hatta marmarisden muğlaya çıkan virajlı yolda,yolu iyi bilmediğimden sollama yapıyordum,aniden neredeyse 180 derecelik viraja girdim,araba savruldu ama karşı yola bile geçmeden ya da allah korusun takla falan atmadan durdu.
bagajı çok geniş,6 hava yastığı,cruise kontrol,klima,yol bilgisayarı falan var.bence tek eksiği B çıtaları diyorlar galiba,biraz kalın,sağa bakarken görüntüyü engeleyebiliyor.ama dediğim gibi en büyük özelliği bu pahalılıkta çok az yakıt tüketimine sahip olması,güvenliğide iyi zaten gerisi ayrıntı...


_____________________________

"Life is hard. But it is harder when you are stupid."
-John Wayne


 
461 Mesaj
30 Ocak 2007; 1:28:01 



_____________________________

alsidoga


 
342 Mesaj
30 Ocak 2007; 18:09:59 

quote:

googleda gezerken denk geldim, konu oldukça eski ama dikkatimi çeken birkaç önemli husus var.

birileri megane 2 dci'nin performansına, yol tutuşuna ve sağlamlığına ilginç yorumlar yapmış. Palio 1.3 mj kullanarak bu araç ile dalga geçtiğini söyleyenler var ki of of demekten alamadım kendimi.

1.5 senedir bu aracın hb versiyonunu kullanıyorum, aynı zamanda başka bir arkadaşımda da 1.6 benzinli sedan versiyonu var. İki aracı da yol tutuşu konusunda pistlerde ıslak ve kuru zeminlerde oldukça zorladık ve bir karşılaştırma isterseniz yol tutuşuyla ünlü bir önceki kasa sedan focustan bariz güzel sonuçlarla karşılaştık. (Diğer arkadaşımın eski aracıydı) Bu araca binip zorlamadan yol tutuşuna laf eden insanlara sadece gülerim. Bu ve alt segmentte bugüne kadar daewoo nubira, astra, focus, corsa, corolla, mondeo, 307, palio, fiesta kullandım, bu saydıklarımın arasında yol tutuşu konusunda megane dan iyi olan yok. Kullandığım araçları bu açıdan denemek için genelde otoban bağlantılarını kullanırım, örneğin kuru zeminde kurtköy istanbul yönü girişinde virajda megane ile ancak 100 km ile kaymaya başlarken bu rakamı sadece modifiyeli focus sport kullanan bir arkadaşım zorlayabildi. Özellikle ıslak zeminlerde bir terslik olurda frenleme esnasında denge bozulur ise ABS+EBD oldukça başarılı çalışıyor, geçen yıl adıyamanda ani buzlanma dolayısıyla bir dağ yolunda atlattığım tehlikenin ardından hayatımı bu ikiliye borçluyum.

Gelelim performans hususuna, bir laf vardır at binicisine göre kişner :) İlk aldığımda tatil dönüşü fransız plakalı aynı arabanın 1.9 dci modelini 190 civarında solladım ama gurbetçimiz de inatçıydı. Neticede normal şartlarda 1.5 dci 1.9 dci ı geçemez mantıken. Lakin bir palio multijet, bu arabayı "kullanan" biriyle dalga geçmek bir yana selektör yapacak kadar bile yaklaşamaz. Zaten son sürati taş çatlasın 170 civarı varsa iyi, megane devrini alınca düz yolda 190 üstüne çıkabiliyor bayırda ise 210 kmde artık max devire geliyor kullanılan mazot kaliteli ve araba boş ise. Kendim en son denediğimde 12 saniyede 0-100 arasını aldım ama drag pisti gibi bir ortamda 11li değerleri rahatlıkla görebileceğini tahmin ediyorum, fabrika çıkış verisi 14 saniye olmasına rağmen. Benzinlisi ise ayrı bir dünya, 200 kmnin üstüne zorlanmadan çıkabiliyor ve bu süratte bile fare gibi makas atabiliyor gıdım kaymadan. Ha performans konusunda kral mıdır? Örneğin 1.6 tdci focusun daha iyi bir performans verdiğine eminim ama hiç rasgelmedim keşke kendi gözlerimle de görebilseydim:) Neticede 80 hplik bir araçtan bahsediyorum ama altını çizmek istediğim nokta 80 Hp diyerek geçmemek lazım.

