- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?
35627 Cevap3145449 Görüntüleme210 Favori
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     55 [57] 59 60 61 62 63 64      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
2594 Mesaj
24 Ekim 2008; 17:53:21 


quote:

Orjinalden alıntı: ftdokuyucu

maxfocus kardeş ben bu kombiyi almadan önce önde gelen bütün markaların (viesman vailand ferroli eca demirdöküm buderus ) bayilerini dolaştım ürün kataloglarını tektek topladım inceldim ve novadenste karar kıldım çünkü diğer firmaların satıcılarında esnaflıgın e si yok dogalgaz memlekete yeni geldiya nasıl olsa kimse birşey bilmiyor düşüncesiyle milleti kazıklama telaşındalar mesela internette yaptıgım fiyat araştırmalarında vailantın 242-3 pro modeli 1400 ytl civarı k.maraştaki fiyatı ne kadar olsa begenirsin 2100 ytl birde unutmadan hepsi 20000 lik kombi senin işni görür diyor bende ya yetmese diye sordugumda hiç biri beni tatmin edecek cevabı vermedi baymak yetkili satıcısıdan yetmediği dakika 20000 liği söküp 26000 liği takma garantisi aldım ayrıca fiyat bakımından diger firmalardan daha cazip geldi bana bu cihazı 1.800 ytl kombi + 100 ytl montaj + baglantı seti toplam 1900 ytl nakit olarak verdi, kombi ısı degerlerine gelince senin dediğin gibi 50-30 da 18500 kcal 75-60 da 17200 kcal evimin ısı ihtiyacı 16000 kcal civarında oldugunu düşünürsek fazlasıyla yetmesi gerekiyor bu arada evim 125 m2 125*2.80*40=14000 kcal



Selamlar,

Doğrudur, ne diyebilirim ki, dünyanın en iyi ürününüde üretsen, satıcı ve montajcı kötüyse o ürün kötü olur. Tabi ki bu durumda, bu markaların kendilerini temsil eden bu satıcılara ne kadar önem verdiği ortaya çıkıyor. Yazık tabiki.
Zaten bizde işte bu satıcıların tuzağına düşmeyin diye bu kadar ayrıntılı yazıp duruyoruz.
Baymak da en büyük fasoncu bakmayın daha makul tüccara denk gelmişinizdir. Bu forumda baymak içinde çok şikayet var.
Yalıtım iyiyse tabi ki 40 kcal alabilirsiniz.Yanlız dikkat edilecek bir husus vardır. 2. ısı bölgesindeki K.Maraş da ısı hesabı için ortalama en düşük dış ortam sıcaklığı -9 olarak alınır. Mesela İstanbulda 2. bölge ama -3 dür.
Bu anlamda yalıtımın iyi olması önemlidir. 14000 kcal kabaca doğrudur. 45 alsaydınız 15750 kcal olurdu ki bunda bile , 75-60 da 17200 kcal ısıl çıkış %9 emniyetle yeterli olur.
Burda dikkat edilecek husus petek boyunuz, pkkp22 h:60 peteklerden 11 mt. kullanmanız gerekiyor. Yoğuşmadan daha da etkili yararlanmak istersenizde, 14 mt ye çıkabilirsiniz tabi ki tesisatınızın uygun olması şartıyla.14 mt olursa kombizi en soğuk günlerde kombiyi 50-55 derece araısında ayarlayarak (60-40 veya 65-45 tesiat sıcaklığında)çalıştırmanız yeterli olacaktır.
Kolay gelsin.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


7457 Mesaj
24 Ekim 2008; 19:40:47 

cassiopia arkadaşım
demekki istanbul dışında olunca fiyatlar değişiyor....ayrıca o sana telefonunu verdiğim yerin sadece viessmann vitedens 200 + vitotronic 100 panel ile verilmiş teklifi var hala elimde....ya diyeceğim yanlış fiyat verdiler ya da aradan geçen zamanda birşeyler değişti
Bosch Classic condense 24kw için fiyat en uygunu gibi gözüküyor...ben araştırırken yoğuşmalılarda bosch, eca ve vestel aynı ürün demişlerdi.......bunu burdaki arkadaşlar doğrular veya yanlış der....ama vestel ile eca kasa olarak bile aynıydı ondan inanmıştım
bu arada taşkafanın dediği yer ile konuşup taşkafa önerdi sizi dersen fiyatta oldukça yardımcı oluyorlar....eca confeo premix i iyi bir fiyata alırsan kayseride birilerine taktırırsın herhalde....sanırım eca servisi kayseridede yeterince vardır
açıkçası döviz kurları bu kadar artmışken fiyat konusunda o doğru bu yanlış diyemiyorum artık....ayrıca bu işi ucuza da halletmek lazım....yoksa yurtdışından gelen kombiler her geçen gün artıyor....adamlar depolarına eski kur ile girmiş ürünü yeni kurla satıp uyanıklık peşindeler.....bu tüccarların oyununa gelme derim


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
106 Mesaj
24 Ekim 2008; 20:53:59 

Arkadaşlar bugün buderus gb042 kombi aldım.(montaj herşey dahil 2700 ytl)
ama yeni aldığım evdeki 7.2 mt uzunluğundaki PEKPAN adlı peteği satıcıya söylediğimde oldukça canımı sıktı.petekler demirdöküm bile olsa bir iki yıl içinde ısıdan dolayı boyalarında çatlama olacağı ve bu yüzden paslanacağı için kombiye zarar vereceğini söyledi.satıcı tanıdık olduğu için ona güvenerek 9 mt uzunluğundaki alüminyum panel ile sistemimi değiştirmeye karar verdik.(ALTER marka).bana 1600 ytl'ye mal odu.metresi 230 ytl imiş.(bendeki petekler yeni olduğu için onları fiyattan düştü.)faydaları olarak bana sistemin daha çabuk ısınıcağını, daha az su ile çalıştığı için daha az gaz tükettiği,diğer radyatörler gibi is yapmayacağını,paslanma olmadığından kombiye zarar vermeyeceğini söyledi.
ben de 2-3 sene sonra petekleri değiştirmeye niyetim varken kombiyi daha verimli kullanmak amacıyla(almışken bi daha ugraş olmasın diye) tanıdığa güvenerek aldım.acaba iyimi ettim kötümü ettim .bi açıklama yaparsanız sevinirim.


_____________________________



 
106 Mesaj
24 Ekim 2008; 21:11:59 

http://www.alterradyator.com.tr/?cId=20
burdan radyatörlere bakabilirsiniz.


_____________________________



 
6728 Mesaj
24 Ekim 2008; 22:27:45 

Bize hayırlı olsun demek düşer..Bu safhada kötü yapmışsın desek ne olacak ? Sök bunları getir onları diyecek halin yok.. İyi günlerde kullan...yeni kombin ve yeni radyatörlerin hayırlı olsun...


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
106 Mesaj
24 Ekim 2008; 22:35:35 

sağolasın da insan aldığı bir malın iyi mi kötü mü olduğunu başka kullanıcılardan da duyunca hiç olmazsa rahatlıyor.


_____________________________



 
51 Mesaj
25 Ekim 2008; 11:01:00 

maxfocus k.maraş'ın 2.ısı bölgesinde olduguna eminmisin K.maraş merkez akdeniz bölgesinde yer aldıgı için akdeniz iklimi hakimdir. -9 derecede k.maraşın tarihinde görmüş oldugu en soguk günün verisidir. k.maraş'ın ortalama sıcaklık degerleri ocak 5 şubat 6.2 mart 10.2 nisan 15.3 kasım 11.4 aralık 6.4 derecedir. 0'ın altına yılda bir kaç gün düşer. yanlız şunu eklemeliyimki bu veri sadece mekez için geçerli nedeni ise akdeniz bölgesini ve akdeniz iklimini toros sıra dagları belirler. toros sıradagları antalyadadan başlar enson uzantısıda k.maraş şehir merkezini çevreler, k.maraş şehir merkezini iç anadolu ile dogu anadoludan dolayısı ilede karasal iklimden ayırır bir ilçe haricindeki diger ilçelerimizde tamamen karasal iklim hakimdir yıl içerisinde -25/-30 dereceleri görürler


_____________________________



 
1 Mesaj
25 Ekim 2008; 19:23:23 

Merhabalar,
Bu baslik altinda topladiginiz yazilarin cogunu okumaya calistim ( zira hepsini okuyamadim, cunku cok sayfa vardi ) ama genel olarak yaptiginiz yorumlardan cok seyler ogrendim tesekkur ederim. Sizin tecrubelerinizden istifade edip bir kac soru sormak istiyorum ki ona gore de alacagim kombiye karar vermem daha kolay olacak.

Evim 120 metrekare kuzey cephesinde cok gunes almiyor, ama camlara ve kapilara fitil taktirmistim, biraz rahatlatti, gerci yasadigim semtte evlerde yalitim hemen hemen yok denicek kadar az ama ara kat olmam biraz kurtariyor durumu diye dusunuyorum.

Hali hazirda Alarko kombim var seytan kulagina iki aydir arizasiz calisiyor, ama sunu demeliyim ki bugune kadar verdigim servis paralariyla sanirim bu forumdaki yeni kombi alacaklara kendimle beraber yeni kombi alirdim :). Alarko'nun semtimdeki ve civar semtlerdeki butun servislerini cagirmisligim vardir, ama hepsinden nefret ettim illet ettim, hafta icleri ve cumartesi gunleri yogun calistigim icin genelde sabahtan aksama kadar servis beklemek benim icin nerdeyse imkansizken, servislerin futursuzca isimiz bitince geliriz ama bilemem deyip bu randevu saatini 12 saatlik bir dilime yaymalari ilginc ve zor oluyor. Neyse en sonunda maddi durumumu biraz toparladim ve yeni bir kombi ile kisa girmek istiyorum. Aaprtman 1995 yilinda yapildigi icin, baca diger ev sakinleri ile birlikte ortak kullaniliyor, oncelikle bu sorun nasil cozuluyor ( ikinci kattayim, apartman uc katli, ayrica baca cok darmis, ve cekmiyormus ki bir kac sefer evi duman basmisligi da var ) sanirim direk disari vermem gerekiyor. Forumdan okudugum kadari ile ECA confoe premix kombisini oneriyorsunuz, onun haricinde ( alarko olmayan ) baska bir kac tane daha secenek sunarsaniz bende fiyati degerlendirip sunduklarinizdan bir tanesine karar verebilirim. iki tane ana kriterim var birincisi cok ariza yapmayip beni servisle ugrastirmayan ikincisi de programlanabilir olmasi bir de unutmadan azcik da sessiz olursa mukemmel olur sanirim:) zamani olupta yardim edebilen olursa cok sevinirim. selametle


_____________________________



604 Mesaj
26 Ekim 2008; 18:43:48 

ayrı başlık açmak istemedim
eca kombici arkadaşlara bir sorum var..
bende confeo digital hermetik model kombi var ..mayıs-2008 de aldım yani daha yeni sayılır
Acaba kış bakımı gerekir mi yani servis çağırayım mı yoksa hemen kış moduna alıp çalıştırmaya başlayayım mı..Bu arada basınç değeri 1.5 den aşağıya düştü kendimiz yükselyebilir miyiz yoksa bunun içinde servis mi gerekiyor


_____________________________

parmak basıcam :)


