ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik motor beyin tamiri ve arızası SORUNLARI
1398 Cevap313866 Görüntüleme38 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     15 [17] 19 20 21 22 23 24      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


164 Mesaj
1 Mart 2011; 11:10:58 

Merhaba, elektrik aksamı ile ilgili bir sorum olcak. 73 model Ford Consul sahibiyim, aracı elimizden geldiğince restore ettik ancak ateşleme sisteminde ciddi bi hata oldugunu düşünüyorum.

Araç önceleri rölantide tekleme yapıyordu, düşük basınçta buji tırnak aralığı çok kapalı olabilir diyerek 7mm olan tırnak açıklığını 9mm'ye çıkardım. Rölantide tekleme kesildi ancak gaza yüklenince araba stop edecek hale geliyor. Ayrıca 4.silindire giren buji kablosunu bujiye tam takınca 4.silindir devre dışı kalıyor, yaklaşık 1 cm kadar bujiden geri çekince saat gibi. Başka bir kabloyla denedik yine aynı. Biraz gezdikten sonra rölantide yine teklemeye başlıyor...Buji tırnak aralıklarıyla ilgili bi problem mi? Önceden bujiler siyah ve kurumlu iken şu an olması gerektiği gibi kahverengi ve temiz.

Tüm bunlara ek olarak dün gece karanlıkta deneme yaparken (bi yerlerden elektrik atlama sesi duyuluyor yaklaşık 10sn'de bir sanki buji kablosunu motora tutunca çıkan elektrik atlama sesi gibi.) bobinin giriş bağlantılarında küçük bi elektrik atlaması farkettim. Meksefeden gelen değil, diğer girişte sanırım bi resistance'dan geliyor. Bu arada bulunduğum ilçede sanki her parçacı anlaşmış gibi sadece mako sattıkları için orjinal Bosch bobin değil Mako kullanıyorum (20TL).

Sırayla parça değiştirmeye gitcem (Bobin,Bujiler,Distrübütör Kapağı,Tevzi Makarası,vs...) ama düzgün parçaları boş yere değiştirmek, boşa para harcamak ta istemiyorum.

Bu arada araç 45bin'de ve dist. kapağı ile tevzi makarası da orjinal, bu kadar km'den sonra tevzi makarası aşınmış olabilir mi? Yada tüm bu saydıklarıma bakınca sorun ne gibi görünüyor bi fikri olan var mı acaba?


_____________________________

Düşmanımı güçlü kıl ki, onu yendiğimde utanç duymayayım...


1204 Mesaj
2 Mart 2011; 9:21:37 


quote:

Orijinalden alıntı: strider_4242

Merhaba, elektrik aksamı ile ilgili bir sorum olcak. 73 model Ford Consul sahibiyim, aracı elimizden geldiğince restore ettik ancak ateşleme sisteminde ciddi bi hata oldugunu düşünüyorum.

Araç önceleri rölantide tekleme yapıyordu, düşük basınçta buji tırnak aralığı çok kapalı olabilir diyerek 7mm olan tırnak açıklığını 9mm'ye çıkardım. Rölantide tekleme kesildi ancak gaza yüklenince araba stop edecek hale geliyor. Ayrıca 4.silindire giren buji kablosunu bujiye tam takınca 4.silindir devre dışı kalıyor, yaklaşık 1 cm kadar bujiden geri çekince saat gibi. Başka bir kabloyla denedik yine aynı. Biraz gezdikten sonra rölantide yine teklemeye başlıyor...Buji tırnak aralıklarıyla ilgili bi problem mi? Önceden bujiler siyah ve kurumlu iken şu an olması gerektiği gibi kahverengi ve temiz.

Tüm bunlara ek olarak dün gece karanlıkta deneme yaparken (bi yerlerden elektrik atlama sesi duyuluyor yaklaşık 10sn'de bir sanki buji kablosunu motora tutunca çıkan elektrik atlama sesi gibi.) bobinin giriş bağlantılarında küçük bi elektrik atlaması farkettim. Meksefeden gelen değil, diğer girişte sanırım bi resistance'dan geliyor. Bu arada bulunduğum ilçede sanki her parçacı anlaşmış gibi sadece mako sattıkları için orjinal Bosch bobin değil Mako kullanıyorum (20TL).

Sırayla parça değiştirmeye gitcem (Bobin,Bujiler,Distrübütör Kapağı,Tevzi Makarası,vs...) ama düzgün parçaları boş yere değiştirmek, boşa para harcamak ta istemiyorum.

Bu arada araç 45bin'de ve dist. kapağı ile tevzi makarası da orjinal, bu kadar km'den sonra tevzi makarası aşınmış olabilir mi? Yada tüm bu saydıklarıma bakınca sorun ne gibi görünüyor bi fikri olan var mı acaba?



Aracınızın ilk önce atlama sorununu gidermeniz gerekmektedir.Doğru buji için motor hacmi gerekmektedir.Motor hacmine göre tam 20 çeşit motor var.Buji tırnak aralığı 7mm değil 0,6mm olması gerekmektedir.Aracınız kaç beygirlik ve motor hacmi nedir?


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


164 Mesaj
2 Mart 2011; 10:32:41 

4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?


_____________________________

Düşmanımı güçlü kıl ki, onu yendiğimde utanç duymayayım...


1976 Mesaj
2 Mart 2011; 11:23:39 

2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1204 Mesaj
2 Mart 2011; 12:38:56 


quote:

Orijinalden alıntı: strider_4242

4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
2 Mart 2011; 12:46:50 


quote:

Orijinalden alıntı: esenlik

2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



Yetkili serviste cihazla veya manual resetleme yaptırın sorun düzelecektir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


164 Mesaj
2 Mart 2011; 14:24:40 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta


quote:

Orijinalden alıntı: strider_4242

4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.



Çok teşekkür ederim, dediklerinizi yaptıktan sonra durumu bildircem.


_____________________________

Düşmanımı güçlü kıl ki, onu yendiğimde utanç duymayayım...