Yakıt tüketimi ufaklıklara göre sanırım biraz daha fazla ama şöyle açıklayayım, bugün üsküdardan izmite gittim (tam 100 km), giderken cruise control ile 90 km sabit süratle gittim yaktığım mazot sadece 3.3 litre idi. Dönüşte canım sıkıldı arabayı "biraz" zorladım :) Bu şekilde rakam 6.5 litreye çıktı süratim ise genelde 180 km civarıydı. Yol bilgisayarını her depo doldurmada test ediyorum yanılma payı %1-2 civarı onu da sözlerime katayım.

Uzun lafın kısası bir kötü huyumuz var ki bire bir görmeden inandığımız birşeyi çok rahat savunabiliyoruz ama burası bir noktada araba alacak kişileri yönlendirme vazifesi üstlendiğinden mümkün olduğunca birebir bildiklerimizi aktarmamız yerinde olacaktır.

Ayrıca eve diğer bir araç olarak cerato veya rio dsl düşünüyoruz, özellikle rio biraz daha gençlere hitap ettiğinden dolayı daha çekici geliyor. Forum boyunca yazılanlar genelde olumlu göründü, bu araçların yakıt tüketimleri, sağlamlıkları ve performansları hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilecek kimse olursa memnun olurum.

al bendende o kadar


_____________________________



 
9 Mesaj
15 Mart 2007; 1:40:07 

slm arkadaslar.öncelikle aranıza yenı katıldım.sımdıden hosgeldınınız dedıgınızı hıssedebılıyorum.
neyse konumuza gecelım .arkadasımız dedıkı parca sorunu var dıye.
onceden astra g hb vardı 50000 km essek gıbı kullandım.ne bır ses yaptı ne bıyerı bozuldu.hıc masraf cıkarmadı.90000 km de hurdaya cıkardım.bu bıttı.sonra dizel punto aldım.fıat marka.sunda puntoyla daha 10000km yaptıgım halde problemlerle cebellesıyorum ve parca bulamıyorum.adım suat durmus.
musterı hızmetlerınde halen kayıtlarım mevcuttur.bır arka sol rulman ıcın 1 ay bekledım.ve parca fıatta dahı yoktu.heryerı aradım.ensonunda onlıne olarak musterı hızmetterınden buldum.ortaklasa.ve dısarı satmak ıstemıyrlar.fıyatı mı fıyatı cabası.yerlı malı dıye dusunduk,ama olmadı.balata ve rulman ıcın 400 lıra odedım oda ıscılık bıze aıt.yanı arkadasım yaptı sadeece 30 lıra aldı.ve 1 ay beklemem de cabası.suanda mazot pompası arıza gosterdı daha bugun onunla ugrastım.20 lırada ole gıttı.ama bu sadece ıscılık.parca yok.tmamır ettık sadece,parca olsada yalnızca 1250 ytl cık.ucuz.sımdı bu arabayı aldıgıma lanet olsun dıyorum.bıran once elımden cıkarıp cerato almayı dusunuyorum.2006 model 10000 km de alınabılır 23000 ytl ye. an azından ca sınıfında bır arac.karsılarstırın sınıfındakı aracları focus,megane,astra(astraya fazla bı sozum yok)307,fılan fıstık.hangısınde ceratoda kı kadar aksesuvar var.fıyatıda onların kat kat altında.hava yastıkları otomatık cıft bolgelı klıma 4 cam otomatık.otomatık anten kasetcalar ve cd mp3 calar aynı anda standart donanımda sunulmusarabam.com da testlere gırersenız orada gorursunuz.verılerı.neysedaha bırcok sey.tamam ıkıncı el yok ama zaten suanda hıcbır arabada ıkıncı el yok.parca eh artık olsun.fıatta bır ay bekledıysek ceratoda dazla beklemeyız herhalde.saygılarımla.


_____________________________

kralsuat


53 Mesaj
15 Mart 2007; 2:36:44 

KESİNLİKLE CERATO AZ YAKIT VE ÜSTÜN PERFORMANS PİŞMAN OLMIYACAKSIN BENİ DİNLE


_____________________________

Server:RedSea
Nick:denizhans
Str-Fire-Glavie Lvl:7x




 
9 Mesaj
15 Mart 2007; 3:39:07 

daha arkadasım arabayı bıle tanımıyosun.resımlerını ıstıyosun mılletten.hnı bılmıyorsundur arkadaslar focus u ve 307 nın de resımlerını gondersın sana.