 
6728 Mesaj
27 Ekim 2008; 7:52:27 

Mustist servislik işin yok. Aç çalıştır. Kombinin sag altında mavi küçük vanayı aç basıncı 1,6 yap. Dijital göstergede görüyorsun. 1,6 - 1,7 tamam yeter Çok hafif sıkılacak. Kapansın yeter....Bütün gücünle sıkmaya gerek yok..Su eksildikç açıp o vanadan tamamlanıyor..AŞIRI SIKMAYINIZ....Kombiyi ...Kış ayarına alıp çalıştır..hepsi bu kadar...Panellerde ısınma sorunu olursa havalarını alırsın..Hayırlı olsun...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 27 Ekim 2008; 7:58:16 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 12:37:58 

quote:

Orjinalden alıntı: ftdokuyucu

maxfocus k.maraş'ın 2.ısı bölgesinde olduguna eminmisin K.maraş merkez akdeniz bölgesinde yer aldıgı için akdeniz iklimi hakimdir. -9 derecede k.maraşın tarihinde görmüş oldugu en soguk günün verisidir. k.maraş'ın ortalama sıcaklık degerleri ocak 5 şubat 6.2 mart 10.2 nisan 15.3 kasım 11.4 aralık 6.4 derecedir. 0'ın altına yılda bir kaç gün düşer. yanlız şunu eklemeliyimki bu veri sadece mekez için geçerli nedeni ise akdeniz bölgesini ve akdeniz iklimini toros sıra dagları belirler. toros sıradagları antalyadadan başlar enson uzantısıda k.maraş şehir merkezini çevreler, k.maraş şehir merkezini iç anadolu ile dogu anadoludan dolayısı ilede karasal iklimden ayırır bir ilçe haricindeki diger ilçelerimizde tamamen karasal iklim hakimdir yıl içerisinde -25/-30 dereceleri görürler



Selamlar,

Evet %100 eminim. Değerlerde bir sorun yok . Zaten bu değeri rastgele söylemedim.Ekteki resimde kaynağıda var.
Ayrıca ısıtma tesisatlarının en soğuk dereceye göre yapılandırılması gerekir. Bu olasılık gerçekleştiğinde elektrik sobası ile ısnmamız gerekmemeli.

0


local://upfiles/150047/24884D2984614940BE62984AB15ED414.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Ekim 2008; 13:00:42 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 12:40:43 

quote:

Orjinalden alıntı: tkafkas

sağolasın da insan aldığı bir malın iyi mi kötü mü olduğunu başka kullanıcılardan da duyunca hiç olmazsa rahatlıyor.


Selamlar,

Petek içlerinde pas oluşması hususunda , tesisata pas önleyici katkılar kullanabilirsiniz. Buderusun bu ürünü var. Bayiden bir sorun.
Hayırlısı olsun sizden tüketimle ilgili ilerleyen dönemde yorumlar alabilirsek faydalı olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Ekim 2008; 12:35:58 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 12:52:17 

quote:

Orjinalden alıntı: maxfocus

Selamlar,
Petek içlerinde pas oluşması hususunda , tesisata pas önleyici katkılar kullanabilirsiniz. Buderusun bu ürünü var. Bayiden bir sorun.
Hayırlısı olsun sizden tüketimle ilgili ilerleyen dönemde yorumlar alabilirsek faydalı olur.


Selamlar
Verdiğiniz linkteki radyatörler Aluminyum alaşım bunlarda pas olmaz , ama kireçlenme olabilir birde bu tip petek için yine kimyasal bir oksijen emilimini engelleyen katkı kullanmanız yeterlidir. Eğer Alm petek kullandıysanız çok iyi su miktarı daha az olacak çok hızlı olarak ısınırlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Ekim 2008; 13:03:43 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 13:54:29 

quote:

Orjinalden alıntı: apachie

Merhabalar,
Bu baslik altinda topladiginiz yazilarin cogunu okumaya calistim ( zira hepsini okuyamadim, cunku cok sayfa vardi ) ama genel olarak yaptiginiz yorumlardan cok seyler ogrendim tesekkur ederim. Sizin tecrubelerinizden istifade edip bir kac soru sormak istiyorum ki ona gore de alacagim kombiye karar vermem daha kolay olacak.

Evim 120 metrekare kuzey cephesinde cok gunes almiyor, ama camlara ve kapilara fitil taktirmistim, biraz rahatlatti, gerci yasadigim semtte evlerde yalitim hemen hemen yok denicek kadar az ama ara kat olmam biraz kurtariyor durumu diye dusunuyorum.
Hali hazirda Alarko kombim var seytan kulagina iki aydir arizasiz calisiyor, ama sunu demeliyim ki bugune kadar verdigim servis paralariyla sanirim bu forumdaki yeni kombi alacaklara kendimle beraber yeni kombi alirdim :). Alarko'nun semtimdeki ve civar semtlerdeki butun servislerini cagirmisligim vardir, ama hepsinden nefret ettim illet ettim, hafta icleri ve cumartesi gunleri yogun calistigim icin genelde sabahtan aksama kadar servis beklemek benim icin nerdeyse imkansizken, servislerin futursuzca isimiz bitince geliriz ama bilemem deyip bu randevu saatini 12 saatlik bir dilime yaymalari ilginc ve zor oluyor. Neyse en sonunda maddi durumumu biraz toparladim ve yeni bir kombi ile kisa girmek istiyorum. Aaprtman 1995 yilinda yapildigi icin, baca diger ev sakinleri ile birlikte ortak kullaniliyor, oncelikle bu sorun nasil cozuluyor ( ikinci kattayim, apartman uc katli, ayrica baca cok darmis, ve cekmiyormus ki bir kac sefer evi duman basmisligi da var ) sanirim direk disari vermem gerekiyor. Forumdan okudugum kadari ile ECA confoe premix kombisini oneriyorsunuz, onun haricinde ( alarko olmayan ) baska bir kac tane daha secenek sunarsaniz bende fiyati degerlendirip sunduklarinizdan bir tanesine karar verebilirim. iki tane ana kriterim var birincisi cok ariza yapmayip beni servisle ugrastirmayan ikincisi de programlanabilir olmasi bir de unutmadan azcik da sessiz olursa mukemmel olur sanirim:) zamani olupta yardim edebilen olursa cok sevinirim. selametle


Selamlar,

Mevcut kombiniz anladığım kadarıyla bacalı , öncelikle İgdaş artık bacalı kombi kullanımına en alt ve arakatlarda uygun görmüyor. Aslında sizin can ve mal güvenliğiniz açısından da bacalı kullanmamanızı bende şiddetle tavsiye ederim.
Ankarada oturuyorsanız, yalıtımın sizin için önemi büyük. Bu konuda ısıcamdan petek arkalarına yansıtıcı veya yalıtıcı levha konulmasına yada bahsettiğiniz gibi hava kaçaklarını önleyici basit işlemler yapmanızı öneriyorum.
120 m2 brüt net hangisi bilmiyorum ama brüt üstünden net ısıtma m2 niz 90 m2 civarında olmalı , bu anlamada 15000 kcal civarı bir kombi gerekiyor.
Ben yoğuşmalı olmasını tavsiye ederim, bu anlamada da ECA confeo premix 24 kw yı öneririm. Marka olarak buderuss gb022 veya gb042, viessmann vitodens200w 26 kw, uygun fiyat olarak DD nanomix veya baymak brötje novadens premix 240 olabilir. Ben bütçeniz müsaitse buderuss derim ama € çok arttığı için karar sizin.
Tabi ki yoğuşmalı uygulamasında mevcut petek boylarınız muhtemelen %40 civarında artması gerekir.

Yoğuşmasız ürün olarakda programlanabilir, Demirdöküm nitron veya ECA fortius ya da harici program modüllü confeo digital öneririm. Bu uygulamada petek boyunuz sabitde kalabilir yada %20 civarında uzatmada yapabilirsiniz. DD nitron fan modülasyonuda yaptığı için size en iyi seçim olacak fiayatıda 1200-1350 ytl arasında dır.
Kolay gelsin.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


65 Mesaj
27 Ekim 2008; 14:26:41 

[font="Tahoma"]arkadaşlar kombiyi kullanmaya başladım şimdi artı ve eksilerini yazalım tüm arkadaşlara yard olması için( buderus gb-022)

negatif yönlerini sıralamak gerekirse sadece kombi basıncına ilk 10 gün dikkat etmek gerekiyor. düşüşler oluyor üste arkadaşların yazdıgı gibi sanırım petekler uzun süredir kullanılmadıgı için havalarını aldıktan sonra düzeldi ama yinede servis arkdş ilk günler kontrol edin dedi
pozitif yönleri bence ilk olarak kesinlikle oda termostadı hartika birşey kombinin yanına gitmeye hiç gerek yok kendi kendine oda sıcaklığını ayarlıyor ve dur -kalk yapmadan çalışıyor ve yakıt tüketinmini dengeliyor
2 gün içinde sadece akşam 7 den sonra 2 saat çalıştı sonra durdu bu 2 saatlik dönemden sonra akşam 01.00 a kadar odalar gercekten fazlasıyla sıcak oldu ve gaz tüketimi 2-2,5 mp3 civarı( oda sıcaklığı 24 lere kadar çıktı). servise bu konuyuda sordum kış ayları özellikle sert gecen aralık ocak şubat ve martta günlük ortalama 10-15 arası değişir dedi havanın eksiye düşmesine baglı olarak
ama genel anlamda doğru bi tercih yaptıgıma kanaat getirdim özellikle yoğuşmalı konusunda benle aynı şekilde üsk katta oturan arkadaşımın kombisi alarko o akşam 7 den sabaha kadar kullandı ve tüketim 15mp3. ve üstelik oda sıcaklıklarımız aynı.
yoğuşmalı kombi tercihi bence her anlamda daha ekonomik( ilk yatırım maliyeti hariç)

şimdilik böyle arkadaşlar birde havalar iyice soğuyunca 24 saatlik dönemde tüketim olunca bakalım performans ve tüketim nasıl olacak onuda yazacagım.
thegate kardeş sende gözlemler nasıl paylaşırsan sanırım?

maxfocus ve taşkafa
sizce ilk izlenimler ışığında yorumlarınız nasıl tavsiye ve önerileriniz?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kancelik22 -- 27 Ekim 2008; 14:22:00 >


_____________________________

Gerçeği İnsanların Ölçüleri İle Değil ;
İnsanları Gerçeğin Ölçüsü İle Tanı..


1555 Mesaj
27 Ekim 2008; 14:43:53 

Maxfocus onerilerin için tesekkür ederim. (Pmden)


_____________________________



 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 17:25:12 

quote:

Orjinalden alıntı: kancelik22
2 gün içinde sadece akşam 7 den sonra 2 saat çalıştı sonra durdu bu 2 saatlik dönemden sonra akşam 01.00 a kadar odalar gercekten fazlasıyla sıcak oldu ve gaz tüketimi 2-2,5 mp3 civarı( oda sıcaklığı 24 lere kadar çıktı). servise bu konuyuda sordum kış ayları özellikle sert gecen aralık ocak şubat ve martta günlük ortalama 10-15 arası değişir dedi havanın eksiye düşmesine baglı olarak ama genel anlamda doğru bi tercih yaptıgıma kanaat getirdim özellikle yoğuşmalı konusunda benle aynı şekilde üsk katta oturan arkadaşımın kombisi alarko o akşam 7 den sabaha kadar kullandı ve tüketim 15m3. ve üstelik oda sıcaklıklarımız aynı. yoğuşmalı kombi tercihi bence her anlamda daha ekonomik( ilk yatırım maliyeti hariç) şimdilik böyle arkadaşlar birde havalar iyice soğuyunca 24 saatlik dönemde tüketim olunca bakalım performans ve tüketim nasıl olacak onuda yazacagım. thegate kardeş sende gözlemler nasıl paylaşırsan sanırım?
maxfocus ve taşkafa
sizce ilk izlenimler ışığında yorumlarınız nasıl tavsiye ve önerileriniz?[/size][/font]

Selamlar,

Dostum, toplamda kaç saat çalıştı benim anladığım 19:00 dan 01:00 kadar 6 saat, ilk 2 saat den sonra devreye girip çıkmadı mı?
6 * 2 gün = 12 saat ise 2,5 m3 biraz abartılı olur.
Alarkonun kombiside gazı içmiş yani. Bu arkadaşının kışın durumu hiç parlak değil.