1976 Mesaj
2 Mart 2011; 15:05:49 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta

quote:

Orijinalden alıntı: esenlik

2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



Yetkili serviste cihazla veya manual resetleme yaptırın sorun düzelecektir.

tesekkur ederim. en kisa zamanda deneyecegim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
16 Mesaj
3 Mart 2011; 15:12:08 

Hakan Usta Merhaba
alfa romeo 147 aracımda son 3 aydır yaşadığım sorun motor soğuk iken ilk çalıştırmada ABS VE ESP ikaz ışıkları yanıyor.Yaklaşık 3-4 km gittikten sonra arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda ABS ve ESP ikaz lambaları sönüyor.Bir yerde uzun süre durup motor soğuduğu zaman gene aynı şekilde ABS-ESP ikazları yanıyor.Aracı özel serviste cihaza bağlattırıyorum hata silimi yaptırıyorum fakat bu uyarı ışıklarının yanmasını önleyemiyorum.Emniyet kemeri ile alakalı bir durum olabilir diye kontağı çevirmeden emniyet kemerimi takıyorum fayda etmedi.2 gün önce arabayı ilk çalıştırırken debriyaj ve frene aynı anda sona kadar basarak kontağı çevirdiğimde ışıklar yanmadı.Bu metodu bu sabah yaptığımda aynı sonucu vermedi ikaz ışıkları yandı.Ben Antalya dayım size güvenerek yönlendirme de yapabilirsiniz istediğiniz parçayı söktürüp sizede gönderebilirim.
Bu konuda acil çözüm bulmam lazım bu ay sonu aracı muahaneye girecek ve abs ışığı yandığı için büyük ihtimalle abs devre dışı kalıyor ve muayahanede abs çalışmaması ağır kusur sayılmakta imiş.



_____________________________



805 Mesaj
4 Mart 2011; 14:00:00 

Hakan ustam merhaba,

aracımın aylardır çözemediğim bir sorunu var. Sanayidede beceremedi hiçbir usta.. Arabam 95 model Vectra GT A kasa.

Sorun; ilk çalıştırdığımda arıza lambası yanıyo.. hareket ettiğimde hemen gaz yemiyor. bir kaç dakika gittikten sonra normale dönüyo. ama arıza lambası sönmüyo. Bazende yine ilk çalıştırdığımda hiç arıza vermiyo normal çalışıyo hareket ediyor. Arıza tesbit cihazında krank devir sensörü ve egzantrik devir sensörü hatası verdi değiştirdim. 1 ay sonra yine aynı sorunlar oldu.. Şimdi sizden yardım bekliyorum. Cevap verirseniz çok sevinirim..


_____________________________




1663 Mesaj
4 Mart 2011; 17:27:44 

Merhaba Hakan bey. 2006 model Grande Punto 1.3 multijet aracta Km ibresi bi anda 160km çıkıp sonra tekrar eski haline dönüyor. Bunun üstüne servise gittim ve aracı bilgisayara bağladılar test sürüşüne çıktık. Aracın km kadranı 40 ile gittiğimizi gösterirken, bilgisayar 150 gösteriyor. Biz 10 ile kalkıyorsak araçla, cihaz 70 gösteriyor. İlk önce sorun Abs beyninden dendi ama sorun ondan değilmiş. Bana elektronik bi sorun gibi geliyor. Yetkili servis şuan arızayı bulamadı. Yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



1204 Mesaj
25 Mart 2011; 11:32:48 


quote:

Orijinalden alıntı: dakydu

Hakan Usta Merhaba
alfa romeo 147 aracımda son 3 aydır yaşadığım sorun motor soğuk iken ilk çalıştırmada ABS VE ESP ikaz ışıkları yanıyor.Yaklaşık 3-4 km gittikten sonra arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda ABS ve ESP ikaz lambaları sönüyor.Bir yerde uzun süre durup motor soğuduğu zaman gene aynı şekilde ABS-ESP ikazları yanıyor.Aracı özel serviste cihaza bağlattırıyorum hata silimi yaptırıyorum fakat bu uyarı ışıklarının yanmasını önleyemiyorum.Emniyet kemeri ile alakalı bir durum olabilir diye kontağı çevirmeden emniyet kemerimi takıyorum fayda etmedi.2 gün önce arabayı ilk çalıştırırken debriyaj ve frene aynı anda sona kadar basarak kontağı çevirdiğimde ışıklar yanmadı.Bu metodu bu sabah yaptığımda aynı sonucu vermedi ikaz ışıkları yandı.Ben Antalya dayım size güvenerek yönlendirme de yapabilirsiniz istediğiniz parçayı söktürüp sizede gönderebilirim.
Bu konuda acil çözüm bulmam lazım bu ay sonu aracı muahaneye girecek ve abs ışığı yandığı için büyük ihtimalle abs devre dışı kalıyor ve muayahanede abs çalışmaması ağır kusur sayılmakta imiş.





Merhaba size mail atmıştım.Arıza kayıtlarını bana bildirmeniz gerekiyor diye.Belki sorunu orda giderebilirsiniz.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
25 Mart 2011; 11:36:49 


quote:

Orijinalden alıntı: seylem

Hakan ustam merhaba,

aracımın aylardır çözemediğim bir sorunu var. Sanayidede beceremedi hiçbir usta.. Arabam 95 model Vectra GT A kasa.

Sorun; ilk çalıştırdığımda arıza lambası yanıyo.. hareket ettiğimde hemen gaz yemiyor. bir kaç dakika gittikten sonra normale dönüyo. ama arıza lambası sönmüyo. Bazende yine ilk çalıştırdığımda hiç arıza vermiyo normal çalışıyo hareket ediyor. Arıza tesbit cihazında krank devir sensörü ve egzantrik devir sensörü hatası verdi değiştirdim. 1 ay sonra yine aynı sorunlar oldu.. Şimdi sizden yardım bekliyorum. Cevap verirseniz çok sevinirim..