_____________________________

kralsuat


 
9 Mesaj
15 Mart 2007; 3:58:57 

arkadaslar ben bır rent a carcıyımcok araba kullandım.cok arabada hurdaya cıkardım.ıclarınde sadece bana zevk verıp masraf vermeyen arac astra g oldu 2000 model hb.yalnız sunu belırtmek ıstıyorum.
megane kullandım ve hatta modıfıyelı bır megane de kullandım.yere yaklasım 3 cm daha yakın.tamam surusu guzeldı.dızeldı ayrıca.ama ıc kalıtesı uzakdogululardan daha kalıtesız.yan kapı dosemelrı naylon.sıgara ıcmeye gelmıyor.aynı zamanda cok cabuk kırlenıyor.hanı oto kokuları vardır ya,asarsınız torpıdoya havalandırma ızagarasına.ıste o kokudan cıkan esans dahı konsolun malzemesını deforme ettı altından da mukavva gıbı bır madde cıktı.arac cok ses yapıyor.yanı kullanılan malzemeden dolayı.fransızların cogu ole.arkadasta 307 vardı koltuklarını arkadasın cocugu yırttı.cocukmu daha 4 yasında.cok guclumu yoksa malzememı kalıtesız.bakın benım saglam araba derken en buyuk
gozlemım yolda kaza yapan araclardır.en cok hangıa rac kaza yapıyorsa ondan uzak dururum.cunku herzaman kusur soforde degıl aractadır yanı bazen.cunku kurtarmak ıstesenızde bazen kurtaramıyabılırsınız.cunku frene basıyorsun durmuyor.cunku standartın altında 43 metrede duruyor dıyelım bu bır ornek.arac yana yatma egılımı gosterıyor.bu bır surucu hatası degılfırma hatası.o kadar fıyatlarla musterıye satmayı bılıyorlar ama .mesela ıkı yıldan berı arkadaslarımın butun albea aracları takla attı 80kms suratla vırajlarda.neden .acaba butun surucularde mı acemıydı.albea ve eskı 2004 punto
.albeada konfor ıcın dusunulmus yaglı amortısor var..hıza gelmez vıraja hıc gelmez.ama konforlu.ıcerıye ses almaz.puntoda gazlı amortısor var.her sesı ıcerı alıyor ama onunla vırajlara gırmek bır ayrıcalık ve zevk.en kotu vırajları bışa 120 ıle alırsınız.surat ornektı sadece yapan daha fazla yapar yada daha az. neyse cerot.daha hıc kazasını gormedım.guzel arac.donanımıda var.servıs yolunu unutturur 250000 km ye kadar.havayastıkları kasetcalar mp3 calar ve cd calar bunları suanda hıcbır aracta bulamassınız.rısskmı
tabı sız gıder sıfır arac alırdanız rısk degıl bır eseklık olur.suanda 2007 model 5000 de bır cerato 25000 ytl.ama ıkıncı el alırsanız,hjıc bır rısk almıs olmassınız.bmw ve mersoda bıle satmak ıstedıgınızde fıyat nerden baksan 5000 euro bırden dusuyor arkadaslar.kor malın kör musterısı olur.her arabanın begenenı vardır.mutlaka satarsınız.ama cerot cok guzel bır arac.denemenızı tavsıye ederım en azından bır yerde test surusu yapın bakın ozaman bana hak vereceksınız.ama alıyorsanız sıyah alın derım sızeaudı gıbı havası olan bır arac.saygılarımla


_____________________________

kralsuat


173 Mesaj
15 Mart 2007; 10:14:40 

Merhaba;