Bence bu işe bir format belirleyelim. Kriterler şu olmalı;
1- İlk çalıştırma zamanı,
2- İlk çalıştırmada dış ve iç ortam sıcaklığı,
3- İlk çalıştırma öncesi sayaç işareti,
4- İlk çalıştırma öncesi ısıtma devresi sıcaklığı ve ayarlanan derece;
5- 1. Isıtma süresi ve ısıtma bitiminde sayaç konumu,
6- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları
7- 2. Isıtma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
8- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları
9- 3. Isıtma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
10- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları,
11- 4. Isıtma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
12- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları
13- 5. Isıtma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
14- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları,
15- 6. Isıtma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
16- Bekleme süresi ve oda sıcaklıkları,
17- Isıtma kapatıldığındaki toplam çalışma süresi ve bitiminde sayaç konumu,
18- Oda ve dış ortam sıcaklıkları,

İlk üç ısıtma ve bekleme süresi kesintisiz diğerleri 2 saate bir gözlenebilir.

Belki biraz zor gelecek ama çok daha iyi değerlendirme yapabiliriz.

Ben cumartesi akşam 20:00 de çalıştırdım kombinin ayarı 40 derece idi bu da 49- 31 derece aralığında çalışacak demekti, gece 00:30 da kombinin ayarını 36 dereceye getirip bıraktım. (Sadece alt kat ısıtıldı 117m2 10,4 mt pkkp22 h:60 petek) Pazar sabah 10:30 kombinin ayarını 40 dereceye gece 23:00 de 36 dereceye aldım bu sabah 07:30 baktığımda toplamda 35,5 saatte 7,4 m3 tüketim gözüküyor. Dün akşam 23:00 ile bu sabah 07:30 arası tam 2 m3 kullanılmış ki buna akşan duş ve sabah tıraş sıcak su kullanımları dahil. Gelelim oda sıcaklıkları oda sıcaklıkları salon akşamları 19,5 gündüzleri 21-22 ve arka odalar 19 geceleri gündüzleri 22 ve 23 derece olarak değişti, Banyolar ise gece 21 gündüz 23 derece civarındaydı. Dış ortam gece 14 dereceye kadar düşmüştü.Belki daha altada inmiş olabilir. Gündüz 17,5 -18 gibiydi
Sonuçta ocak , banyo ve diğer sıca su kullanımları düşünüldüğünde bence oldukça iyi bir değer.Tabi ki bunu etkileyen çevre değişkenleri var.

İlk ısıtma kombi tesisat suyu 24 dereceyi gösteriyordu, burdan ısıtmaya başladığında (kombi ayarı 40 derecede) yaklaşık 35 dakka aralıksız ısıtmaya devam etti , sonra 30 dk durdu ve tekrar ısıtmaya geçti bu sefer 28 dk çalıştı 25 dk. bekledi.Sonra sıkıldım ve takip etmedim.

Kombiyi izlerken gözlemlediğim ve hatalı bulduğum konu ise, ilk kalkışdan itibaren ısı hızlı olarka artıyor mesela 30 derecede ısıtmaya başladı 40 kadar gelmesi ilk 30 sn içinde olurken, 40 dan sonra artış hızı düşmeye başlıyor bu esnada modülasyonda devreye girip hava ve gazı kesiyor ama bu düşüş yaklaşık 46-47 derecelere geldiğinde son haline erişiyor. İşte bundan bir önceki (fan sesinden anlaşılyor) modülasyon seviyesi ile bu son seviye arsında yaklaşık 5 dk bir süre var. Eğer sıcaklık artışınız çok hızlı olursa son seviyeye geçemeden kombi ısıtmayı kesiyor.

Bu tespitte, ben modülasyon geçişinin çok hassas olmadığı kanısına vardım. (muhtemelen tüm tesisat devrede olsa bu durum olmayacak) Her ne kadar kazan sıcaklığı dikkate alınsada son seviyeye geçişte ayrıca bir zaman kontrolü var. Nasıl kalorifer tesisatı devredeyken sıcak suyu kullanıp musluğu kapattğınızda hemen kalorifer moduna geçmiyor, belli bie süre bekliyorsa burda da bir timer kontrol var.Bunu servise sorup kısaltma şansı varmı öğrenmek lazım.

Bu işlemi aslında bir gün oturup şöyle 2-3 saat gözlemlemek istiyorum daha net bilgi sahibi olucam.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 27 Ekim 2008; 17:26:01 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
27 Ekim 2008; 17:27:14 

quote:

Orjinalden alıntı: Sui CompoS
Maxfocus onerilerin için tesekkür ederim. (Pmden)

Selamlar,

Rica ederim.Faydalı olduysa yeterli.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


604 Mesaj
27 Ekim 2008; 20:46:15 

hocam açıklamalar için teşekkür ederim
sağ alt kısımda öyle bir vana yok kalorifer su ve kullanım su borularına bağlı vanalar var ve sol alt tarafta mavi ve beyaz 2 adet vana var acaba bunlar mıdır bahsettiğin vana ve hangisi?

quote:

Orjinalden alıntı: taşkafa

Mustist servislik işin yok. Aç çalıştır. Kombinin sag altında mavi küçük vanayı aç basıncı 1,6 yap. Dijital göstergede görüyorsun. 1,6 - 1,7 tamam yeter Çok hafif sıkılacak. Kapansın yeter....Bütün gücünle sıkmaya gerek yok..Su eksildikç açıp o vanadan tamamlanıyor..AŞIRI SIKMAYINIZ....Kombiyi ...Kış ayarına alıp çalıştır..hepsi bu kadar...Panellerde ısınma sorunu olursa havalarını alırsın..Hayırlı olsun...



_____________________________

parmak basıcam :)


7457 Mesaj
27 Ekim 2008; 23:04:04 


quote:

Orjinalden alıntı: kancelik22
thegate kardeş sende gözlemler nasıl paylaşırsan sanırım?

hocam şimdilik doğalgaz sayacına hiç bakmadım...açıkçası bakmayı gerektirecek bir tüketim olduğunu sanmıyorum
çünkü dediğin gibi dış hava sıcaklığı gece bile 14C altına inmediğinden olsa gerek kombi fazla çalışmıyor
evin ısı kaybının iyi yalıtım nedeni ile düşük olması ve dış hava sıcaklığınında çok düşük olmaması nedeni ile kombi çok az çalışıyor...çoğunlukla radyatörler soğuk oluyor ve ev içerisi 22C...biraz daha soğuk havalarda daha iyi değerlendirme yapabiliriz
buderus gb022 cidden sessizlik ve kullanım suyu konforu anlamında çok iyi bir kombi...apartmanda eskiden herkesin kombisi aynıydı çünkü hepimiz anlaşarak tek biryerden almıştık....ama bu sene ve geçen sene herkes değiştirdi...geçen sene aynısını (buderus gb022) başka iki daire daha kullandı...ısrarla biz herkesten daha az doğalgaz parası ödüyoruz diyorlar ama bilemiyorum şartlar aynımı....bu sene bizde göreceğiz bakalım tüketim nasıl olacak....ancak ben umutluyum bu kombi oldukça kaliteli gibi görünüyor


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
3 Mesaj
28 Ekim 2008; 10:14:38 

Forumun ileri gelenlerine danışmak istediğim bir durum var.Öncelikle evin ölçülerini vermek istiyorum.
Salon 29,2 m2;
oturma odası:20,84 m2
Yatak odası1:15,60 m2
yatak odası2:11,40 m2
mutfak:12,8 m2
hol:15,50 m2
banyo:4,54 m2 olmak üzere net kullanım alanı 110 m2 dir.Petek uzunlukları(ECA marka) ise;
salon:180 cm
oturma odası:150 cm
yatak odası1:120 cm
yatak odası2:100 cm
mutfak:90 cm
hol:50 cm
banyo :50 cm olmak üzere toplam 7,40 metre petek vardır.
Evimizin iki cephesinden biri güneye,diğeri batıya bakmaktadır.Dairemiz apartmanın son katında olup dış duvarlarda iki tuğla arasında izocam bulunmakta,ayrıca çatıya da 3 cm kalınlığında poliüretan köpük malzemesi uygulanmıştır.Pencerelerimiz ısı cam dır.
Şİmdi sizden sormak istediğim; bana nasıl bir kombi önerirsiniz,yoğuşmalımı yoksa diğerlerimi?Forumda biraz dolaştım ancak yeterince okuyamadığım için pek faydalanamadım.Vaktimin nsınırlı olması ve 1-2 günde sonuca ulaşmam gerekiyor.Lütfen yardım edin.....


_____________________________



354 Mesaj
28 Ekim 2008; 10:20:59 


quote:

Orjinalden alıntı: mustist81

hocam açıklamalar için teşekkür ederim
sağ alt kısımda öyle bir vana yok kalorifer su ve kullanım su borularına bağlı vanalar var ve sol alt tarafta mavi ve beyaz 2 adet vana var acaba bunlar mıdır bahsettiğin vana ve hangisi?





Bahsettiğin vana sol altta mavi olan vana bununla su basabilirsin


_____________________________

Nasıl Yaşarsan Öyle ÖLÜRSÜN,
Nasıl ÖLÜRSEN Öyle Dirilirsin.

PANASONİC TXP42GW20E NEO PLAZMA


 
2594 Mesaj
28 Ekim 2008; 14:14:16 

Herkese Selamlar,

Dün akşam 5 saat 19:00 dan, 02:30 ve 02:30 dan 7:30 kadar kombinin çalışmasını değerlendirdim.
Elde ettiğim neticeler bundan önceki yazımdakilere göre net ve kesin değerler.
Uygulama alanı 10,4 mt pkkp22 h:60 petek 117 m2 net ısıtma m2 si (üst kat petekleri kapalı.)

Mesela en son modülasyona geçiş 5 dk. demiştim ama yanılmışım, 5 kez kontrol ettim, bu süre 2 dakka 10 saniye olarak hiç değişmedi.
Bu süre yapılan ısı ayarına göre çok kritikte kalabiliyor ve 4-5 devreye girip çıkmadan sonra fazla gelebiliyor. Kombi modülasyona geçerken ayarlanan üst sıcaklık çıkışı değerine ulaşıldığı ısıtma kesiliyor. Bana göre bu değer yüksek ve düşük ısı ayarlarında maks. 2 dakika civarında olmalı.
Kombi 31 derecedeki dönüş suyundan start alıp ısıtmaya geçtiğinde sıcaklık 2 dk olduğunda zaten 46 dereceye ulaşmış oluyor, ısıtma kapanışının (40 derece ayarında) 49 derece olduğuna göre sadece 3 derecelik fark kalmış oluyor ki, bu kritik bir değer. Bu esnada tekrar modülasyon yapıp ısıtma azalınca su sıcaklığı 41 dereceye kadar düşüyor ama burdan yavaş yavaş ısıtırak sonunda devreden çıkıyor. İlk dört periyoddan sonra su sıcaklığının 47 derecedeye kadar ulaştığını gördüm. Artarmıydı bilemiyorum.Ama oda sıcaklığına bağlı muhtemelen artış olacaktı.