Sizin aracınızdaki bu sorun 95 modellerde yaşanan kronik beyin sorunudur.Tamiri uygun fiyata yapılabilmektedir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
25 Mart 2011; 11:39:08 


quote:

Orijinalden alıntı: ExTReMee

Merhaba Hakan bey. 2006 model Grande Punto 1.3 multijet aracta Km ibresi bi anda 160km çıkıp sonra tekrar eski haline dönüyor. Bunun üstüne servise gittim ve aracı bilgisayara bağladılar test sürüşüne çıktık. Aracın km kadranı 40 ile gittiğimizi gösterirken, bilgisayar 150 gösteriyor. Biz 10 ile kalkıyorsak araçla, cihaz 70 gösteriyor. İlk önce sorun Abs beyninden dendi ama sorun ondan değilmiş. Bana elektronik bi sorun gibi geliyor. Yetkili servis şuan arızayı bulamadı. Yardımcı olursanız sevinirim.



Aracınızda bulunan hız sensörünün gönderdiği sinyalleri bir şey bozduğu söz konusudur.Taradığı yer veya bilgileri islediği yer ile ilgilidir.



_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
29 Mart 2011; 23:01:29 


quote:

Orijinalden alıntı: strider_4242


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta


quote:

Orijinalden alıntı: strider_4242

4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.



Çok teşekkür ederim, dediklerinizi yaptıktan sonra durumu bildircem.



Son durum nedir?


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


304 Mesaj
8 Nisan 2011; 8:42:38 

hakan usta benim aracım volvo s40 2000 model 2000 motor. araçımın kapılarını kilitlediğimde sağ göğüsün üstündeki imobelazer lambası yanıp sönmüyo ama gösterge panelindeki imblazer aiığı devreye giriyo.. neden yanıp sönmüyo acaba .. hiç bir babayiğit çözemedi bakalım siz ne cevap vereceksiniz


_____________________________

YOLLARIN HAKİMİYİM VOLVO S40 SAHİBİYİM


 
6 Mesaj
12 Nisan 2011; 11:38:32 

Ustam Merhabalar,
2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
1 Arıza algılandı
16686 P0302 035
Sil.2
Yanma kesintisi algılandı
arasıra


1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

Ustam acaba sorun ne olabilir?

Saygılarımla...


_____________________________



 
2252 Mesaj
12 Nisan 2011; 13:29:03 

Hocam bende 2004 elantra var. ön cam ısıtma tuşunu açınca klimayı açıyor. bunu her zaman yapıyor. bu sorunu gidermenin maliyeti büyük olur mu?


_____________________________

Onları WW2'de bitiremedik, bir sonraki "Nihai çözüm"de inşallah... TDK'ya göre ırkçılık: Bir ırkın kendi ırkını diğer ırklardan üstün tutmasıdır. BU anlamda "a" ya da "b" milletinden nefret etmek ırkçılık değildir.


1204 Mesaj
13 Nisan 2011; 11:53:37 


quote:

Orijinalden alıntı: husel0000

hakan usta benim aracım volvo s40 2000 model 2000 motor. araçımın kapılarını kilitlediğimde sağ göğüsün üstündeki imobelazer lambası yanıp sönmüyo ama gösterge panelindeki imblazer aiığı devreye giriyo.. neden yanıp sönmüyo acaba .. hiç bir babayiğit çözemedi bakalım siz ne cevap vereceksiniz



Öncelikle serviste cihaza bağlatıp arıza kaydı var mı baktırın.Sorun göstergede olabilir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
13 Nisan 2011; 11:57:49 


quote:

Orijinalden alıntı: FASEN

Ustam Merhabalar,
2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
1 Arıza algılandı
16686 P0302 035
Sil.2
Yanma kesintisi algılandı
arasıra


1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

Ustam acaba sorun ne olabilir?

Saygılarımla...




Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1204 Mesaj
13 Nisan 2011; 12:00:19 


quote:

Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

Hocam bende 2004 elantra var. ön cam ısıtma tuşunu açınca klimayı açıyor. bunu her zaman yapıyor. bu sorunu gidermenin maliyeti büyük olur mu?



Bazı araçlarda klimayı açması normaldir.Fakat serviste iptal ettirebilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 13 Nisan 2011; 12:01:49 >


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
6 Mesaj
13 Nisan 2011; 17:07:19 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta


quote:

Orijinalden alıntı: FASEN

Ustam Merhabalar,
2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
1 Arıza algılandı
16686 P0302 035
Sil.2
Yanma kesintisi algılandı
arasıra


1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

Ustam acaba sorun ne olabilir?

Saygılarımla...




Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.


Hakan Ustam teşekkür ederim.
Biraz önce sanayiden geldim. Tanıdık bir motorcu ustası boch servsinde bilgisayara sokturdu ve aynı arıza belirdi. Bujilerin hepsini değişti. Biraz tur attık şu an itibari ile motor sıcakken olan hafif titreme yok motor gayet ahenkli çalışıyor. Esas sabah arabayı çalıştırdığımda durum net ortaya çıkacaktır. Yarın tekrar yazarım.


_____________________________



 
6 Mesaj
14 Nisan 2011; 9:53:25 

quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta

Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.


Hakan Ustam teşekkür ederim.
Biraz önce sanayiden geldim. Tanıdık bir motorcu ustası boch servsinde bilgisayara sokturdu ve aynı arıza belirdi. Bujilerin hepsini değişti. Biraz tur attık şu an itibari ile motor sıcakken olan hafif titreme yok motor gayet ahenkli çalışıyor. Esas sabah arabayı çalıştırdığımda durum net ortaya çıkacaktır. Yarın tekrar yazarım.


Hakan Ustam sabah çalıştırdıımda az da olsa (eskiye göre çok az) silkeleme oldu.
Şu an enjektörler temizlensin diye enjektör temizleyici attırdım. Bakalım ne olacak.
Hakan Ustam piston kompresörlerini ölçtürsem 2 nolu silindideki değer olması gereken değerden farklı çıkarsa, o zaman motor pistonunda sorun olduğu anlamına gelr mi?

Saygılarımla...


_____________________________



 
1 Mesaj
19 Nisan 2011; 0:03:05 

merhaba ben nissan primeria 99 special edition sahibiyim aracima http://www.bimeks.com.t...er-x-type-oto-teyp.aspx usb calar aldım fakat takmaya calısırken aracımın iç aydınlatma ışıkları ve uzaktan kumandası calısmıyor sigorta kutusu nerede acaba? cevaplarınızı beklıyorum saygılar


_____________________________



 
6 Mesaj
19 Nisan 2011; 8:22:15 


quote:

Orijinalden alıntı: FASEN

quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta

Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.