2006 model megane hb sportway dci aracımı geçen ay sattım. Megane konusunda benimde söyleyeceklerim aşağı yukarı diğer arkadaşlarla aynı, yani aracın temel sorunu iç mekan kalitesizliği işçiliğin başarısızlığı. Benim araba alırken ki temel taleplerimden biri kalite idi. Kalite anlayışım ise aracın tokluk hissi vermesi yani tıkırttılar olmamaması ve iç mekandaki kaplamaların yerine tam oturması çabuk yıpranmaması. Açıkça söylemem gerekir ki bu konuda çok memnuniyetsiz oldum.
Motoru konusuna gelince; araç kullandığım onlarca araç içinde kesinlikle en tutumlusuydu. Dev yakıt deposuyla 1000 km den fazla yol yapmak çok normal bu araç için. (şehiriçi şehirlerarası karma).
Performanssa kesinlikle yeterli. Ancak ekonomik olması için dizayn edilmiş ve bu amaç için alınmış bir araba için yeterli.
Yol tutuş için bu araba sınıfında belki de en iyisi. Bu konuyu tartışmam bile.Çok yüksek süratlarda bile stabilitesini kaybetmiyor. Fakat biliyorum ki piyasadaki imajı hiçte dediğim gibi değil.Bunun sebebi de çok basit. Bu arabada iğrenç bir direksiyon sistemi kullanılmış. 1 yaşındaki kızımın oyuncak bisikleti bile daha hisli bir direksiyona sahip . Ortalama bir kullanıcı hızlı girdiği bir virajda panik yaparda sert bir direksiyon hareketi yaparsa bir hafta sonra bu forumda meganenin yol tutmadığını anlatır. Yani sorun direksiyon sistemi kesinlikle yol tutuş değil.

Gelelim 3 aydır kullandığım şirket aracıma;
kia cerato 1.6 D.
Bence parasını kesinlikle hakeden bir ürün. Megane ile tarzları çok farklı. Cerato Meganeye göre daha ticari araçmış gibi duruyor. Megane ise daha sofistike bir araç daha çok konforlu yolcuklar için tasarlanmış gibi bir de reklamlara inanmayın megane Cerato dan sessiz.
Motoru konusu ise başka bir dünya. Bu araba ile 1.6 benzinli bütün araçları geçiyorum. Hele ki ara hızlanmalar müthiş. Hemen her viteste ve hızda ivmelenmeyi hissedebilirsiniz. Sollamalar çok keyifli. son hız için megane de 200 ü uzuuuun bir düzlükte görmüştüm Cerato ile kadranı dayadım(220). yakıt meganeye göre fazla ama genede çok iyi yani Megane Cerato gibi gitseydi kesin bundan fazla yakardı.
Her iki araçla ilgili detaylı bilgi isteyen varsa yardımcı olabilirim.


_____________________________



1589 Mesaj
15 Mart 2007; 11:55:43 


quote:

Orjinalden alıntı: mRcOLL


sinir oLduğum oLay kuLLanmadan biLmeden haksız yere suÇLamak

Bunu sen demişsin ama ne kadar 307 kullandın bilemem
307 ne varmıs yol tutusta her gittgimde servise egilip bakıyorum altına ne kadar 307 kullandında böle konusuorsun.... Ben senin 307 araba değildir laflarına karısamam herkesin görüsü bende kesinlikle mercedes e binmezdim.... Ama cok görüyormus gibi 3 yıldır 307 im var yol tutusuda canavar gibi frenajıda güsel altındada hiç bir sey yok... He bende katılıyorum bence cerato düşünülmeli..Ama ben 307 kullandıgım için tekrar araba alsaydım 307 alırdım...
EWET YOL TUTUSUNU KULLANDIGIM İÇİN BİLİYORUM aracım 1,4 dizel oldugu için 170 li hızlarda gidebiliyorum ancak ve 170 civarı giripte rahatlıkla cıktıgım viraj cok oldu...Cok ani tepkilerde önden kayma yapıyor (agırlık gecisinden dolayı) fakat panik yapmaz devam ederseniz aracın arkasıda yolunu buluyor... 307 kullanan biri olarak 307 nin yol tutusu böyle

NOT: arkadasımda 2003 model 1,4 HDi 307 vardı su anda Bir tane sedan bir tane HB 1,6 dizel FORD FOCUS var...Ona sordum farkları anlatsana dedim...Yol tutusta sadece focus ta sınırları hissedebiliyorum dedi... Geri kalanda fark yok dedi....