Genel olarak ilk andaki ısıtma hariç kombi 23 ,5 dakika ısıtmada, 35,5 dakika beklemede kaldı. Bu da bir saatte %59,1 bekleme % 39,1 ısıtma demek yine ilk ısıtma hariç tüm ısıtmalarda 0,350m3 tüketim gerçekleşti. Aynı şartlarda 24 saat üstünden hesaplarsak 9,5 saat (570 dk) ısıtma 14,5 saat (870 dk) bekleme olur. 34200 sn / 1410 sn = 24,25 * 0,35 = 8,5 m3 günlük ısınma + 0,2m3 (ocak-sıcak su) =8,7 m3 *30 = 261m3 demektir. Bu da şu an için 220 ytl eder. %15 kasım zammı, 250 ytl demektir. Ortalama sıcaklığının 22 dereceye ulaşacağını düşünürsek, makul bir değer, zira 30 günün tamamında aynı tempoda çalıştığı düşündük. Tabi ki bu şartlarda 24 saat üstünden çalışıldığında durum böyle bunu gece 23 den sonra sabah 8:30 kadar 40 derece yerine 36 dereceye ayarlarsak tüketim değerinde ciddi düşüş olacağı kesin. Bu anlamda programlanabilir termostadlarında ne kadar faydalı olduğu ortaya çıkıyor.
Ekte tabloyuda veriyorum.



0


local://upfiles/150047/674E79BE889A4B53A54E9DC55FCA55A9.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 28 Ekim 2008; 15:18:42 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
28 Ekim 2008; 15:13:53 

quote:

Orjinalden alıntı: hsanda
Forumun ileri gelenlerine danışmak istediğim bir durum var.Öncelikle evin ölçülerini vermek istiyorum.
Salon 29,2 m2;
oturma odası:20,84 m2
Yatak odası1:15,60 m2
yatak odası2:11,40 m2
mutfak:12,8 m2
hol:15,50 m2
banyo:4,54 m2 olmak üzere net kullanım alanı 110 m2 dir.Petek uzunlukları(ECA marka) ise;

salon:180 cm
oturma odası:150 cm
yatak odası1:120 cm
yatak odası2:100 cm
mutfak:90 cm
hol:50 cm
banyo :50 cm olmak üzere toplam 7,40 metre petek vardır.

Evimizin iki cephesinden biri güneye,diğeri batıya bakmaktadır.Dairemiz apartmanın son katında olup dış duvarlarda iki tuğla arasında izocam bulunmakta,ayrıca çatıya da 3 cm kalınlığında poliüretan köpük malzemesi uygulanmıştır.Pencerelerimiz ısı cam dır.
Şİmdi sizden sormak istediğim; bana nasıl bir kombi önerirsiniz,yoğuşmalımı yoksa diğerlerimi?Forumda biraz dolaştım ancak yeterince okuyamadığım için pek faydalanamadım.Vaktimin nsınırlı olması ve 1-2 günde sonuca ulaşmam gerekiyor.Lütfen yardım edin.....


Selamlar,

Yalıtımınız oldukça iyi düzeyde, Amasya da ikamet ediyorsunuz. 110 m2 lik net kullanım alanı üzerinden 2. bölge ama maks düşük dış ortam sıcaklığı -12 olarak kabul edilmiş.Bu değer nerdeyse 3. bölge değerlarine yakın ama genel ortalama itibariyle 2. bölgede kalmış.
Bu durumda 13612 kcal normalde, ısı yalıtımı nedeniyle ise 12100 kcal oluyor. 17000 (20kw) ve 20640 kcal (24kw) kombiler size yeterlidir.

Kesinlikle yoğuşmalı ürün öneriyorum, Bütçeniz uygunsa Buderuss GB022 veya GB042 ilk önerilerim, viessmann vitodens200w 26kw , vaillant vuw296 24 kw ısıtma veya fiyat/performans da ECA confeo premix 24 kw öneririm. Daha uygun fiyatta Demirdöküm Nanomix ve Baymak brötje novadens premix 240 olabilir.
Yoğuşmasız tek ürün üneriyorum demirdöküm nitron 24 kw.

Peteklerinize gelince
Salon 29,2 m2; 3212 kcal / 1500 = 2,14 mt >>> 2,2 mt uygulamada 1 mt +1,2 mt ideal olabilir.
oturma odası:20,84 m2 2293 kcal / 1500 = 1,53 mt >>> 1,6 mt tek veya 0,6 +1,0 olabilir Tek kullanımda peteğin su giriş üst çıkış çapraz alttan olmasına dikkat edin.
Yatak odası1:15,60 m2 1716 kcal / 1500 = 1,14 mt >>> 1,2 mt
yatak odası2:11,40 m2 1254 kcal / 1500 = 0,84 mt >>> 0,9 mt
mutfak:12,8 m2 1408 kcal / 1620 = 0,87 >>> 0,9 mt
hol:15,50 m2 1705 kcal / 1500 = 1,14 >>> 1,2 mt 0,6 + 0,6 olabilir.
banyo:4,54 m2 500 kcal / 1350 = 0,37 >>> 0,4 mt

Toplamda 8,4 mt pkkp22 h:60 petek kullanmanız gerekiyor. Sizin ise salon:180 cm, oturma odası:150 cm, yatak odası1:120 cm, yatak odası 2:100 cm, mutfak:90 cm, hol:50 cm, banyo :50 cm olmak üzere toplam 7,40 metre peteğiniz var. Bu anlamda 0,4 ve hole 0,7 mt ilave aslında yeterli olur. Oturma odası aynen kalabilir. Yatak odası 1ve 2, mutfak,banyo uygun ölçüdeler.
12100 kcal / 7,4 = 1635 kcal düşer bunu 1500 lerin altına çekebilirsek yoğuşmalı performası açısından çok iyi olur. (Aslında yoğuşmasızlar içinde etkili oluyor.) Hedef tesisat sıcaklığımızı 75-55 derece ile sınırlamış oluruz.

Yoğuşmalıda daha da verim almak için ise petek boyunuzun 9,7 mt kadar artırabilirsiniz. Mevcut verdiğim değerlere %15 ilave etmeniz yeterlidir.

Eğer petekleri değiştirmek istemiyorum dersenizde bu haliylede kullanbilirsiniz.
Kolay gelsin.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


7457 Mesaj
28 Ekim 2008; 15:30:24 


quote:

Orjinalden alıntı: maxfocus

Bu anlamda programlanabilir termostadlarında ne kadar faydalı olduğu ortaya çıkıyor.


iyi bir konuya değinmişsin maxfocus
doğalgaz fiyatları bu kadar artmış iken kombiyi optimum verimde kullanmak çok önemli olmaya başlıyor
dediğin gibi oda termostatlı ve modülasyon yapabilen bir oda kumanda panelinin önemi ortaya çıkıyor
ancak bununla birlikte dış hava ısısına göre kombi tesisat suyu ısısınında otomatik olarak ayarlanması kullanımı daha optimum hale getiriyor
yurtdışında kombi alacaklara özellikle dış hava ısısına göre otomatik çalışma şartlarını ayarlayan kombi sistemleri tavsiye ediliyor
onlar bizden daha zengin olmalarına rağmen bunlara dikkat ediyorlar ise bizimde mutlaka bütçemize göre tabiki bu otomatk kontrol sistemlerini gözönüne almamız gerekecektir
buderus gb022 kullandığım için bu kombide ilgili sistem RC35 oda kumadası ile FA dış hava sensörü oluyor
viesmann da ise kombide vitotronic 200 paneli olması gerekiyor

kullandığın ECA condeo premix de seçenekler nedir bilmiyorum....
ECA confeo premix almaya niyetli arkadaşlar için; seçenekler, özellikleri ve fiyatları konusunda bilgi verirsen çok faydalı olacağını düşünüyorum


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
8 Mesaj
28 Ekim 2008; 18:46:43 

Arkadaşlar ECA nın eylül-ekim tüketici kampanyası varmış...eca confeo plus 20.000 k.cal 1.247 ytl ve eca fortius plus 24.000 k.cal 1.704 ytl ye 2 adet kombiyi bugün aldım...Kampanya ekim sonuna kadar geçerliymiş ama her bayi bu fiyatları uygulamıyor...Daha önceden belli bir miktar ödeme yapmış bayiler bu fiyattan siparişi alıp 1 hafta içinde getirtiyorlarmış..Alacak arkadaşlara duyurulur...kasımda fiyatlar değişecekmiş....Taşkafa Arkadaşada verdiği bilgiler ve fortius tavsiyesi için teşekkür ederim...umarım memnun kalırım...Yerli malı yurdun malı:-)...Herkese iyigünler dilerim


_____________________________



 
2594 Mesaj
28 Ekim 2008; 19:18:03 

quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

Kullandığın ECA condeo premix de seçenekler nedir bilmiyorum....
ECA confeo premix almaya niyetli arkadaşlar için; seçenekler, özellikleri ve fiyatları konusunda bilgi verirsen çok faydalı olacağını düşünüyorum


Selamlar, TheGate

ECA nın confeo premix yoğuşmalılarında honeywell ürünleri kullanıyor, Oda termostadı ekteki resimde , dediğin modülasyonlu ve dış sıcaklık sensörü uygulaması daha önce yine yazmıştık, honeywellin bu konuda pek çok ürünü var. Resimlerini ekliyorum.

Bunlardan W6060E1013 Aquatrol 1000LP Dış Hava Kompanzasyon Panelinin uyumlu olduğunu tahmin ediyorum ama son olarak ECA fabrikaya sormak lazım.
Diğer ürün W6060C Dış Hava Kompanzasyon Paneli çok daha gelişmiş ama bununda uyumu konusu sorulmalı zaten bu kadar fonksiyonel bir cihazda gerekli değil.
T7043E Dış Hava Sıcaklık Duyar Elemanıda uygulamanın bir parçası.
T6651 Chronotherm Programlı Termostat ise tüm kombilere uyumlu bir ürün. Bu ürünlerle çok daha ekonomik bir tüketim sağlamak mümkün.


0


local://upfiles/150047/FFFA8D3AB0B946278C1E461E5D141FA4.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 28 Ekim 2008; 19:14:06 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
1064 Mesaj
28 Ekim 2008; 22:03:59 

Bir kaç sorum olacak, anladığım kadarıyla forumda kombi ve ısıtma konularındada epey deneyimli kişiler mevcut.