Hakan Ustam sabah çalıştırdıımda az da olsa (eskiye göre çok az) silkeleme oldu.
Şu an enjektörler temizlensin diye enjektör temizleyici attırdım. Bakalım ne olacak.
Hakan Ustam piston kompresörlerini ölçtürsem 2 nolu silindideki değer olması gereken değerden farklı çıkarsa, o zaman motor pistonunda sorun olduğu anlamına gelr mi?

Saygılarımla...



Hakan ustam arabayı motor soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada hafif silkeliyor ve arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Fakat arabayı yine motor soğukken ilk çalıştırdığımda hemen yaklaşık 20 kez aragaz verince silkeleme gidiyor ve arıza ışığıda yanmıyor (3-4 gündür böyle çalıştırıyorum arıza ışığı yanmıyor).

Isı müşorü olabilir diyorlar acaba sorun burda olabilir mi?

Saygılarımla...


_____________________________



 
6 Mesaj
30 Nisan 2011; 19:33:26 


quote:

Orijinalden alıntı: FASEN

Hakan ustam arabayı motor soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada hafif silkeliyor ve arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Fakat arabayı yine motor soğukken ilk çalıştırdığımda hemen yaklaşık 20 kez aragaz verince silkeleme gidiyor ve arıza ışığıda yanmıyor (3-4 gündür böyle çalıştırıyorum arıza ışığı yanmıyor).

Isı müşorü olabilir diyorlar acaba sorun burda olabilir mi?

Saygılarımla...



Sorun motor siboplarında çıktı. Tamir edildi ve şu an araba düzeldi.


_____________________________



561 Mesaj
3 Mayıs 2011; 11:49:10 

merhabalar Hakan Usta,

gecen yillarda mareamin abs beynini gelip tamir ettirmistim size URAZda, turuncu degisik renkli bir arabaydi belki hatirlarsiniz.

Simdi de 2001 model 5 silindirli marea hlx'im var.
bu aracta cok teknoloji var ve anlayani pek yok ankarada

benim sorunum e-per numarası Fiat 46800065 - Bosch numarası 0281002386

olan gaz pedali potansiyometresi. bendeki ariza vermeye baslayinca baska bir tane saglam altim ancak bir sure sonra bu da ariza vermeye basladi.


aslinda parcada degilde, onun montaj ayarinda yada soket, kablo baglantilarinda sorun oldugunu okudum yurtdisi forumlarda.

elimde halihazirda cikan potumda var.

bana nasil yardimci olabilirsiniz acaba?

Tesekkurler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 3 Mayıs 2011; 11:49:35 >


_____________________________



 
1048 Mesaj
13 Mayıs 2011; 11:29:54 

Hakan ustam sorum şu.arabam karbüratörlü samara 90 model.arasıra kendim elektrik aksamını temizlemek bakım yapmak istiyorum nelerine dikkat edeyim nasıl yapayım.bide enfaydalı kısmı olacağına inandığım arabada oluşan elektrik sorununu hangi parçadan olduğunu nasıl gözlemyelebiliriz kendimiz çözebilirsek o yedek parçayı kendimiz değiştirebiliriz.


_____________________________

AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.


 
143 Mesaj
22 Mayıs 2011; 17:48:08 

Selamlar, Bizde 96 laguna 2.0 rxe var araçta otomotik klima mevcut ben klimayı açtığım zaman 2 dk falan normal hava üfürüyor ve tam soğutmaya başladığı zaman birden bilgi ekranında servis uyarısı veriyor ve normal hava üfürmeye devam ediyor bunun nedeni ne olabilir? Araç güneş altında durduğu için içini hemen soğutsun diye en alt seviye 15 dereceyi açıyorum bundan sanırım, öyleyse eğer en ideal seviye nedir daha önce klimalı araca binmediğim için bilmiiyorum?


_____________________________



 
57 Mesaj
29 Mayıs 2011; 14:40:09 

Hakan Usta,

İyi günler
---2004 model 16 valf bcb motor bora pasific aracım var, Bu tip motorda maf sensörü var mı? söküp temizlemek istiyorum. Bir kaç arkadaş BCM motorlarda olmadığını söyledi. Peki gerçekten yok ise araba hava akışını nasıl ayarlıyor? BU konuya değinmemin sebebi, aracım 2000-2300 devir aralığından birinci vitesden 2. vitese geçerken çok hafif silkeleme yapıyor. Bilgisayara bağlantı sorun gözükmedi. Bir iki tamirci baktı bulamadı. Şimdi BRC tüp takdırdım ve bu arıza sanki 10 kat arttı. şimdi daha belirgin silkeliyor. Araca gaz verince silkelemeyi kurtarıyor. Ve en kötüsü bunu herzaman yapmıyor. Silkeleme yapmadan rahatça hızlandığıda oluyor. Bujiler de değişti ama sonuç yine aynı.

--- Vw yetkili servisinde trigeri değiştirdiler o zaman araba 60.000 km deydi. 4. yılını doldurmuştu. Oysa şimdi araç 97.000 km de ve o zamandan bu güne kadar tam 37 bin km dir böyle kullanıyorum. O tarihde bu şikayetle yetkili servise gittim. Aracı sürdüler v.s bunda bişey yok dediler. Aracı devirli kullandıklarında bu sıkıntıyı yapmıyor, sadece devirsiz yada az gaz vererek hızlanma anında bu sıkıntıyı yapıyor. Ne dediysem bunda bir şey yok dediler, sente kaçıklığı bu araçlarda öyle yarım diş falan olmaz diye söylediler. Birde sente kaçıklığı olan aracın deviri araç boşta iken gaza basıldığında 7000 lere çıkmaz dediler. Servis aracı bilgisayara bağlandığında da bobinlerde sorun görmediğini söyledi. Bu emme manifolt sensörü bu arızayı yapabilir diye bir yerlerde okumuştum. Onu için gittim özel bir spray varmış onu buldım aldım."air flow senör" cleanin spray diye bir malzeme bunu kullanarak temizlemek istedim .Ancak BCB tip motorda bu sensörün yerini bulamadım.