_____________________________

Honda Civic HB 1.8 Sport & Fiat Stilo 1.6 Dynamic


 
9 Mesaj
16 Mart 2007; 12:53:46 

hakatem arkadasım sana katılıyorum.ben unutmusum,megane de kı dıreksıyon kutusunu ve sımıdını yazmayı.alt takımlarınada dıyercegım bırsey yok.reno kalıtesı orada konusuyor.yol tutusta fena sayılmaz.resmen yolu kavrıyo gıbı.ama ıc kalıte fılan fıstık cok vasat.koltuklar kalıtesız.genel kalıte yok.yanı musterının gozunu dolduracak bısey yok.


_____________________________

kralsuat


 
1 Mesaj
28 Nisan 2007; 9:57:49 

arkadaşım özür dilerim ama siz arabalardan hiç anlamıyorsunuz.megan 1.5 dizel hakkında görüşlerinizi okudum.aklıma ilk gelen düşünce sizin megane binmeden önceki bindiğiniz arabadır.tüm megan2 arabalar teknik,performans,kullanımrahatlığı,ses vb.. bakımından berbat bir arabadır.tutulmamıştırda.sadece tipinden satılan bir araba olup ,alanlarda kullandıkca pişman olmaya başlamıştır.bilmediğiniz ,anlamadığınız konular hakkında görüş yaparak başkalarına sebep olmayınız.fazlı kazanır-05447206352


_____________________________



1709 Mesaj
28 Nisan 2007; 10:53:29 

quote:

Orjinalden alıntı: keleter

"az risk ortalama kar ile girip çıkmak istiyorsan Renault'la, orta risk ile girip, az kar ya da çok karla çıkmak istiyorsan yani ufak bir kumar istiyorsan Kia'la, servisten hiç çıkmak istemiyorsan Peugeot'la muhattap olmalısın"


kesinlikle katılıyorum .




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 28 Nisan 2007; 10:58:25 >


_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Haziran 2007; 13:22:13 

kiayı kullanında gelin fren sistemi yol tutusu manyaq bi arac bi deneme testi yapın sonra karar veerin


211 Mesaj
28 Haziran 2007; 21:38:27 

ben burada yeni yazıyorum.ama getz klüpte baya yazdım.halada yazıyorum benim de getz 1.3 benzinli aracım var.kia ile aynı ülke vede ortak firma araçları olması hasebiyle yazıyorum ki konforundan çok memnunum.ama bana bagajı küçük geliyor yetmiyor.yakıtıda dizellere göre biraz fazla o yüzden sedan bi dizele geçiş yapmak istiyorum.vallahi arkadaşlar ben hep şuna çok kızıyorum.bazı firmalar insanları enayi yerine koyup iyice sömürüyolar.bigünde biri çıkıp insanlara paralarının karşılığında daha iyi hizmet daha ucuz hizmet veriyor ama bizler bitürlü uyanıpta gerçeği göremiyoruz.adamlar yıllarca bizleri sömürmüşler.tekel yapmışlar istedikleri fiata araba satıyolar.kiada aynı arabayı veya dahada iyisini yapıp onlardan ucuza veriyor.ben neden gidip çok daha fazla vereyimde öbürlerini alayım.reno güya yerli araba yabancılarla yarışıyor be.ben isterimki yerli arabam bana daha ucuza gelsin.yoksa yerli olmasının bana ne kazancı var ki.bazen parça olarak servis olarak çok daha pahalı.ayrıca deniyor ki kia sağlam değilmiş.bu memleketde ne arabalara biniliyor.sanki hepsi sapasağlam.eskiden reno 12 lere şahinlere binerdik onlar çok mu sağlamdı.ben ortadan ikiye katlanmış toroslar bilirim.kia ne kadar çürük olsa onlardan yine sağlamdır.haa denilirseki pahalı bile olsa memleketimin arabası para oraya gitsin.ne memleketi fransız arabası!milliyetçilikse gidipte avrupa arabasıda alınmasın.yok pejoymuş citroenmiş wv miş vs.hiçbirini almayın o zaman arkadaşlar.yerli demek bana daha ucuza gelen demektir.eskiden bi nebze bu vardı insanlar ucuz diye murat reno alırdı yabancı arabalar pahalıydı şimdi arada fark kalmadı ki.
Neyse bende burada yazılanları okudum kiaya çoğu, marka olarak ön yargılı yaklaşıyor.iyi bişey değil bu.tavsiyem deneyin bakın beğenmezseniz yine almayın.ayrıca ben getzci arkadaşlarla konuşuyorum dizel olanlardan( ki benzinlide aynı) motorla ilgili hiçbi sorun duymuyorum.eğer kiada aynı motoru paylaşıyor sa ondada sorun olmayacağını düşünüyorum.tabi dizellerin en büyük düşmanı kaçak yada bozuk yakıt alınmazsa.arkadaşın nick'i keleberdi galiba eğer bizi geçen bu zaman zarfında aracıyla ilgili yaşadıklarıyla aydınlatırsa hem biz seviniriz hemde ceratoya şüpheyle bakanlar tatmin olur.bende ceratoya çok sıcak bakıyorum.bagajı c segmenti sedana göre emin değilim ama biraz küçük olsa bile olsun yeterli gelir sanırım.kralsuat kardeşim sendende ricam 5000 km de 2007 ceratolar var 25 000 ytl ye demişsin nereden bulduğunu merak ettim fiyat çok uygun geldi.