1- vitopend 200-w nin anladığım kadarıyla ik ayrı modeli var. 24kw ve 29kw olarak. aralarında 200ytl fiyat farkı görülüyor. doğru mudur?
2- tesisatı merkezi ısıtmaya göre yapılmış bir dairede, petekleri değiştirmeden yoğuşmalı bir kombi almak ne derece mantıklı olur? ocak şubat aylarında yoğuşmayı pek kullanamayabilirim ama nisan, kasım, mart, nisan gibi faydasını görebilirim diye umuyorum.
3- buderus gb 022(20kcal) ile vissmann vitopend 200-w (29kw-24kcal) lik versiyon arasında kararsız kalmış durumdayım. Ne önerirsiniz. Lakin genel olarak eve gelen ustalar 20kcal lik bir kombinin yetersiz olduğu yönünde karar verdiler. Fakat tek kişi kaldığım için bütün odalarda radyatörleri açmayı düşünmüyorum açıkçası.
4- buderusun yoğuşmalı ve daha yüksek kapasiteli tavsiye edilen başka modeli var mıdır?
5- buderus kombilerde haftalık ve günlük program için ek bir ekipman mevcut mudur?


Genel olarak; ev 180mt'2 ve ankarada. yalıtım iyi. petekler dökme dilimli radyatör ve tüm evde 100 tane (90 cm yükseklikli) dilim sayabiliyorum. 70/90 lık tesisat için yaptığım hesapta (oda sıcaklığı 22 derece için) peteklerin 18kcal kapasitesi görünüyor. bu durumda 20kcallik yoğuşmalı bir buderus beni kurtarır gibi geliyor ama emin olamıyorum haliyle.


Yardımcı olursanız sevinirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendorm -- 29 Ekim 2008; 8:02:50 >


_____________________________



 
6728 Mesaj
29 Ekim 2008; 11:38:34 

180 m2 Ankarada az alan degil..Radyatörleriniz çok güzel..Aklınızda olan kombi düşük kalır..Digeri ise çok tuzlu...karar sizin...Ben yoguşmalı ECA CONFEO PREMİX alıp takardım...Büyük olanından...Ayrıntılı bilgi www.emas.com.tr karar ve para sizin... 20.650 Kcal olanı ben İstanbulda 134 m2 de kullanıyorum. Ankaranın kışları gerçek kış. Ankara da 180 m2 evde ..Büyük olanı tercih ederim...


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
1064 Mesaj
29 Ekim 2008; 12:36:50 

şöyle bir ayrıntı da var yalnız, merkezi sistem kazanı 100Kcal'lik idi. Ankarada çok soğuklarda bile, benim daire ile eşdeğer boyutta 6 dairerelik apartmanı ısıtabiliyordu. Bu durumda daire başı 17kcal gibi bir değer düşüyour, aslında 20kcal lik bir ürün yetebilir diye düşünmem biraz da bundan idi.

sizin tavsiye ettiğiniz ürün şu heralde:
http://www.beyazesyam.c...dex.php?p=show&pid=2000



_____________________________



 
6728 Mesaj
29 Ekim 2008; 13:38:26 

Merkezi sistem her zaman avantajlı . Binanın tamamı aynı sıcaklıkta ısınıyor...Sizin yazdıklarınız kcallere 000 eklemek lazım.. Müstakil ısınmad durumunda Kombide her daire kafasına göre yakıp söndürecek..Binanın tamamı her dairede aynı derecede ısınmayacak.. 180 m2 az alan degil. Ankara kışlarında ..dış ortam --15 yada -- 20 C çok rahat olacak Fazlasını bilemem.. Sivas geçen kış gecelerinde --36 ile Türkiye rekorunu kırmış...Çok ev kombinin yanında kömür sobası kurmuş...Öyle yakmışlar...Hep gaz yaksan aylık 500 Lira bile yetmez...İnsanlar eskiye dönmeye çalışıyrlar.. Kombi alıyor olsam orada ..Ben büyük alıp kısık yakarım...Arada 150-200 lira fark var...saygılarımla..


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
1064 Mesaj
29 Ekim 2008; 15:11:47 

hocam sen de haklısın da en beğendiğim ürün buderus gb 022 modeli. lakin gel gör ki adamlar 20kcal lik yapmış üstüne çıkmamışlar. 24kcal lik modeli hatta 26kcallik modeli olsa 500 ytl fazla da veriririm de yok ki işte.
kömür sobası muhabbetini doğrusu biz de yapmıyo değiliz :) doğalgaz fiyatı 1 kasımda 1 ytl olacak metreküpü, geçen sene bu zamanlarda 62 kuruştu. geçen seneden bu zamana %60 lara varan bir zam söz konusu. işin komik yanı geçen sene petrolün varili 160 dolarla çıkmıştır şimdi 70 ler seviyesinde. doğalgaza ise %60 zam. gel çık işin içinden çıkabilirsen :)

Merkezi de dediğin gibi her taraf eşit yanıyor aslına bakarsan alt katlar daha sıcak oluyor üst katlar soğuk. Benim avantajım dediğim gibi tek kalıyor olmam. ev 180 metre kare de olsa kullanım alanım 100 metre kare civarı. misal 60 metre karelik çift petekli bir salon var. orayı hiç kullanmıyorum dolayısı ile petekleri de termostatik ile 16-18 derece gibi ayarlayıp odayı kapatmayı düşünüyorum.

buderus gb 022 verim ve kalitesinde 26kcal lik bir ürün varsa hay haydır. misal buderus da olup da diğer ürünlerde bulamadığım bir özellik %0-100 arası modülasyon. ayrıca sessiz olduğunu da bir çok arkadaş forumda belirtmiş.

E.C.A. açıkçası çok düşünmüyorum o yüzden pek ılımlı bakamadım tavsiyene.
Şimdi buderusçuları çağırdım fisibilite için. bakalım onlar ne model önerecekler. buraya yazarım. 5-10 dk ya gelmeleri lazım.


_____________________________



966 Mesaj
29 Ekim 2008; 17:27:49 

merhaba arkadaşlar birkaç ay önce evimize eca confeo dijital kombi taktırdık ve 9 metre petek döşettik. tesisatta devir daimin daha iyi olması için evi 2 koldan döşediler. kombi mutfakta ve ilk kol benim odamdan geçmeye başlıyor dolayısıyla odam çok iyi ısınıyor, ilk kol son peteğe kadar rahat ve güzel bir şekilde ısınıyor. ancak ikinci kolda problem var, ikinci kol yatak odasından başlıyor ve bir sağ oda diğeri sol salonda iki peteğe daha gidiyor (yani ikinci kol toplamda 3 petek). yatak odasının peteğinin üst tarafları ısınmasına rağmen alt tarafları soğuk, ayrıca yatak odasından salona geçen bir sonraki petek tamamiyle buz gibi.umarım buraya kadar anlatabilmişimdir karışık olmamıştır.

bende ikinci koldaki ilk petekte (yatak odasındaki) ve ordan devam eden diğer iki petekte (onlardan birinin sadece üstü ılık, diğerinin tamamı buz gibi) hava olabileceğini düşündüm ve havasını almak istedim ama yarım saat boyunca hiç hava çıkmadı ve hep su çıktı, bende kombinin basıncını tekrar 1.5-2 arasına getirene kadar su bastım. yani peteklerde hava yok ama sorun devam ediyor.

sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? devir daim pompası ilk kola su basabilirken acaba ikinci kola yetmiyor olabilir mi?

not: tesisat birkaç ay önce döşendiğinde deneme amaçlı açılmış ve petekler hafif ısınınca sorun yok diye kapatılmış. daha ilk defa dün akşam ve bugün denedik ve bu sonuç ile karşılaştık.


_____________________________

Passat '05 1.6 exclusive / Dell Inspiron 5010 / Samsung N150 (2gb) / Samsung Galaxy S II / Turkcell T50

http://forum.donanimhaber.com/m_74390581/f_//tm.htm#74390581


 
1064 Mesaj
29 Ekim 2008; 17:34:06 

buderustan gelenler gb 022 yeterli olur dediler. ankarada dublex dairelere uygulamasını yapmışlar kullananlar memnun imişler.
eski demir tesisata t borular ile bağlantı yapmayı önerdiler, bu ne kadar gerçekçi ve yararlı olur sizce?


_____________________________



 
183 Mesaj
29 Ekim 2008; 18:23:50 


quote:

Orjinalden alıntı: escala

merhaba arkadaşlar birkaç ay önce evimize eca confeo dijital kombi taktırdık ve 9 metre petek döşettik. tesisatta devir daimin daha iyi olması için evi 2 koldan döşediler. kombi mutfakta ve ilk kol benim odamdan geçmeye başlıyor dolayısıyla odam çok iyi ısınıyor, ilk kol son peteğe kadar rahat ve güzel bir şekilde ısınıyor. ancak ikinci kolda problem var, ikinci kol yatak odasından başlıyor ve bir sağ oda diğeri sol salonda iki peteğe daha gidiyor (yani ikinci kol toplamda 3 petek). yatak odasının peteğinin üst tarafları ısınmasına rağmen alt tarafları soğuk, ayrıca yatak odasından salona geçen bir sonraki petek tamamiyle buz gibi.umarım buraya kadar anlatabilmişimdir karışık olmamıştır.

bende ikinci koldaki ilk petekte (yatak odasındaki) ve ordan devam eden diğer iki petekte (onlardan birinin sadece üstü ılık, diğerinin tamamı buz gibi) hava olabileceğini düşündüm ve havasını almak istedim ama yarım saat boyunca hiç hava çıkmadı ve hep su çıktı, bende kombinin basıncını tekrar 1.5-2 arasına getirene kadar su bastım. yani peteklerde hava yok ama sorun devam ediyor.

sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? devir daim pompası ilk kola su basabilirken acaba ikinci kola yetmiyor olabilir mi?

not: tesisat birkaç ay önce döşendiğinde deneme amaçlı açılmış ve petekler hafif ısınınca sorun yok diye kapatılmış. daha ilk defa dün akşam ve bugün denedik ve bu sonuç ile karşılaştık.


ben normal kombi kullanıyorum ve benim evde de borular iki koldan döşeli. aynı problem bende de vardı ve şu şekilde çözdük: kombiye en uzak olan peteklerin vanaları sonuna kadar açık, kombiye yakın olan peteklerin vanaları kısık olarak ayarlanacak. benim kombiye en yakın iki peteğin vanasını sonuna kadar kapatıp, çeyrek tur açıyorum ve bu bu peteklere yetiyor. kombiye yakın peteklerin vanası sonuna kadar açık olunca sıcak su ısısını daha ilk peteklerde kaybediyor ve son peteklere ısı kalmıyor mantık bu.


_____________________________

Fuji F31FD Sony SR11E LG 42LW570S
MÜLK ALLAHINDIR.


 
6728 Mesaj
29 Ekim 2008; 19:46:58 

Bu adamlar bu kadr uzun çift tesisat döşeyeceklerine Mobil sistem yapsalar olmazmıydı acaba ? Mobil sistemle 360 M2 villalar sorunsuz ıısınıyor...Sizin örnekte kombiyi daha yüksek ısıda yakacaksınız...Son petege gidene kadar suyun içindeki sıcaklık bitmiş oluyor...Sıcak suyu daha çok ısıtmak daha çok para demek...Arkdaşım kendi yaptıgını açıklamış. En mantıklı çözüm..Yakın petekleri iyice kısıp uzak peteklere dogru yavaş yavaş vanaları açmak..En uzak petek sonuna kadar açık olsun...Saygılarımla..


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


966 Mesaj
30 Ekim 2008; 1:34:51 

cevaplar için tşkler arkadaşlar, söylediğiniz mantıklı yarın deneyip sonucu sizlerle paylaşırım. bu arada sizce son peteklere giden sıcak su mu soğuyordur? yoksa pompanın gücü mü yeterli değildir acaba?