--- bir ustamın tekrar senteye baktır demesi üzerine kontrol için bugün başka bir özel servise gittim, sentesine baktı. Hava filtresinin bulunduğu büyük plastik parçayı çıkardı. Bir tane buujiyi söktü. Sonra V kayışının bulunduğu sol kenarda bulunan plastik kapagı söktü. Soldan 1. bujiyi çıkardı ve içine uzun bir tornavida soktu. Sonra el ile kayışı döndürmeye başladı. Sonra tornavida önce içeriye girdi ve anahtarla mili döndürdükçe tornavida yukarıya doğru çıkmaya başladı ve en üst seviyeye geldiğinde kayışın takılı olduğu 2 adet kasnağın üzerine bir aparat yerleştirdi. Bu aparat 15 cm lik bir parça olup umastar gibi bir alet. Aparat kasnakların üzerindeki delikleri karşılayarak biraz zorlayınca girdi. Bu yerine giriyorsa sente kaçıklığı yoktur dedi. Kısaca belki kötü anlattım ama triger kayışında sente kaçıklığı olup olmadığını böyle kontrol etti. Sente kaçıklığı olmadığını görünce aracın 4 tane ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdi. Toplam 350 tl tuttu. İlave olarak benzin filtresinide değiştirdi. Katalatik konvertörün tıkanık olup olmadığını anlamak için ekzosa bir çihaz sokarak kontrol etti. Ateşleme bobinini ve bujileri bosch marka taktı. Neyse servisden çıktıktan 15 km sonra silkelemeyi gine yaptı. Tamirciyi aradım. Kem küm bişeyler desede yarım ağız getir bakalım falan dedi. Aracın beynine ve enjektörlerine bakacakmış. Enjektörden olsaydı tüpe geçince yapmaması gerekmez miydi. Velhasıl iyice şaşırdım kaldım.

--- bir başka usta da bogaz kelebeğini söktü, temizlik v.s adaptasyon yapıldı. Hava emiş sisteminde kaçak olup olmadığını kontrol için hava eniş ağzını eliyel kapatıp kontrol v.s etti. Sonuç gine alamadık.

--- bir başka usta benzini aldığın yeri değiştir. Würth'ün şu katkılarını her 5000 de bir kullan dedi onlarıda yaptık, yine düzelme olmadı.

--- Ne yapayım ateşleme bobinlerini geri iade edeyim mi? Araç 97 binde ve tüp takılalıda 7 bin km oldu. Şimdiye kadarda ateşleme bobini hiç değişmemişti. Bu parçanın belli bir ömrü var mı? Takmışken kullanayım mı? Yada aracı geri götürüp söktüreyim mi? 60 binde triger değişiminden yaklaşık 1000 km sonra başlayan bu arıza ile 30 bin km dir arabayı kullanıyorum.

Ne yapacağız. Yardımlarınızı rica ederim


_____________________________



 
2 Mesaj
29 Mayıs 2011; 19:26:48 

HAKAN USTAM ÖNCELİKLE CALISMALARINIZDA KOLAY GELSIN
98 model mazda 323 1.5 famılı aracıma yenı lpg taktırdım 2 aydır kullanıyorum yakıtı falan cok yı yalnız sorunum su:
arac benzınden lpg ye gecerken devır saatı anıden asagı düşüyo ve istop edıyo am 2 aydır hıcbır sabah bunu yapmadı yalnızca öğleden sonra veya aksam bındıgımde yapıyor sabahları gecısı hıssetmıyorum bıle ama öğlen ve aksam lpg ye gecerken süreklı ıstop edıyor uzun uzun gaz veriyoum ve 3-5 dakıka sonra hersey normale dönüyor 1 saat ostop edıp tekrar calıstırınca aynı sorunu tekrar yapıyor benzıne aldıgım anda bçyle bı sorun kesınlıkle olmuyor
ustay ayara gtürdüm ayarlarında sorun yok dedı bogaz kelebegını temızlet dedı nerdeyse aracımı satacak duruma getırıdı benı bazen olmadık yerde yapınca cıldırtıyor sorun hakkında bılgınız vrsa yardımcı olursanız cok sevınırım


_____________________________



 
179 Mesaj
9 Haziran 2011; 19:36:12 

hakan bey selamlar.

benim 2007 model seat cordoba aracım var. 2. el olarak aldım tek anahtarı vardı. 2. anahtar icin 2 farklı anahtarcı ugrastı ancak anahtarı kodlayamadılar. en son yetkili servise gittim. onlarda kodlayamadı. abana gosterge tablosunun komple degismesi gerektigini soylediler. gostergenin arkasındaki immo kısmı bozukmus.

su an elimde yedek anahtar var ancak kodlanamadıgı icin aracı calıstırmıyor. bu husus tamir edilebilir mi
cevaplarsanız memnun olurum.


_____________________________



 
174 Mesaj
10 Haziran 2011; 14:57:35 

Selamlar,

2005 model Citroen C3 SX 1.4 HDI 16V aracımda normalde bir sorun yok, fakat aracı bir süre kullandıktan sonra motoru stop edip tekrar çalıştırınca (örneğin benzin alırken) araç bir daha turboya geçmiyor. İstediğiniz viteste istediğiniz devri yapın geçmiyor. Ancak aracı stop edip 1 saate yakın bekleyince düzeliyor.

Sorun Maf Sensörü mu acaba?


_____________________________



 
1 Mesaj
26 Haziran 2011; 23:09:04 

Merhaba Ustam,
benim aracım Megan2 1.4 Lpg li. Şöyle bir sıkıntısı var; Bu araçlarda benzin göstergesi gazda iken dahi ibresi sıfıra inmektedir.
takii sıfıra indikten sonra kontrak açıp kapatınca depodaki benzin göstergesini göstermektedir. ama bir aydır, ibre (depoda benzin olduğu halde) sıfırdan gerçek değerini göstermemekte yani ibre hareket etmemektedir. yalnız, depoya benzin konunca ibre yeni doldurulmuş gibi, ne kadar doldurursam okadar göstermektedir.
bana bir fikir verirseniz çok memnun olurum.
teşekkürler.