_____________________________

2011 1.6 crdi 128 PS,KAR TANESİ.260 NM TORKUN GÜCÜ.GÖZ ALICI GÜZELLİK.



741 Mesaj
15 Ekim 2007; 10:55:51 

bence cerato daha iyi bir seçim olur


_____________________________



7954 Mesaj
15 Ekim 2007; 13:46:45 


quote:

Orjinalden alıntı: __RaVe__®



Bunu sen demişsin ama ne kadar 307 kullandın bilemem
307 ne varmıs yol tutusta her gittgimde servise egilip bakıyorum altına ne kadar 307 kullandında böle konusuorsun.... Ben senin 307 araba değildir laflarına karısamam herkesin görüsü bende kesinlikle mercedes e binmezdim.... Ama cok görüyormus gibi 3 yıldır 307 im var yol tutusuda canavar gibi frenajıda güsel altındada hiç bir sey yok... He bende katılıyorum bence cerato düşünülmeli..Ama ben 307 kullandıgım için tekrar araba alsaydım 307 alırdım...
EWET YOL TUTUSUNU KULLANDIGIM İÇİN BİLİYORUM aracım 1,4 dizel oldugu için 170 li hızlarda gidebiliyorum ancak ve 170 civarı giripte rahatlıkla cıktıgım viraj cok oldu...Cok ani tepkilerde önden kayma yapıyor (agırlık gecisinden dolayı) fakat panik yapmaz devam ederseniz aracın arkasıda yolunu buluyor... 307 kullanan biri olarak 307 nin yol tutusu böyle

NOT: arkadasımda 2003 model 1,4 HDi 307 vardı su anda Bir tane sedan bir tane HB 1,6 dizel FORD FOCUS var...Ona sordum farkları anlatsana dedim...Yol tutusta sadece focus ta sınırları hissedebiliyorum dedi... Geri kalanda fark yok dedi....


Yok öyle bişi focus nere 307 nere!


_____________________________

Badass Nova


 
3429 Mesaj
15 Ekim 2007; 20:09:22 

performans arıyorsan megane-2 den uzak dur.

güvenlik ariyosan ceratodan uzak dur (euro ncap 3 yıldız)

sorunsuz, 5 yıldız güvenlik ve performans arıyosan yeni toyota corolla


 
2821 Mesaj
15 Ekim 2007; 20:18:25 


quote:

Orjinalden alıntı: acu___men

performans arıyorsan megane-2 den uzak dur.

güvenlik ariyosan ceratodan uzak dur (euro ncap 3 yıldız)

sorunsuz, 5 yıldız güvenlik ve performans arıyosan yeni toyota corolla


reklamları dinlediniz
şimdi haberler...



yahu arkadasım 1400 motorlu corolla nasıl performans olarak meganeden veya ceratodan ıyı olabılırkı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raja Clavata -- 15 Ekim 2007; 20:20:08 >


_____________________________

ida


 
3429 Mesaj
15 Ekim 2007; 21:18:57 


dikkatli okursan, ceratonun performansına bişey dediğim yok


güvenlik ariyosan ceratodan uzak dur (euro ncap 3 yıldız)


quote:

Orjinalden alıntı: Raja Clavata




reklamları dinlediniz
şimdi haberler...