_____________________________

Passat '05 1.6 exclusive / Dell Inspiron 5010 / Samsung N150 (2gb) / Samsung Galaxy S II / Turkcell T50

http://forum.donanimhaber.com/m_74390581/f_//tm.htm#74390581


22 Mesaj
30 Ekim 2008; 11:15:10 

Selam arkadaşlar ;

Bende evime , forumlardaki yazılanları okuyup, değerlendirip ECA confeo plus 24 Kw taktırttım. bendeki petek uzunluğu 7 metre.

İlk çalıştırmada petek ısınmaması sorunuyla karşılaştım , kombiye yakın olan ısındı ,2 tanesi daha ısındı,
2-3 petek buz gibi kaldı, bu buz gibi olanlarda üst taraf ılık gibi,alt taraf komple soğuk. kombiyi çalıştırmak için gelen ECA servisi peteklerin havasını alın dedi, adam gitikten sonra Havayı falan aldık, suyu tekrar bastık ( 1,6 at) ama sonuç aynı ?

suyun sıcak olarak; hava alınması zararlımı ?
komple soğuduktan sonramı hava alınması gerekli ?

ayrıca burda okuduğum,ilk vanadan başlayarak yavaş yavaş diğer vanalara doğru açma olayını bende bu akşam deneyeceğim. Umarım sorun çıkmaz.


not: Tesisatım mazotlu kat kaloriferinden kalma paneller alarko pkkp 60 tip ;

1 senedir hiç kullanılmadı( kullanıldığı zamanlarda bütün petekler canavar gibi ısınırdı) 19 luk alarko kat kaloriferi ile .



Son olarak;

Değerli yorumlarda bulunup, bizim gibi bu işlerden fazla anlamayanları bilgilendiren, yol gösteren, kafa

patlatan,emek sarfeden ,araştıran, bilgisini yazıya döken başta MAXFOCUS ve TAŞKAFA olmak üzere

tüm arkadaşlara buradan saygılarımı iletirim.



_____________________________

Panasonic TX P65 VT 30E - Toshiba 52 ZF 355- Sharp 46 LE 730 - Humax HDCI 2000 - Kathrein 913 -Technisat Digit ISIO S1 - Topfield 3000 CI - Jameson Js 3003 HD -Oppo BDP -103 - Luxman C 02 - Luxman L 550 A II - AKAI AM 47 - Marantz PM 54 - Sony CDP X77 ES - SANSUI alpha 717D - Sony STR 7035 - Tascam 112 MK II - Nakamichi RX 202 -Technics SL 1200 MK II - Monitor Audio RX 8 - Pioneer HPM-100







 
51 Mesaj
30 Ekim 2008; 11:18:45 

sevgili arkadaşlar pazartesi ve salı günleri maraşta hava kapalı idi birazda yagmur yagdı salı akşamı eve geldiğimde oda termosdatı 22 dereceyi gösteriyordu ve ev biraz soguktu bende çocuklar üşümesindiye kombiyi ilkdefa çalıştırdım. kombiyi çalıştırmadan önce sayacı kontrol ettim 16.30 m3 teydi saat 18.00 civarında 45 dereceye ayarlayarak yaktım bikaç saat sonra eşim ayarı biraz daha yükseltmemi istedi bende saat 21.00 da sayacı tekrar kontrol ettim 19.10 m3'e yükselmişti dereceyi 55'e çıkardım ve saat tam 22.00'da evin ısısı 24.1 dereceye yükseldi bende sayacı tekrarkontrol ettim sayaç 20.30m3'e yükselmişti dereceyi 40'a düşürdüm ertesi sabah saat 8.00 da kombiyi kapatıp sayacı tekrar okudum sayac 23.60 m3'e çıkmıştı ilk çalıştıgı 4 saatte tam olarak 4 m3 gaz tüketti takip eden 10 saatlik zaman diliminde 3.30 m3 gaz tüketti sizce bu normalmi yoksa kombi biraz fazlamı yakıyor ayrıca dün sabah saat 8.00 dan sonra kombiyi hiç açmadım gün içerisinde yaklaşık 2 saat güneşte vardı dün akşam saat 22.00 da termosdat 23.5 dereceyi gösteriyordu buda bana evimin yalıtım durumunun iyi olup olmadıgı hakkında dogru bir fikir verirmi bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum saygılarımla herkeze iyi çalışmalar


_____________________________



 
2594 Mesaj
30 Ekim 2008; 13:57:43 

quote:

Orjinalden alıntı: sendorm
Bir kaç sorum olacak, anladığım kadarıyla forumda kombi ve ısıtma konularındada epey deneyimli kişiler mevcut.
1- vitopend 200-w nin anladığım kadarıyla ik ayrı modeli var. 24kw ve 29kw olarak. aralarında 200ytl fiyat farkı görülüyor. doğru mudur?
2- tesisatı merkezi ısıtmaya göre yapılmış bir dairede, petekleri değiştirmeden yoğuşmalı bir kombi almak ne derece mantıklı olur? ocak şubat aylarında yoğuşmayı pek kullanamayabilirim ama nisan, kasım, mart, nisan gibi faydasını görebilirim diye umuyorum.
3- buderus gb 022(20kcal) ile vissmann vitopend 200-w (29kw-24kcal) lik versiyon arasında kararsız kalmış durumdayım. Ne önerirsiniz. Lakin genel olarak eve gelen ustalar 20kcal lik bir kombinin yetersiz olduğu yönünde karar verdiler. Fakat tek kişi kaldığım için bütün odalarda radyatörleri açmayı düşünmüyorum açıkçası.
4- buderusun yoğuşmalı ve daha yüksek kapasiteli tavsiye edilen başka modeli var mıdır?
5- buderus kombilerde haftalık ve günlük program için ek bir ekipman mevcut mudur?
Genel olarak; ev 180mt'2 ve ankarada. yalıtım iyi. petekler dökme dilimli radyatör ve tüm evde 100 tane (90 cm yükseklikli) dilim sayabiliyorum. 70/90 lık tesisat için yaptığım hesapta (oda sıcaklığı 22 derece için) peteklerin 18kcal kapasitesi görünüyor. bu durumda 20kcallik yoğuşmalı bir buderus beni kurtarır gibi geliyor ama emin olamıyorum haliyle.
Yardımcı olursanız sevinirim.


Selamlar,

Öncelikle 180 m2 net mi brüt mü bu çok önemli hatta ısıtılmayan kiler, küçük wc vb alanlarında net m2 den düşülmesi gerekmektedir.
Bu konuyu açıklığa kavuşturduktan sonra bu kombi yeterli veya bu petekler yeterli yetersiz yorumları yapmak daha doğru olur.

Bu konuya burda yorum isteğinde bulunan tüm arkadaşların çok dikkat etmesi gerekiyor.

Yoğuşmasız Viessmann Vitopend 200w modelinin TR deki sitesinde tek güç seçeneği vardır, bu da 24 kw lık model 29,1 kw lık modeli yoktur.
29,1 Kw kullanım sıcak suyu için verilmiş değerdir.
http://www.viessmann.co.../$FILE/ppr-vitopend.pdf linkinden inceleyebilirsiniz.

Petekleriniz döküm petekler ve merkezi ısıtmada kullanılmış , Bu peteklerin öncelikle sökülüp çok iyi temizlenmeleri gerekir, ayrıca bu peteklerin aldığı su miktarı ,muadili panel peteklerin yaklaşık 2.5 -3 katı civarındadır.
Bunun dışında geç ısınır ve geç soğurlar, muadili panellere göre ısıl güçleri azda olsa daha düşüktür. 90 cm yükseklikte ama hangi tipte kolonlu mu yoksa tek parça mı, kolonlu ise kaç kolonlu, derinliği nedir. Bu bilgilerde çok önemli.

Ayrıca yeni teisatınızıda oks. bariyerli plastik boru veya bakır boru ile yaptırmanızı öneriyorum. Galveniz borular aslında hem sıcak su hemde petek tesisatı için uygun değillerdir. Zira Bakır eşanjörle reaksiyona girip pil etkisiyle parçacık kaybı başlar. Vieessmann vitopend200 sıcak su eşanjöründe az da olsa bakır varmış.

Buderusun 20640 kcal üstü yoğuşmalıları duvar tipi kazan grubu gb112 serisidir. Bunlarda genelde sadece ısıtma amaçlı olup kullanım sıcak suyu için ekstra boyler ünitesi gerektiriler. Bu serinin bazı modellerinde ise entegre boylerli olanlar vardır. Güç değeri uygunsa bu modeli tercih etmek daha uygundur. Buderusda her türlü haftalık aylık, farklı ısı değerleri vb. yapacak tüm doanımlar ekstra satılır.Kampanyalarda bazen beraberinde verilebiliyor.

Yoğuşmalı mı sorunuza , kesinlikle yoğuşmalı diyorum, Ancak sizin petek ölçüleri 90-70 sisteme göre yapılmışsa kesinlikle ilaveler yapmanız gereklidir.
90-70 göre kullanım düşüncenizde zaten tüm yoğuşmalıları eleyebilirsiniz, diğer yandan viessmanın vitopend 200 de elemeniz gerekli zira bu ürününde kazan suyu çıkış sıcaklığıda 84 derecede , sıcak su kullanımında ise 90 derece ile sınırlandırılmıştır.Ayrıca Gidiş suyu sıcaklığının 70 derece olduğu düşünülerek tesisat ve petek yapılanması önerilmektedir.
Bu şartlar altında sizin peteklere yoğuşmalı bile almasanız en azından 2 mt ilave yapmanız gerekir. 90cm dediğiniz dökümlerin tipine bakmaksızın en yüksek ısıl değeri olan tipinde (DD perkolon)bir dilimi 90-70 de 22 derece oda için 170 kcal veriyor. 170*100 = 17000 kcal eder. 20 derece oda için 17800 kcal eder bu da Ankarada iyi yalıtımlı bir 120-125m2 net ısıtma alanını ancak ısıtır. Siz kombi kullanmayı düşünüyorsunu sizin 75 -55 (75-65) tesisata göre hesap yaptırmanız gerekiyor. Örnek verdiğim döküm petekler ile 75-55 tesisatta 22 derece için 127*100= 12700 kcal 20 derece için 134*100=13400 kcal alırsınız bu da ancak 90 -95 m2 alan için yeterli olur. pkkp22 h:60 panel peteklerden 18000 kcal gelmek için 4 mt ilave gerekir.
Bu duruma geldiğinde artık yoğuşmalı kullanımı içinde kısmen uygun hale gelir.
Kombi konusunda eğer yoğuşmasız olacaksa , haftalık programda yapmanızı dikkate alarak demirdöküm nitron en iyi ve ucuz seçenektir.

Yalıtım iyi derken bina yeni bina değil sanırım dışardan veya içerden mantolama benzeri bir uygulama var mı? Bu konuyu biraz açmak gerekiyor.
Bir de tavan yüksekliği nedir.