_____________________________



24 Mesaj
27 Haziran 2011; 16:15:25 

s.a. ustalar benim aracımda bir sorun var dün akşam arabayla misafirliğe gittik dönüşte araba çalışmadı kontak tık diyıor kalıyor mecbur vurdurarak çalıştırdım bu sabah ise kontak hiç tıklamıyor ve yine lambalar yanıyor gene vurdurarak çalıştırdım acaba sorun ne olabilir aküyü yeni aldım taktım gene aynı cevap yazrsanız sevinirim


_____________________________





89 model 4 vites 1.6 şahin .....


24 Mesaj
28 Haziran 2011; 11:31:51 


quote:

Orijinalden alıntı: 16bs1963

s.a. ustalar benim aracımda bir sorun var dün akşam arabayla misafirliğe gittik dönüşte araba çalışmadı kontak tık diyıor kalıyor mecbur vurdurarak çalıştırdım bu sabah ise kontak hiç tıklamıyor ve yine lambalar yanıyor gene vurdurarak çalıştırdım acaba sorun ne olabilir aküyü yeni aldım taktım gene aynı cevap yazrsanız sevinirim

sorun çözüldü arkadaşlar


_____________________________





89 model 4 vites 1.6 şahin .....


 
214 Mesaj
8 Temmuz 2011; 21:38:55 

Ustamiz ortalarda gorunmuyor ama bilgisi veya tecrubesi olan varsa yanitlayabilir umuduyla soruyorum

2005 bmw320d emniyet kemeri ve airbag hata isiklari ayni anda yaniyor. sorun kaynagi nedir acaba?


_____________________________

Evet Yeniyiz !!! Ama iddaalıyız
http://www.tnethosting.com
150mb alan 6gb band yıllık 10ytl


 
376 Mesaj
4 Ağustos 2011; 10:53:08 

Forumdan arkadaşlar buraya yönlendirdi. Araç laguna 2001 (grandtour) 1.6 benzin+lpg. ilk çalışmada marş düzgün basmasına rağmen geç çalışyıor araç 5-6 sn.. çalıştıktan sonra stop edip kontakla marş yapınca normal 2 sn de hemen alıyor ve motor çalışyıor.
bujiler değişti filtreler(benzin, lpg,hava polen) değişti. benzin pompasına da baktık onu da değiştirdik(eskimişti ama çalışıyordu) malesef düzelmedi. ustam enjektörleri de değiştirip denediğini söylemişti. manyetik kuplör(krank sensörü) de değiştirip denemiştik çok bir fark yoktu. beklemek gerekdiği için uzun sürüyor bu işlemlerde. Ne önerirsiniz Hakan ustam? cihaza bağlayıp baktılar ama birşey yok. klima gaz basınç sensörü hata vermişti onu değiştirdik o da araç ilk çalışınca deviri normalken bir anda azalıyordu sonra tekrar normale geliyordu öyle bir şeye neden oluyormuş. Akla gelen herşeye baktı lpg beyini olabilir dedi artık aracın beynini etkiliyor olabilir lpg de de baktık beyin denedik vs. fark yok. lpg enjektörleri de değiştirdik.
ihtiyar araba gibi hır hırr ilk çalışma hoş olmuyor başka bir sorun da yok çalıştıktan sonra.


_____________________________

2001 Laguna 1.6 RXE HTC ONE


 
1 Mesaj
9 Ağustos 2011; 6:12:56 

öncelikle sa hakan usta hyundai accent 2002 arabam da çalışma sorunu var marş a ancak 3 4 defa çevirince çalışıyor çok uğrastırıyor bazı ustalara baktırdık ama gene bı degısıklık olmadı acaba sorun neyden kanaklanıyo olabılır


_____________________________



18 Mesaj
17 Ağustos 2011; 17:40:40 

slm hakan usta bende 2000 model honda cıvıc var ben buna cam mödülü takmak istiyorum. modülü aldım kutusunun üstünde kablo şemasıda var ama kabloları nereye bağlayacağımı bilemedim. bana yardımcı olursanız çok sevinirim..


_____________________________

Yaşamak zor, ölmek zor, erişmek zor mu zor. ÇİLESİZ suratlara tüküresim geliyor...


 
118 Mesaj
20 Ağustos 2011; 21:56:48 


arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......


_____________________________



 
1199 Mesaj
22 Ağustos 2011; 5:03:43 

98 model mazda 626 aracımda klimayı açınca devir anormal derecede fazla düşüyordu.hakan ustanın araçta fakir karışım yönlendirmesi sayesinde sorun hızlı biçimde çözüldü.kendisi olmasaydı ne yapardım bilmiyorum.sonsuz teşekkürler hakan usta.keşke istanbulda olsaydı kendisi.ankaralılar veya ankaraya yakın olanlar çok ama çok şanslı.


_____________________________

nice adam gördüm üstünde elbise yok,nice elbise gördüm içinde adam yok.


 
15 Mesaj
4 Eylül 2011; 1:56:02 

Slm Hakan Hoca. Yeni aldığım çıtır kazalı 2004 model düz vitesli civic ls arabamla alakalı bir sorunum var. Aracımda herhangi bir arıza ışığı yanmamasına rağmen araç çalışmıyor. marş basıyor ama motor çalışmıyor. kullanım klavuzunda kontak açtığımda 2 sn. benzin pompasının sesinin gelmesi lazım diyor gelmiyor. gelmiyorsa torpidonun altındaki ana roleleri kontrol et diyor(elektrik varmı diye) kontrol ettim elektrik gelmiyor. eğer elektrik gelmiyorsa direksiyonun altındaki sigorta kutusundan bu ana roleye gelen kablo kopmuş olabilir diyor. işte burada şöyle bişey gözüme çarptı. kullanım klavuzundaki fotoğraflarda ilgili sokette bir kablo bağlantısı görünmesine rağmen benim aracımda aşağıdaki resimdeki soket boş. Burada takılı kablonun adı kullanım klavuzunda "ECM/PCM wire harness" diye geçiyor. Diğer boş soket ve role yuvalarını araştırdım onlar normalmiş (rolenin biri sadece otomatiklerde var mesela).