yahu arkadasım 1400 motorlu corolla nasıl performans olarak meganeden veya ceratodan ıyı olabılırkı?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 15 Ekim 2007; 21:24:21 >


577 Mesaj
15 Ekim 2007; 21:25:09 


quote:

Orjinalden alıntı: acu___men


dikkatli okursan, ceratonun performansına bişey dediğim yok


güvenlik ariyosan ceratodan uzak dur (euro ncap 3 yıldız)







senin 1,4 corolla 210 basıyodu dimi? 210 basarsa evet megane dan daha permormanslıdır


_____________________________

bu alemde ultrAslan tayfa gerisi palavra


 
3429 Mesaj
15 Ekim 2007; 21:33:10 


en büyük eksiği ESP.




quote:

Orjinalden alıntı: stuka

valla 1,5 yıldır megane2 dci sportway kullanıyorum,çok memnunum.tam depo şehir içi 1000,şehirlerarası 1300km gidiyor.araba sesi içeri almıyor,yol tutuş çok başarılı.hatta marmarisden muğlaya çıkan virajlı yolda,yolu iyi bilmediğimden sollama yapıyordum,aniden neredeyse 180 derecelik viraja girdim,araba savruldu ama karşı yola bile geçmeden ya da allah korusun takla falan atmadan durdu.
bagajı çok geniş,6 hava yastığı,cruise kontrol,klima,yol bilgisayarı falan var.bence tek eksiği B çıtaları diyorlar galiba,biraz kalın,sağa bakarken görüntüyü engeleyebiliyor.ama dediğim gibi en büyük özelliği bu pahalılıkta çok az yakıt tüketimine sahip olması,güvenliğide iyi zaten gerisi ayrıntı...



 
976 Mesaj
15 Ekim 2007; 22:46:02 

Vay be konu açılalı 2,5 sene olmuş. Zaman haklıyı göstermiş...




_____________________________

Jetta 1,2 TSİ Trendline-Platinium Gri


2388 Mesaj
26 Aralık 2007; 8:44:47 


quote:

Orjinalden alıntı: anchorman

Vay be konu açılalı 2,5 sene olmuş. Zaman haklıyı göstermiş...




kimmiş haklı olan


_____________________________


2008 siyahastra sedan 1,3cdti njoy+sp
elinden geliyorsa bir ağız tatlandırmaya bak,o ağıza yumruk atmak erkeklik değildir
kötülere iyilik yapmak, iyilere kötülük yapmak demektir


 
4 Mesaj
27 Aralık 2007; 22:28:28 

ben megane dizel 100 bg düşünüyorum ne dersiniz?


_____________________________



2388 Mesaj
28 Aralık 2007; 7:59:56 


quote:

Orjinalden alıntı: recsream1

ben megane dizel 100 bg düşünüyorum ne dersiniz?

hayırlısıysa olsun derim

şahsi görüşüm bu araçlar arasındaki sıralamanın;
1-megane
2-cerato
3-peugeot

olması yönünde...


_____________________________


2008 siyahastra sedan 1,3cdti njoy+sp
elinden geliyorsa bir ağız tatlandırmaya bak,o ağıza yumruk atmak erkeklik değildir
kötülere iyilik yapmak, iyilere kötülük yapmak demektir


 
154 Mesaj
29 Aralık 2007; 11:39:44 

Valla arkadaşlar geçen CERATO'YU deneme fırsatım oldu.Dizeldir,hantaldır birinci vitesi dedim az fazla gaz verdim araba deli koyun gibi patinaja kalktı.Benzinlimi dedim bu satıcı Dizel Abi deyince şaşırdım.Neyse yola çıktık 1 2 3 4 5 derken 180 e dayandı ibre şaşırdım.Valla güzel araba.Alınır...