İstediğim bilgileri verebilirseniz çok daha sağlıklı yorum yapabiliriz.
Kolay gelsin

0


local://upfiles/150047/0E8C39C879F24BCF9D38E729A9986648.jpg

local://upfiles/150047/10A4AEA4F8914B63A5087D96D8092613.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Ekim 2008; 13:59:20 >


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
30 Ekim 2008; 15:37:37 

quote:

Orjinalden alıntı: ftdokuyucu
sevgili arkadaşlar pazartesi ve salı günleri maraşta hava kapalı idi birazda yagmur yagdı salı akşamı eve geldiğimde oda termosdatı 22 dereceyi gösteriyordu ve ev biraz soguktu bende çocuklar üşümesindiye kombiyi ilkdefa çalıştırdım. kombiyi çalıştırmadan önce sayacı kontrol ettim 16.30 m3 teydi saat 18.00 civarında 45 dereceye ayarlayarak yaktım bikaç saat sonra eşim ayarı biraz daha yükseltmemi istedi bende saat 21.00 da sayacı tekrar kontrol ettim 19.10 m3'e yükselmişti dereceyi 55'e çıkardım ve saat tam 22.00'da evin ısısı 24.1 dereceye yükseldi bende sayacı tekrarkontrol ettim sayaç 20.30m3'e yükselmişti dereceyi 40'a düşürdüm ertesi sabah saat 8.00 da kombiyi kapatıp sayacı tekrar okudum sayac 23.60 m3'e çıkmıştı ilk çalıştıgı 4 saatte tam olarak 4 m3 gaz tüketti takip eden 10 saatlik zaman diliminde 3.30 m3 gaz tüketti sizce bu normalmi yoksa kombi biraz fazlamı yakıyor ayrıca dün sabah saat 8.00 dan sonra kombiyi hiç açmadım gün içerisinde yaklaşık 2 saat güneşte vardı dün akşam saat 22.00 da termosdat 23.5 dereceyi gösteriyordu buda bana evimin yalıtım durumunun iyi olup olmadıgı hakkında dogru bir fikir verirmi bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum saygılarımla herkeze iyi çalışmalar

Selamlar,

İlk ısıtmadaki fazla tüketim kesinlikle normal üstelik siz kombiyi ilk seferde 45 dereceye ayarlamışsınız, ortamda ısısı 22 dereceymiş, bu şekilde 3 saat çalışmış ve 2,8 m3 yakmış, sonrada 55 dereceye ayarlamışsınız (65-45 ) , nitekim 1 saat sonra eviniz 24,1 dereceye çıkmış. Tüketim ise 1,2 m3 olmuş.
Buraya kadar kombinin tüketimi ilk çalıştırmada olduğu düşünülünce bence normal. Ama 22 derecelik ortamın 24.1 dereceye yan, 2.1 derecelik yükselme için kombinin 4 saatte 4m3 gaz tüketmesi, aslında kısa sürede ortamın ısınmasının istenmesinden. Kombiyi 40 dereceye ayarlayıp ilk çalıştırmayı yapsaydınız daha az tüketiminiz olurdu , ama ortam ısısıda daha geç yükselirdi.

Benim ECA ile kendi değerlendirmemi yukardaki yazıda okuyup, ekteki tabloya baktıysanız aynı durumu daha az tüketimle görürsünüz.
İlk ısıtma da kombiniz 24 dereceler civarındaki tesisat suyunu 55 dereceye kadar yükseltmeye çalışıyor ve devreden çıkıyor, oysaki sonraki tüketimlerde buna 30 dereceden başlıyor ve ortam ısısıda en azından 1 derece yükselmiş oluyor. Bunlarda tüketimi düşürür.

Bendeki ilk tüketim 40 derecelik kombi ayarında (49-31 tesisat) doğal olarak 34 dk çalışmada tüketimde 0,567 m3 tüketim olmuştu. Sonraki tüketim değerleri ise aynı ayarlarda 23 dk 30sn de 0,35 m3 olarak gerçekleşti. Yani ilk tüketime göre %38 lik bir azalma oldu. Çalışma ve bekleme süreleri toplanınca 5 saat 7 dak. sonunda ortam 19 dan 22 dereceye yükselmiş ve 2,047 m3 gaz harcanmıştı. (dış ortamda 15 derece ortalama sıcaklıkta). Gece ise 36 dereceye ayarladığım kombi 5 saatte düşen dış sıcaklığa karşı ortamı 20 derece civarında tutarak sadece 1,4 m3 harcamış. (117m2 net ısıtma 123 m2 net kullanım , 158 m2 brüt m2 si için pkkp22 h:60 10,4 mt ortam sıcaklığı ortalama 19 derece , dış ortam 15,5 derece, kombi ilk çalıştırma su sıcaklığı 23 derece)
Tüm bu karşılaştırmanın ortaya çıkardığı bir gerçekte, ortalama 5 saat üstündeki süreler dışında, kombilerin kapatılmadan düşük sıcaklık ayarlarında tutulması daha ekonomik. Zaten, buderuss ve viessmannın kombilerin kapatılmadan kullanılması mantığıda bu nedenlere dayanıyor.

Kısaca kombinizin ilk tüketiminin yüksek olması gayet normal.

Yalıtım konusunda yorum yapabilmek için dış ortam sıcaklıklarınıda vermeniz gerekli. Sabah 08:00 de kombinin ısıtmasını kaparttığınızda iç ve dış ortam sıcaklığı neydi, Gün içinde 2 saat güneş vardı demişsiniz bu sıralarda ortalama dış sıcaklık neydi, 22:00 de iç sıcaklık 23,5 derece dış neydi?
Gündüz güneş binayı ciddi ısıtır ve bu sıcaklık güneş battıktan sonra bile binalarda uzunca bir süre hissedilir. Bu yüzden yalıtım iyi veya kötü demek zor.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
30 Ekim 2008; 15:59:10 

quote:

Orjinalden alıntı: escala
merhaba arkadaşlar birkaç ay önce evimize eca confeo dijital kombi taktırdık ve 9 metre petek döşettik. tesisatta devir daimin daha iyi olması için evi 2 koldan döşediler. kombi mutfakta ve ilk kol benim odamdan geçmeye başlıyor dolayısıyla odam çok iyi ısınıyor, ilk kol son peteğe kadar rahat ve güzel bir şekilde ısınıyor. ancak ikinci kolda problem var, ikinci kol yatak odasından başlıyor ve bir sağ oda diğeri sol salonda iki peteğe daha gidiyor (yani ikinci kol toplamda 3 petek). yatak odasının peteğinin üst tarafları ısınmasına rağmen alt tarafları soğuk, ayrıca yatak odasından salona geçen bir sonraki petek tamamiyle buz gibi.umarım buraya kadar anlatabilmişimdir karışık olmamıştır.
bende ikinci koldaki ilk petekte (yatak odasındaki) ve ordan devam eden diğer iki petekte (onlardan birinin sadece üstü ılık, diğerinin tamamı buz gibi) hava olabileceğini düşündüm ve havasını almak istedim ama yarım saat boyunca hiç hava çıkmadı ve hep su çıktı, bende kombinin basıncını tekrar 1.5-2 arasına getirene kadar su bastım. yani peteklerde hava yok ama sorun devam ediyor.
sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? devir daim pompası ilk kola su basabilirken acaba ikinci kola yetmiyor olabilir mi?
not: tesisat birkaç ay önce döşendiğinde deneme amaçlı açılmış ve petekler hafif ısınınca sorun yok diye kapatılmış. daha ilk defa dün akşam ve bugün denedik ve bu sonuç ile karşılaştık.


Selamlar,

Sorun, kolların dirençlerinin farklı olmasından kaynaklanıyor. Su da tüm akışkanlar gibi direncin az olduğu tesisata yönelir.

Bunu daha öncede anlattığımız, reglaj uygulaması ile çözebilirsiniz. Öncelikle iyi ısınan koldaki peteklerin su giriş vanalarını tam açın çıkış vanalarınıda kombiye en yakın petekten itibaren ilk olarak kapatıp sonra yarım tur (petek büyüklüğüde önemlidir, büyük peteklerde üç çeyrekde olabilir) sonrakileride bir öncekinin üstüne yarım veya üç çeyrek turluk (mesela 1. petek yarım ise 2 . petek 1 veya 1+1/4 olacak şekilde) ivalelerle devam edin. Isınmayan kol üstündeki peteklerede ilk peteklerede dediğim şekilde başlayıp ısınmıyor dediğiniz peteklerde ise en az 5 tur açın.
Bu şekilde ısınmayan peteklerde vana ayarlarınla oynayarak doğru ayarı bulacaksınız.

Hava olan peteklerin üst kısımları soğuk olur. Hava suyun üstünde alacaktır.

Sirküle pompasının kademesini 3 kademeli ise 2 de bırakın. 2 kademeli ise 1 de. Kombilerin sirküle pompaları çoğu kişinin bildiğinin aksine suyu basmaz hattan emerler. Bu anlamda tesisatınız iyi kontrol ettirin.

Bu kollar arasında metraj, dirsek, petek boyu gibi kriterlerde ciddi farklar varsa, reglajda yeterli olmayabilir. Tesisatı yapan usta, firma çağırın ve durumu düzeltmesini isteyin. Kolay gelsin.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
2594 Mesaj
30 Ekim 2008; 16:11:33 

quote:

Orjinalden alıntı: denver3
Selam arkadaşlar ;
Bende evime , forumlardaki yazılanları okuyup, değerlendirip ECA confeo plus 24 Kw taktırttım. bendeki petek uzunluğu 7 metre.
İlk çalıştırmada petek ısınmaması sorunuyla karşılaştım , kombiye yakın olan ısındı ,2 tanesi daha ısındı,
2-3 petek buz gibi kaldı, bu buz gibi olanlarda üst taraf ılık gibi,alt taraf komple soğuk. kombiyi çalıştırmak için gelen ECA servisi peteklerin havasını alın dedi, adam gitikten sonra Havayı falan aldık, suyu tekrar bastık ( 1,6 at) ama sonuç aynı ?
suyun sıcak olarak; hava alınması zararlımı ?
komple soğuduktan sonramı hava alınması gerekli ?
ayrıca burda okuduğum,ilk vanadan başlayarak yavaş yavaş diğer vanalara doğru açma olayını bende bu akşam deneyeceğim. Umarım sorun çıkmaz.
not: Tesisatım mazotlu kat kaloriferinden kalma paneller alarko pkkp 60 tip ;
1 senedir hiç kullanılmadı( kullanıldığı zamanlarda bütün petekler canavar gibi ısınırdı) 19 luk alarko kat kaloriferi ile .
Son olarak;
Değerli yorumlarda bulunup, bizim gibi bu işlerden fazla anlamayanları bilgilendiren, yol gösteren, kafa
patlatan,emek sarfeden ,araştıran, bilgisini yazıya döken başta MAXFOCUS ve TAŞKAFA olmak üzere
tüm arkadaşlara buradan saygılarımı iletirim.


Selamlar,

Değerli ifadeleriniz için öncelikle teşekkür ederim.
Sorunun hava boşluğu ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bu sorunda hemen üstteki yazımda belirttiğim reglaj uygulaması ile çözümlenebilir, ancak bu ısınmayan petekler tesisatta nerde ortadamı ve büyüklükleri nedir. Tesisatınız plastik borumu ve kalınlığı nedir?
Ayrıca bu sorunlu peteklerin vanalarınıda kontrol etmek gerekiyor. Petekler eğer 1,2 mt nin üstünde ise mesela 1,4 mt ise bunları çapraz veya komple alttan bağlantı yapmanız gerekir.
Bir ihtimalde tesisata pislik kaçırılması ihtimalidir. Kombinin sorunlu olma ihtimali bana göre en son ihtimal.
Zira yeni kombi almadan önce aslında mevcut tesisatı ve petekleri temizlettirmeniz çok faydalı olurdu, halende yaptırmanızı öneriyorum.
Belirttiğim gerekli kontrolleri yapıp , reglaj denemesi yapabilirsiniz.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
6728 Mesaj
30 Ekim 2008; 18:36:21 

ACİL ISITMA....YAPMAK...Bu yazdıklarımı iyi okuyunuz...Bir hafta evden gittiniz. Kombi kapalı ev buz gibi..Kışın eve geldiniz. kombiyi sonuna kadar açıp evin bir an önce ısınmasını istiyorsunuz...Çoluk çocuk üşümesin....İşte bu an kombi tam bir gaz canavarı oluyor..Normalda bir haftada yaktıgınız gazı 2 günde yakıyorsunuz....Yaktıgınız gazın çogu bacadan uçup gidiyor...KOMBİ SOBA GİBİ ÇOK YAKINCA HEMEN ISITMAZ...Boş yere gaz harcamayın....Peki ne yapacagız ? Sende öyle bir şey yazıyorsunki ? Çoluk çocuk donsunmu ?... Mümkünse kombiyi kapatmayınız evde kimse yokken çok kısık ayarda yansın...Siz yokken evi ılık tutmak için yakacagı gaz 40 M3 ise siz geldiginiz zaman evi ısıtabilmek için yakacagınız gaz 100 m3 bunu iyi düşünün...Kombide en tasarruflu ısıtma kısık kazan sıcaklıgında 40- 50 C gibi...Ve uzun süreli yapılan ısıtmadır...Arada 1-2-3 gün gibi kapatma kesinti olmayacak....Yazdıklarım dogrumu ? Atıyormuyum ? Deneyip görünüz...Saygılarımla... YAZDIGIM OLAYIN BENZETMESİ ŞUDUR 90 KM / SAAT HIZLA GİDEN ARABA 100 KM DE 6 LT BENZİN YAKIYOR...195 KM/ SAAT HIZLA GİDEN ARABA 100 KM DE 19 LT BENZİN YAKIYOR......Saygılarımla...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 31 Ekim 2008; 6:18:55 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
8 Mesaj
31 Ekim 2008; 8:54:13 

Slm..taşkafa arkadaş senden yine bir bilgi rica edeceğim...90 m2 lik dükkan...camları çift cam 3m+3m+1.5m+1.5m 4 adet ddplus petek ve oval merdivenle inilen birde deposu var... depo 60 m2 ve buradada 2.8m +2.8m lik 2 adet ddplus petek var...burayı problemsiz olarak ısıtabilmek için alabileceğimiz bir eca kombi modeli önerebilirmisin ...şimdiden teşekkürler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihangirkaya -- 31 Ekim 2008; 8:58:00 >


_____________________________



 
312 Mesaj
31 Ekim 2008; 9:41:25 

Arkadaşlar demirdöküm aden kombi kullanıyorum. Şimdi makinanın teknik değerlerini bilmiyorum ama zamanında 95 m2 daire için yeterli düzeyde güce ve peteğe sahip bir sistem kurulmuştu. Alttımda ve üstümde oturan kimse yok, yani üst daire boş altım depo. Geçen sene de kombiyi 2-3'te yaktığım Ocak ayında 320 YTL fatura gelmişti(2-3 ortanın altı 7'ye kadar ısı ayarı var) Bunlar olumsuzlukları ama daire komple pvc pencere.

Şimdi doğalgaz ücretlerinin yükseldiğini biliyoruz ama 5-6 saatlik kombi kullanımına bu fatura gelir mi? Gelen fatura 24 YTL. Yaz boyunca banyo ve ocak kullanımından dolayı gelen fatura 7-10 YTL arasıydı. Bu son faturanın gelmesinden önce sadece 1 gün en fazla 6 saat çalıştırdım cihazı. Gelen ücretten aylık diğer kullanımı düşsek geriye 15 YTL'lik doğalgaz ısınma ücreti çıkıyor. Bunun normal bir durum olması mümkün değil. Bir kombi bu kadar mı yakar! Benim aklım almıyor!!! Geçen sene servisi çağırıp baktırtmıştım. Ufak bir ayar çektiler ama değişen birşey olmadı. Hayır acaba kombide bir sorun var da onlar mı bilemedi. Bugün bacanaklara gittik. Yeni bebekleri olduğundan bir aydan fazla kombi çalışıyor toplam 50 YTL fatura gelmiş. Bizdemi bir terslik var onlarda mı anlayamadım.

Varsa sizin aklınıza gelen birşey lütfen paylaşın.
Saygılar.


_____________________________

May the Force be with you


 
6728 Mesaj
31 Ekim 2008; 9:45:37 

quote:

Orjinalden alıntı: cihangirkaya

Arkadaşlar ECA nın eylül-ekim tüketici kampanyası varmış...eca confeo plus 20.000 k.cal 1.247 ytl ve eca fortius plus 24.000 k.cal 1.704 ytl ye 2 adet kombiyi bugün aldım...Kampanya ekim sonuna kadar geçerliymiş ama her bayi bu fiyatları uygulamıyor...Daha önceden belli bir miktar ödeme yapmış bayiler bu fiyattan siparişi alıp 1 hafta içinde getirtiyorlarmış..Alacak arkadaşlara duyurulur...kasımda fiyatlar değişecekmiş....Taşkafa Arkadaşada verdiği bilgiler ve fortius tavsiyesi için teşekkür ederim...umarım memnun kalırım...Yerli malı yurdun malı:-)...Herkese iyigünler dilerim

yAZACAK SÖZÜM YOK..NE İSTERSENİZ ONU ALINIZ...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 31 Ekim 2008; 9:46:23 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
2594 Mesaj
31 Ekim 2008; 10:13:59 

quote:

Orjinalden alıntı: IMPARATORUS
Arkadaşlar demirdöküm aden kombi kullanıyorum. Şimdi makinanın teknik değerlerini bilmiyorum ama zamanında 95 m2 daire için yeterli düzeyde güce ve peteğe sahip bir sistem kurulmuştu. Alttımda ve üstümde oturan kimse yok, yani üst daire boş altım depo. Geçen sene de kombiyi 2-3'te yaktığım Ocak ayında 320 YTL fatura gelmişti(2-3 ortanın altı 7'ye kadar ısı ayarı var) Bunlar olumsuzlukları ama daire komple pvc pencere.
Şimdi doğalgaz ücretlerinin yükseldiğini biliyoruz ama 5-6 saatlik kombi kullanımına bu fatura gelir mi? Gelen fatura 24 YTL. Yaz boyunca banyo ve ocak kullanımından dolayı gelen fatura 7-10 YTL arasıydı. Bu son faturanın gelmesinden önce sadece 1 gün en fazla 6 saat çalıştırdım cihazı. Gelen ücretten aylık diğer kullanımı düşsek geriye 15 YTL'lik doğalgaz ısınma ücreti çıkıyor. Bunun normal bir durum olması mümkün değil. Bir kombi bu kadar mı yakar! Benim aklım almıyor!!! Geçen sene servisi çağırıp baktırtmıştım. Ufak bir ayar çektiler ama değişen birşey olmadı. Hayır acaba kombide bir sorun var da onlar mı bilemedi. Bugün bacanaklara gittik. Yeni bebekleri olduğundan bir aydan fazla kombi çalışıyor toplam 50 YTL fatura gelmiş. Bizdemi bir terslik var onlarda mı anlayamadım.
Varsa sizin aklınıza gelen birşey lütfen paylaşın.
Saygılar.


Öncelikle alt kat depo ise buranın tavan kısmına kirişleride kapatacak şekilde mantolama yaptırın, aynı şeyi kendi daireniz içinde içerden yaptırabilirisiniz ama dış cepheye bakan kiriş ve kolonlarda olmak şartıyla, camlar pvc ama ısı cammı önemli olan bu , ayrıca pvc ise en az 60 lık profil olmalı (tercihen 70 lik veya üstü)
Peteklerin sıcaklık durumunu kontrol edin altı soğuk üstü sıcak veya üstü soğuk altı sıcak petek var mı? Üstü soğuk olanlarda hava vardır bunların havasını aldırın. Tesisatınızdaki petek mt ve tipini belirtirseniz (pkkp22 yükseklik 60cm derinlik 10,5 cm uzunluk odaya göre değişir) daha iyi yorum yapılabilir. Ayrıca tavan yüksekliği ve net taban m2 de verebilirseniz iyi olur.
Geçen sene 2-3 ayarında 95 m2 civarındaki alan için 320 ytl gelmişse zaten ciddi bir sorun var demektir. Yaklaşık 430 m3 gaz tüketmişsiniz. Bu kadar alan için bu değer çok yüksek. Akla ilk gelen konu yalıtım konusu , sonradan kombi ve tesisat sorunları olabilir. İstediğim bilgileri verebilirseniz daha faydalı yorumlar yapabiliriz.
Benim 10 senelik eski kombim bile 117 m2 net ısıtma alanı için bozuk devirdaim motoruyla geçen sene ocakta bu kadar yakmıştı.
Öncelikle yalıtım işine önem verin bu işe belki 1500-2000 ytl harcarsınız ama inanın bunu en fazla 3 sezonda amorti edersiniz.

Doğal gaz zamlarıyla gelen faturalar bu şekilde bende geçen faturada 52 m3 gaz için 45 yt ödedim. Son gelen zamlada 1m3 1 ytl olacak gibi, Ankara belediyesi Botaşa borcunu ödemedi diye cezasını tüm TR çekiyor. Bu nasıl bir mantık anlamıyorum, acaba belediye AKP li olmasaydı o borç yine ödenmezmiydi. Isınmak insanların en doğal temel ihtiyaçlarından biri ve tüm dünyada petrol fiyatları düşerken , $ tekrar gerilemeye başlamışken bu adamların yaptığının hiç bir mantığı yok. Dünyanın en pahalı benzini gibi en pahalı doğalgazınıda biz kullanırız.
Sivil toplum örgütleri , odalar borsalar birliği, sanayici ve iş adamları örgütleri, vb diğer kurumların hepsi bunlara seyirci kalıyor. Fiiliyat yok.
Geçen sene 320 ytl ödediyseniz bu sene aynı şartlarda 600 ytl ödemeye hazır olun. Yalıtım içini hemen uygulamaya alın derim.
Kolay gelsin.


_____________________________

i7 4820 + CORSAIR İ100 (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 480GB SAMSUNG PRO SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 27" ASUS HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 4TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE+2013 KIA SPORTAGE CONCEPT PLUS


 
51 Mesaj
31 Ekim 2008; 13:52:00 

arkadaşlar dün akşam kombiyi çalıştırdım panelleri kontrol ettim ve panellerden birinin altının ısınmadıgını fark ettim girişleri kontrol ettim bir yanlışlık yok panelin boyutları 60*150 baglantı normal vanalı sistem kombiye en yakın 2.petek aynı ebatlarda kombiye daha uzak olan panelde hiçbir sorun yok tek bildigim bu sorunun havayla alakasıyok rayatör baglantı setinde panelin alttarafında giriş ve çıkışı saglayan baglantı elemanında bulunan çıkış suyunun basıncını ayarlamamıza yarayan civatadan olabilirmi zira panelin montajını ben yaptım montajı ilk yaptıgımda o ayar vidası tamamen kapalı oldugundan panele su dolmasına ragmen kombi sıcak su basmamıştı bende civatayı sonuna kadar açtım ve kombi sıcak su göndermeye başladı acaba bu sorun neden oluyor bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim herkeze iyi çalışmalar dilerim


_____________________________



 
4 Mesaj