şimdi burada sizden ricam bu soketin boş olmasının normalmi, boş deyilse o 6 pinli sokette kaç kablodan oluşan bir jack takılı, en önemlisi bu kabloların renkleri nelerdir? (bu renkleri bilirsem kullanım klavuzundan bu kablonun nereye gittiğini bile bulabiliyorum) Konularında bana yardımcı olabilir misiniz? Yaklaşık 7 gündür torpidonun tüm parçalarını söktüm bi sonuç elde edemedim. Birde kullanım klavuzunda inertia (cut off switch) ten bahsediyor (kaza anında yakıtı kesiyor daha sonra düğmesine basarak yakıt sisteminin tekrar çalışması sağnalıyormuş) internette aradım öyle bir switch yok. kullanım klavuzunda bahsettiği yere ulaşabildiğim kadarı ile de olmadığı kanaatindeyim.

Bu boş soket konusunda yada PGM/FI rolesine elektrik gelmemesi konusunda yardımcı olurmusunuz?



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1 Mesaj
8 Eylül 2011; 0:18:40 

hakan bey mrb. ben 1998 model rover 200 1.6 kullanıyorum. aracım ilk çalışmada sürekli stop ediyor ve eğer gaza basmazsam araç ısınana kadar bu sorun devam ediyor. aracımı 1 ay önce üst kapak contası değişimi oldu ve hata yine gitmedi. herkes bi şey söylüyor ama en son gaz sensöründe temassızlık ve kelebek üzeride gazı ayarlayan sensör ve bir sensöründe çallışmıyr olabileceği söylendi. sizce sorun bundan kaynaklanıyor olabilirmi. ayrıca aracımda sıralı lpg var ve araç park halinde iken klima çalıştığında da stop etmekte. araçtan memnunum ama bu sorun canımı sıkıyor. klima calışmazsa klimalı araca ne gerek var ltfen yardımcı olun.


_____________________________



 
16 Mesaj
8 Eylül 2011; 12:07:32 

Hakan Bey selamlar, 2007 opel corsa aracımda esp (hidrolik ile ilgili olan) devamlı yanıyordu, direksiyon aşırı sertleşiyordu, direksiyon pompa ünitesi (direksiyon moturu da diyorlar) komple değişti (corsa d den çıkma) bu seferde hızım 90 'a ulaştığında ABS ışığı yanıyor. Servis direksiyon açı sensöründen dedi. Ama bana pek inandırıcı h-gelmedi tekrar direksiyon motoru mu beyni mi ne ise onun değişmesi gerekiyormuş en son 2400 tl fiyat verdiler. Bunun başka bir yolu yok mudur ?


_____________________________



1204 Mesaj
17 Eylül 2011; 10:27:42 


quote:

Orijinalden alıntı: impossiblems

Hakan Bey selamlar, 2007 opel corsa aracımda esp (hidrolik ile ilgili olan) devamlı yanıyordu, direksiyon aşırı sertleşiyordu, direksiyon pompa ünitesi (direksiyon moturu da diyorlar) komple değişti (corsa d den çıkma) bu seferde hızım 90 'a ulaştığında ABS ışığı yanıyor. Servis direksiyon açı sensöründen dedi. Ama bana pek inandırıcı h-gelmedi tekrar direksiyon motoru mu beyni mi ne ise onun değişmesi gerekiyormuş en son 2400 tl fiyat verdiler. Bunun başka bir yolu yok mudur ?


Aracnızı cihaza bağlattırın ve arıza kayıtlarını bana bildirin gereği neyse yardımcı olurum.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
16 Mesaj
17 Eylül 2011; 17:11:19 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta


quote:

Orijinalden alıntı: impossiblems

Hakan Bey selamlar, 2007 opel corsa aracımda esp (hidrolik ile ilgili olan) devamlı yanıyordu, direksiyon aşırı sertleşiyordu, direksiyon pompa ünitesi (direksiyon moturu da diyorlar) komple değişti (corsa d den çıkma) bu seferde hızım 90 'a ulaştığında ABS ışığı yanıyor. Servis direksiyon açı sensöründen dedi. Ama bana pek inandırıcı h-gelmedi tekrar direksiyon motoru mu beyni mi ne ise onun değişmesi gerekiyormuş en son 2400 tl fiyat verdiler. Bunun başka bir yolu yok mudur ?


Aracnızı cihaza bağlattırın ve arıza kayıtlarını bana bildirin gereği neyse yardımcı olurum.


Aracım 2 gün önce opal yetkili servisinde cihaza bağlandı direksiyon kovanı arızalı dediler bu seferde.



_____________________________



 
2 Mesaj
21 Eylül 2011; 19:47:41 

iyi akşamlar arkadaşkar. 2003 clio 2 hb ım var. teyp değişmek istiyorum fakat yol bilgisayarı sorun yaratır mı onu bilmek istiyorum


_____________________________



406 Mesaj
7 Ekim 2011; 9:43:39 

polo arabamda göstergedeki anahtar simgesi kimi zaman yanıp duruyor. çalışmasında hissedilir problem yok. O ışık ne anlma geliyor? Neden yanıyor? Bilen varsa aydınlatabilir mi? Ne yapmam gerekiyor. Servis yollarına mı dökülmeli?


_____________________________



 
7 Mesaj
12 Ekim 2011; 16:35:36 

Hakan Usta;önce böyle bir konuda bıkmadan soruların cevaplandığını görmek güzel doğrusu..


_____________________________



 
7 Mesaj
12 Ekim 2011; 16:46:42 

benim aracım 2001 clio hatcbak.. benim araçta özellikle çalıştırırken bu zamana kadar tık yoktu, ancak yakın zamandan beri (özellikle sabahları mutlaka oluyor) ara sıra arabayı çalıştırırken hafif bi cızırtı sesi ve gösterge ışıklarında hafif bi anormallik oluyor ilk seferde çalışmıyo bazen ama ikinci seferde çok problem olmadan çalışıyor. bu cızırtı sesi olduğunda yok bilgisayarı sayaçlarının sıfırlandığını görüyorum.. bir ya da 2 defa da çalıştırma esnasında cızırtı sesi olduğunda aracın dörtlüleri yandı kendiliğinden..sorun neden kaynaklanabilir.. aküm eskidi sayılır bununla alakalı olabilir mi? sinyal beyni(ya da buna benzer ..sinyal ile ilgili bi röleden bahsetti.. hatırladığım kadarı ile söylüyorum tam cümleler bunlar olmayabilir... öyleyse bayağı masraflı olacakmış herhalde) den olabilir denildi ama tam kanı koyulmadı henüz .. akü den kaynaklı olabilir mi? ustanın dediği şey olabilir mi? (şuan çok problem çıkarmıyor, usta binin dedi iyice belirginleştiğinde kesin sorunu anlar, bakarız dedi.. öyle mi yapayım yoksa bunu önlemek için bişey yapabilirmiyim iyice kötüleşmeden ) .. en son olarakta bunların dışında ekleyebileceğiniz bişey olabilirmi? şimdiden teşekkürler..


_____________________________



1204 Mesaj
18 Ekim 2011; 1:19:05 

quote:

Orijinalden alıntı: spider1903

benim aracım 2001 clio hatcbak.. benim araçta özellikle çalıştırırken bu zamana kadar tık yoktu, ancak yakın zamandan beri (özellikle sabahları mutlaka oluyor) ara sıra arabayı çalıştırırken hafif bi cızırtı sesi ve gösterge ışıklarında hafif bi anormallik oluyor ilk seferde çalışmıyo bazen ama ikinci seferde çok problem olmadan çalışıyor. bu cızırtı sesi olduğunda yok bilgisayarı sayaçlarının sıfırlandığını görüyorum.. bir ya da 2 defa da çalıştırma esnasında cızırtı sesi olduğunda aracın dörtlüleri yandı kendiliğinden..sorun neden kaynaklanabilir.. aküm eskidi sayılır bununla alakalı olabilir mi? sinyal beyni(ya da buna benzer ..sinyal ile ilgili bi röleden bahsetti.. hatırladığım kadarı ile söylüyorum tam cümleler bunlar olmayabilir... öyleyse bayağı masraflı olacakmış herhalde) den olabilir denildi ama tam kanı koyulmadı henüz .. akü den kaynaklı olabilir mi? ustanın dediği şey olabilir mi? (şuan çok problem çıkarmıyor, usta binin dedi iyice belirginleştiğinde kesin sorunu anlar, bakarız dedi.. öyle mi yapayım yoksa bunu önlemek için bişey yapabilirmiyim iyice kötüleşmeden ) .. en son olarakta bunların dışında ekleyebileceğiniz bişey olabilirmi? şimdiden teşekkürler..

Merhaba,

Aracınızın cihazla kontrolleri yapılan sistem beyinleri (motor,abs,airbag,merkezi elektronik,gösterge vs gibi sistemlerin) ile arıza kayıtlarına baktırın mutlaka birinden birinde arıza kaydı vardır.Bu arıza kayıtlarına göre sorunun nerden kaynaklandığı ortaya çıkacaktır veya arızaya daha kolay ulaşabilirsiniz.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
7 Mesaj
18 Ekim 2011; 6:20:18 

teşekkürler hakan usta


_____________________________



100 Mesaj
25 Ekim 2011; 12:20:26 

2004 Mondeo 2.0 Trend LPG aracımın Airbag arıza lambası yanıyor , servise 3 kere götürdüm her seferinde yaptık dediler 5 dk sonra yine yandı bastım kalayı artık gitmiyorum :) Birde koltuk yukarı çıkmıyor düğmeden aşağı iniyor sadece. Kaloriferde çalışırken cızırtı geliyor onada motorun değişmesi lazım dediler bence sadece fanın yağlanması lazım , Servis dolandırıcı buna kanaat getirdim artık sunroof tek basmada kapanmıyordu motor bozuk 2000 tl dediler forumda birisi resetlemeyi yazmış yaptım düzeldi :)


_____________________________

"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work". By: Thomas A. Edison

Yararlı Bilgiler


 
67 Mesaj
27 Ekim 2011; 18:50:52 

4 aylık 2011 seat ibiza 1.2 tsi dsg aracımdan frene bastığımda(ani fren veya köklediğimde değil her türlü) tıkır tıkır ses geliyor(çok gürültülü bir ses olmamakla beraber camları ve radyoyu kapattığımda bariz bir şekilde duyulabiliyor),ses sanki torpido dan geliyor gibi ama torpidoyu boşalttım herhangi bir şeyin çarpma olasılığı yok,sorun neden kaynaklanıyor olabilir,cevaplarsanız çok sevinirim teşekkürler...


_____________________________



456 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
apulo
5 Kasım 2011; 10:52:36 

merhaba, ustacım 98 model broadway rni var gosterge panellerinde abs ısıgıda var ama aracın abs sız oldugunu dusunuyorum nasıl anlayabilırım bunu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
30 Mesaj
12 Kasım 2011; 18:57:47 

2005 1.4 basıclıne polom direksiyonu saga ufak cevirip bıraktıgımda küt küt ses geliyordu bugün servise götürdüm ön takıma baktılar sag salıncak arka burc yırtılmış bide bilgisayara baglayalım dediler direksiyon acı sensörü arızası çıktı bunu da degiştirmemiz gerek dedi usta
bu sensör 350-400 arasıymıs şimdi benim merak ettigim direksiyon problemlerinde pompa yada sensör sorunlarınlarında göstergede ki direksiyon ışıgı yanması gerekli mi degilmi
direksiyonumda sertleşme zorlanma v.b. bi durum söz konusu degil sagdan gelen ses haricinde herşey normal oda burçtan kaynaklanıyor dedi usta
arabayı ilk alırken bilgisayara baglattıgımda aynı arıza yine vardı ama ordaki usta bu araclarda öyle bir sensör yok ondan yanıyor dedi hatta bana bilgisayarda gösterdi donanım eksikliği diye yazıyordu
daha önce bu sorunu yaşayan arkadaşlar varsa ayrıntılı bilgi verip yardımcı olurlarsa cookk mutlu olurum saygılar


_____________________________

2005 Model 1.4 POLO BASICLINE


 
1228 Mesaj