_____________________________



721 Mesaj
29 Aralık 2007; 12:09:16 


quote:

Orjinalden alıntı: keleter

Dizel sedan bir araba almak istiyorum 30-33 milyar aralığında. Bu fiata yukarda yazdığım dizelleri bulabildim. Focus, C4 vs çok yukarıda.
MEGAN; 1.5 motor, 80 beygir, 6 airbag, manuel klima, 2 cam otomatik, cruse kontrol, 2 yıl garanti; fiatı - 33.900
PEUGEOT 305 LOOK; 1.6 motor, 110 beygir, 2 airbag, digital klima, 4 cam otomatik, 2 yıl garanti, fiatı - 34.000
CERATO; 1.5 motor, 104 beygir, 10 airbag, digital klima, 4 cam otomatik, 16 inc çelik cant, mp3-teyp, 3 yıl garanti, 240 euro karşılığı 5 yıl garanti - fiatı-32.900

Fiat/donanım ceratoda çok iyi görünüyor. İkinci eli düşünürsem, cerato dezevantaj. Bu arabayı en az 5-6 yıl kullanmayı düşünürsem makul olabilir mi ? Öncelikle KİA CERATO, 2. eli düşünmeden önce, araba kalitesi olarak nasıl acaba ? Donanımlarden ve 2. elden de önce, arabanın araba olarak kalitesini merak ediyorum.
Ben test sürüşünü yaptım ama malum, problemler sonradan ortaya çıkıyor. İlk test sürüşü aldatıcı olabiliyor.

TAVSİYELERİNİZİ ve GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM...

Tabiki Cerato ayrıca Ceratoda ikinci elde iyi giden bir araç özellikle kia yenilenmeye başladığından beri ikinci eldede satışları iyi gidiyor


_____________________________



 
21 Mesaj
8 Aralık 2009; 0:20:12 

ya gerçekten yanlış anlamayın ama hiç arabadan anlamayan arkadaşlar var ne kıa sı kardeşim 2 sene bindim bu arabaya tam bir bela bütün ses arabanın içinde vahşet megane ise tam kalite katili sanki her parçası çıkma motor çok kötü işçilik berbet megane alacağına clio al ama 30 lra vereceksen 1.6 hdi look 110 hp süüüüüüüüüüüpeeeeeeeeeerrrrr bırak öteki çaputları


_____________________________

polat


546 Mesaj
8 Aralık 2009; 21:37:40 


quote:

Orijinalden alıntı: polatkaptan

ya gerçekten yanlış anlamayın ama hiç arabadan anlamayan arkadaşlar var ne kıa sı kardeşim 2 sene bindim bu arabaya tam bir bela bütün ses arabanın içinde vahşet megane ise tam kalite katili sanki her parçası çıkma motor çok kötü işçilik berbet megane alacağına clio al ama 30 lra vereceksen 1.6 hdi look 110 hp süüüüüüüüüüüpeeeeeeeeeerrrrr bırak öteki çaputları


Valla hocam sen anlamıyorsun arabadan anladık onu:) Eski KİA lar sesliydi ben 5 sene ilk kasa rio kullandım. Motor sesi epey vardı. Ama her markada olduğu gibi KİA da epey geliştirdi olayı. Zamanında renault lar,Fiat lar,Peugeot lar çok mu sessizdi. Halada sessiz sayılmazlar. Cerato crdi teknolojisi kullanıyor. Bunu da direk Daimlerden aldı. İlk çıktığı zamnlarda en performanslı dizel motor mercedes ve kia daydı. Hatta en güçlü dizel diye satılıyordu türkiyede. Megane acayip satıldı. Sonra parası olan değiştirdi, uzun süre binmedi çünkü sert araba ama dayanıklıdır. Peugeot lar ise şekliyle Türkiye'de satmış ve 206 gibi bir efsane tasarımıyla öcülük yapmıştır. İşin kısası bu devirde fransızdan uzak duracaksın. Alacaksın uzakdoğuluyu. Peugeot falan bildiğin teneke zaten kullandım biliyorum.


_____________________________



1459 Mesaj
8 Aralık 2009; 21:41:55 

zorla kendini focus al bunların hepsinde üstündür..


_____________________________



 
52 Mesaj
1 Nisan 2010; 12:08:51 

2004 Model 1.2 Opel Corsa kullanıcısıyım. 2008 veya 2009 model Kia Cerato 1.6 dizel almayı düşünüyorm. Kullandığım arabaya göre artıları ve eksileri nelerdir? Cevaplarsanız sevinirim.
Sayfa:   <<     1 2 3 [5]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Araç tercih-kıyaslama » DİZEL SEDAN OLARAK, MEGAN MI, PEUGEOT MU, CERATO MU ?
Sayfa: <<     1 2 3 [5]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön