Kripto Madencilik(Mining) nedir? REHBER (GPU ile coin-para kazanma) bitcoin litecoin
12431 Cevap241054 Görüntüleme161 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     3 [5] 7 8 9 10 11 12      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
240 Mesaj
20 Aralık 2013; 10:20:52 

Benim de merak ettiğim konulardan biri, iki tane pc oluştursak ve farklı yerlerde bulunsalar yani ip adresleri farklı olsa, bunları tek hesap gibi çalıştırabilir miyiz? Ya da çalıştırmalı mıyız? Yoksa iki ayrı hesap mı oluşturmak lazım?


 
131 Mesaj
20 Aralık 2013; 10:33:31 

bütün coinler aynı sistemimi kullanıyor hocam nvdia kartların iyi olduğu bir coin yokmu :D


_____________________________



549 Mesaj
20 Aralık 2013; 10:58:11 

quote:

Orijinalden alıntı: Erdinç B.

Benim de merak ettiğim konulardan biri, iki tane pc oluştursak ve farklı yerlerde bulunsalar yani ip adresleri farklı olsa, bunları tek hesap gibi çalıştırabilir miyiz? Ya da çalıştırmalı mıyız? Yoksa iki ayrı hesap mı oluşturmak lazım?

Kaç tane pc veya kaç tane ekran kartı kullandığının bir önemi yok bildiğim kadarıyla. Tek bir hesapla hepsini yönetebiliyorsun.


_____________________________



549 Mesaj
20 Aralık 2013; 11:00:06 

quote:

Orijinalden alıntı: xXHeLLXx

bütün coinler aynı sistemimi kullanıyor hocam nvdia kartların iyi olduğu bir coin yokmu :D

Nvidia kartlar ile de yapabilirsin ama gereksiz ve kazançsız bir iş olur. Amd karların hesaplama gücü daha kuvvetli (en azından öyle olduğu anlaşılıyor bu konuda). Yani AMD mi çıkardı bu işi diye düşünmeden duramıyor insan :)


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 11:13:23 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI

280x ler gelene kadar ftc kasmaya karar verdim,2 gündür ftc (feathercoin) kasıyorum,marketi falan da var. Sanki yakın zamanda patlama yapacak gibi geliyor. Hatta Ltc yerine onunla başlicaktım ama sonra LTc ye karar verdim. Fakat mevcut sistemle LTC kasmak oldukça zor. En azından 5-6 gün daha ftc kassam zararı olmaz,kenarda bulunsun :)

FTC nedir , avantajlari ve dezavantajlari neler?Ayrica patlama yapacagi dusuncesine nereden kapildiniz hangi verilere baktiniz?FTC yi hangi donanim ile deniyorsunuz?


_____________________________



 
131 Mesaj
20 Aralık 2013; 11:43:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI


Nvidia kartlar ile de yapabilirsin ama gereksiz ve kazançsız bir iş olur. Amd karların hesaplama gücü daha kuvvetli (en azından öyle olduğu anlaşılıyor bu konuda). Yani AMD mi çıkardı bu işi diye düşünmeden duramıyor insan :)

benim fikrimde o yönde amd sponsor olmuş sanki bu işe


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 12:08:27 

quote:

Orijinalden alıntı: xXHeLLXx


benim fikrimde o yönde amd sponsor olmuş sanki bu işe

Bence yanlis dusunuyorsunuz cunku bu islem herturlu karta acik.Butun islemciler dahili gpular ve piyasadaki butun marka ve model ekran kartlari haliyle ortada sponsorluk olmadigi kesin.Tabi bunun haricinde AMD nin ekran kartlarinin nvidia ya gore ne kadar guclu olduguda ayri bir gercek.Oyunlarda biradim nvidia onde olsa bile fiyatinin pahali olmasi yine AMD yi oncelikli kiliyor.Bakalim 2014 de cikacak olan yeni nesil nvdia kartlarda bu durum degisecek mi?


_____________________________



1503 Mesaj
20 Aralık 2013; 12:26:48 

Öncelikle teşekkür ederim. =)

Sorunuza gelecek olursak şu şekilde,

bir adet havuz hesabınız var. Bu havuz hesabından birden fazla açmak zorunda değilsiniz.

Bir de rehberde anlattığım gibi workers(işçi) hesaplarınız var. Bu workers hesapları sizin ana hesabınıza bağlı. Bunlardan dilediğiniz kadar açabilirsiniz(sınırı vardır da ben 20 taneye kadar denedim hiçbir sorun olmadı).

Diyelim 2 makinada 2 şer li toplam 4 kartınız var. Benim sistemdeki durum gibi. Dilerseniz aynı worker hesabı ile iki makinadan da giriş yapabilirsiniz. Hiçbir sorun olmaz. Ama o zaman herbir makinanın ayrı ayrı performansını göremezsiniz sitede. O yüzden birden fazla worker la çalışmak size daha detaylı bilgi verir. Ben 2 worker hesabı ile çalışıyorum. Bunlar benim havuz hesabımda tanımlı. Aradaki fark sadece budur kısaca.

Bu mesajda bahsedilenler: Spirit_Rises


_____________________________

In Crypto We Trust!


1503 Mesaj
20 Aralık 2013; 12:31:38 

Aslında konuya forumun ekran kartı konusundaki duayenlerini çağırıp farkın nedenini bize açıklamalarını istemek en doğrusu olur. Yani gerçekten arada bu kadar fark olması düşündürücü. NVIDIA kalitesi tartışılmaz bir firma. Ama nasıl olurda bir Titan şu işte bir 7870xt ile bile zor kapışıyor. Ben bunu yorumlayacak bilgiye sahip değilim.


_____________________________

In Crypto We Trust!


4050 Mesaj
20 Aralık 2013; 13:33:13 

Amd kartların bariz önde olduğu belli.Bi dedikodu son zamanlarda çok ciddi 7950 ve 7970 satışı olmuş öyle deniyor.Ne kadar doğrudur ne kadar yanlıştır bilmiyorum.İşleme değerleri ve watt ısınmaya bakıldığında 290 veya 290x tabiki daha çok işlesede profitable değil.Yönelim haliyle özel soğutmalı 7950 ve 7970 doğru


_____________________________

http://i.hizliresim.com/glQDW5.jpg -----i7 2600K CORSAIR H100I-- ASUS SABERTOOTH Z77 -- GSKILL RIPJAWS 2*4 GB 1600 CL8 1T (1866mhz 1T CL9)-- Corsair AX1200i --2x Sapphire R9 290 CF-- CREATIVE X-FI TITANIUM --CREATIVE MEGAWORKS THX 550 --CORSAIR OBSIDIAN 900D RGB Led Aydınlatma -- 2*1 TB WD CAVIER BLACK+2*1 TB SAMSUNG SPINPOINT F3 103SJ -- LG 37LD450 37" -- VAPOCHILL LS+EL YAPIMI D.O.D


549 Mesaj
20 Aralık 2013; 13:34:35 

FTC = Feather Coin, şu an piyasadaki sıralamaya göre 7. Coin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feathercoin

Açıkçası avantaj-dezavantaj dan ziyade,ben şu an sadece zorluk derecesinin kolay olması yüzünden FTC çıkarıyorum. 24-25 saatte 9 FTC çıkarttım, 7870xt (ortalama 385 kh/s). Kenarda köşede dursun,ilerde lazım olur :) Kendi sitesinde marketi var, 2 hafta önce 10 ürün falan vardı markette, şimdi ise 400'den fazla ürün var. Patlama olur dememin sebebi buydu. Onun dışında algoritmik veya kriptolojik bir avanatajı veya dezavantajı var mıdır yok mudur, bu konuları araştırmadım.

Bu mesajda bahsedilenler: @killnOd Bu mesaja 2 cevap geldi.


_____________________________



 
163 Mesaj
20 Aralık 2013; 13:34:37 

quote:

Orijinalden alıntı: Deniztns

Aslında konuya forumun ekran kartı konusundaki duayenlerini çağırıp farkın nedenini bize açıklamalarını istemek en doğrusu olur. Yani gerçekten arada bu kadar fark olması düşündürücü. NVIDIA kalitesi tartışılmaz bir firma. Ama nasıl olurda bir Titan şu işte bir 7870xt ile bile zor kapışıyor. Ben bunu yorumlayacak bilgiye sahip değilim.

İşin özü gpu daki hesaplama birimlerinin dağılımı ile ilgili bu coinlerdeki hesaplamalar integer (tamsayı) birimine yükleniyor. AMD kartlarında bu birimden bolca/güçlü olmasından dolayı bu işte güzel performans ortaya koyuyorlar.

Yani durum bundan ibaret.


_____________________________



1503 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:05:45 

Bir amd 7950 deki tamsayı birimi sayısı kaçtır?
Bir nvidia gtx780 deki tamsayı birimi sayısı kaçtır?

Bu bilgilere nereden bakabiliriz?

Bu mesajda bahsedilenler: maegline


_____________________________

In Crypto We Trust!


3392 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:29:31 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI

FTC = Feather Coin, şu an piyasadaki sıralamaya göre 7. Coin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feathercoin

Açıkçası avantaj-dezavantaj dan ziyade,ben şu an sadece zorluk derecesinin kolay olması yüzünden FTC çıkarıyorum. 24-25 saatte 9 FTC çıkarttım, 7870xt (ortalama 385 kh/s). Kenarda köşede dursun,ilerde lazım olur :) Kendi sitesinde marketi var, 2 hafta önce 10 ürün falan vardı markette, şimdi ise 400'den fazla ürün var. Patlama olur dememin sebebi buydu. Onun dışında algoritmik veya kriptolojik bir avanatajı veya dezavantajı var mıdır yok mudur, bu konuları araştırmadım.

peki FTC nasıl üretiliyor.


_____________________________



1503 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:32:32 

tek yapmanız gereken benim rehberimde verdiğim bat dosya içeriğindeki ltc adresini ftc için çevirmek..

ftc.give-me-coins.com:3336

olarak yani =)


_____________________________

In Crypto We Trust!


3392 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:35:52 

quote:

Orijinalden alıntı: Deniztns

tek yapmanız gereken benim rehberimde verdiğim bat dosya içeriğindeki ltc adresini ftc için çevirmek..

ftc.give-me-coins.com:3336

olarak yani =)

diğer para birimleri içinde aynımı

ve cüzdan nası oluyo



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pprodigyy -- 20 Aralık 2013; 14:36:15 >


_____________________________



549 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:44:58 

quote:

Orijinalden alıntı: pprodigyy


diğer para birimleri içinde aynımı

ve cüzdan nası oluyo

Ben başka pool kullanıyorum ama,hepsi için mantık aynı sanırım;

stratum+tcp://pool.d2.cc:3333 adres bu, diğer config ayarları ltc ile aynı.


_____________________________



3392 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:47:31 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI


Ben başka pool kullanıyorum ama,hepsi için mantık aynı sanırım;

stratum+tcp://pool.d2.cc:3333 adres bu, diğer config ayarları ltc ile aynı.



litecoin qt gibi cüzdan yok mu bu coinin ?

bu arada çok sordum prd yaf


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 14:49:51 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI

FTC = Feather Coin, şu an piyasadaki sıralamaya göre 7. Coin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feathercoin

Açıkçası avantaj-dezavantaj dan ziyade,ben şu an sadece zorluk derecesinin kolay olması yüzünden FTC çıkarıyorum. 24-25 saatte 9 FTC çıkarttım, 7870xt (ortalama 385 kh/s). Kenarda köşede dursun,ilerde lazım olur :) Kendi sitesinde marketi var, 2 hafta önce 10 ürün falan vardı markette, şimdi ise 400'den fazla ürün var. Patlama olur dememin sebebi buydu. Onun dışında algoritmik veya kriptolojik bir avanatajı veya dezavantajı var mıdır yok mudur, bu konuları araştırmadım.

24saatte 9ftc gayet iyi ama bunun karsiligi LTC ile aynimi yoksa dahami dusuk?Sonucda hepsini bitcoin yapacagimiza gore bitcoin degerleri sanirim esas alinmali.
Birde 9. sira demisiniz siralamalarin oldugu bir link varmi?


_____________________________



165 Mesaj
20 Aralık 2013; 15:14:07 

worldcoin
0


litecoin
0


Bu hesaplamalara göre worldcoin çok karlı değil mi?


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 15:21:09 

Eger resimler ve islem mantigi dogruysa daha karli gozukuyor.Ama worldcoini istedigimiz gibi bitecoine cevirebiliyormuyuz asil soru bu sanirim.


_____________________________



165 Mesaj
20 Aralık 2013; 15:29:59 

quote:

Orijinalden alıntı: killnOd

Eger resimler ve islem mantigi dogruysa daha karli gozukuyor.Ama worldcoini istedigimiz gibi bitecoine cevirebiliyormuyuz asil soru bu sanirim.

http://worldcoinfoundation.org/news linkteki sayfanın sol üst tarafındaki sitelerden çevriliyor.Direk btcye çeviren site olarak bunu buldum https://bter.com/trade/wdc_btc.Siteler wdc çevirirken fazla komisyon bile alınsa en fazla 50-60 dolar.Yine karlı oluyor ltc ye göre.


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 15:32:48 

Eger fiyatlar cok degisken degilse 50$ iyi bir kar orani.

Bu mesajda bahsedilenler: Yavuz01


_____________________________



7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 15:48:47 

Linkteki urunu hesapladimda TR sartlarinda en kotu sartlar altinda bile ilk ay en kotu 4000$ kar ediyorsunuz ki bu bana pekte mantikli gelmedi.Bu karti alan dolar zengini olur eger vaad edilenler dogruysa.Heleki yurtdisi sartlarinda cokcok daha karli oluyor.

https://products.butter...itcoin-mining-card.html


_____________________________



549 Mesaj
20 Aralık 2013; 16:04:34 

quote:

Orijinalden alıntı: killnOd


24saatte 9ftc gayet iyi ama bunun karsiligi LTC ile aynimi yoksa dahami dusuk?Sonucda hepsini bitcoin yapacagimiza gore bitcoin degerleri sanirim esas alinmali.
Birde 9. sira demisiniz siralamalarin oldugu bir link varmi?

http://coinmarketcap.com/

bu siteyi buldum şimdi,fiyat konusunda yardımcı olabilir.


_____________________________



549 Mesaj
20 Aralık 2013; 16:26:44 

quote:

Orijinalden alıntı: Yavuz01

worldcoin
0


litecoin
0


Bu hesaplamalara göre worldcoin çok karlı değil mi?

Eğer bu hesaplamalar doğruysa ve geçerliliği varsa çok daha karlı dediğiniz şekilde, ve bu durum şu anda kafamı kurcaladı :S


_____________________________



165 Mesaj
20 Aralık 2013; 16:32:19 

quote:

Orijinalden alıntı: Drumevo_DI


Eğer bu hesaplamalar doğruysa ve geçerliliği varsa çok daha karlı dediğiniz şekilde, ve bu durum şu anda kafamı kurcaladı :S

1 hafta içinde litecoin mining işine gircektim ama worldcoini gördükten sonra aklım karıştı nasıl bu kadar fazla kazandırabiliyor.1500 tlye sistem alsanız parasını en kötü ihtimal 2-2.5 ayda çıkarıyor.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Aralık 2013; 16:32:51 

0


Give me coins çökmüş. Suan hala cgminer dan cozuyorum. Bunu kapatim mi?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
163 Mesaj
20 Aralık 2013; 16:38:11 

Sorun yok sadece siteye saldırı düzenleniyormuş. Onlar da bunun farkındalar muhtemelen. Bu arada şu anda en karlısı dogecoin görünüyor.

coinwars.com



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2615 Mesaj
20 Aralık 2013; 16:55:36 

quote:

Orijinalden alıntı: Deniztns

Aslında konuya forumun ekran kartı konusundaki duayenlerini çağırıp farkın nedenini bize açıklamalarını istemek en doğrusu olur. Yani gerçekten arada bu kadar fark olması düşündürücü. NVIDIA kalitesi tartışılmaz bir firma. Ama nasıl olurda bir Titan şu işte bir 7870xt ile bile zor kapışıyor. Ben bunu yorumlayacak bilgiye sahip değilim.

Aslında nVdia her zaman bu kadar geride değildi mesela gtx 480 modelinden sonra nVidia GPU larını sadece oyun üzerine optimize etmeye karar verdi (Hatırlayanalar bilirler gtx 480'in güç tüketimi ve sıcaklık konusunda ne kadar bonkör olduğunu... ) zaten bu noktandan sonra nvidia tarafında güç tüketimi ve sıcaklık konusunda kayda değer düşüş oldu ancak aynı düşüş hesaplama güçlerinde de oldu... Şu anda AMD R9 2xx serisi ekran kartlarının sıcaklık ve güç tüketimi değerlerinden şikayetçi herkes işte bu fazla güç tüketim ve ısınma tamamen hesaplama gücü ile alakalı...


_____________________________


"Bizim başka milletlerden hiç bir eksiğimiz yok. Cesuruz, zekiyiz, çalışkanız, Yüksek amaçlar uğrunda ölmesini biliriz."

M.Kemal ATATÜRK


1503 Mesaj
20 Aralık 2013; 17:18:36 

Şarjın bitiyor =D


_____________________________

In Crypto We Trust!


2615 Mesaj
20 Aralık 2013; 17:24:27 

quote:

Orijinalden alıntı: Deniztns

Şarjın bitiyor =D

Hocam şarjı bitenlerin can simidi uçak modu devrede...


_____________________________


"Bizim başka milletlerden hiç bir eksiğimiz yok. Cesuruz, zekiyiz, çalışkanız, Yüksek amaçlar uğrunda ölmesini biliriz."

M.Kemal ATATÜRK


7038 Mesaj
20 Aralık 2013; 19:50:20 

Evet ustalar bu worldcoin isini ne yapacaz yorumunuz neler , birde simdik basimiza dogecoin cikti.


_____________________________



2615 Mesaj
20 Aralık 2013; 20:28:02 

quote:

Orijinalden alıntı: killnOd

Evet ustalar bu worldcoin isini ne yapacaz yorumunuz neler , birde simdik basimiza dogecoin cikti.

Bence imkanınız varken 100 TL lik almak en mantıklısı sonuçta bu miktar sizi fakir yapmaz ancak ilerki zamanda milyoner yapabilir...

Size şöyle anlatayım ben bitcoin diye bir şey duyduğumda 1 bitcoin 10$ gibi bir rakamdı (0,10 $ olabilir geçmiş zaman) , o zamanki dolar kurunu 1,75 desek 100/1.75= 57$ yapar, oda yaklaşık 6 bitcoin yapsa 6x663,92=3,984$ > 8326 TL Yapıyor ($ kuru 2,09)...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 20 Aralık 2013; 20:35:02 >


_____________________________


"Bizim başka milletlerden hiç bir eksiğimiz yok. Cesuruz, zekiyiz, çalışkanız, Yüksek amaçlar uğrunda ölmesini biliriz."

M.Kemal ATATÜRK


165 Mesaj
20 Aralık 2013; 23:20:02 

Beyler give me coinste şuan sorun mu var? Hash hızı ve balance sitede güncellenmiyor ama cgminer kazıya devam ediyor.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Aralık 2013; 0:55:52 

Bir kac gundur kasiyorum degerler iyimi?

0



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1503 Mesaj
21 Aralık 2013; 9:09:19 

FTC niz hayırlı uğurlu olsun =) bence iyi..

Bu mesajda bahsedilenler: UcanTosbaga01


_____________________________

In Crypto We Trust!


2516 Mesaj
21 Aralık 2013; 10:05:26 

Hocam ftc kassak bunu ltc ye donusturebiliyor musunuz?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Intel i7 3930k // Asus P9X79 PRO Motherboard // Corsair 4X4gb Vengeance Low Profile Ram // MSI Twinfrozr 2GB GTX 770 GAMING OC @ 1280Mhz GPu 7600Mhz Memory


 
240 Mesaj
21 Aralık 2013; 11:42:27 

Arkadaşlar zorluk derecesi tam olarak neyi kastediyor? Neye göre belirleniyor, yüksek olması mı iyi düşük olması mı? Kelime anlamına bakacak olursak düşük olması daha iyi ama nedir yani tam izahı bunun?

Bilen varsa, yardımcı olursa sevinirim. Difficulty 1.7 ile 323 olması arasında ne fark var? Yüksek olunca sıra mı bekliyoruz, boşa mı emek harcıyoruz nasıl oluyor?



7038 Mesaj
21 Aralık 2013; 12:14:30 

Worldcoin yapabilecegimiz en guvenilir site ve pay almayan site hangileri ve kullanan var mi?


_____________________________



1503 Mesaj
21 Aralık 2013; 12:31:09 

Şimdi indirilen bloklar var. Bu blokların çözülmesi lazım. Bu blokların çözülmesi işlemine biz madencilik diyoruz.

Bir madenci olduğunu varsay. Bir madene inip -10metrede kazmayı duvara vurdun. Kazmanın duvara kolay geçtiğini düşün.Buraları hep kazdın madenleri çıkardın mecbur madenin derinlerine doğru gideceksin. Şimdi madenin -100metre derinliğine in. Duvara kazmayı vurdun. Ama eskisi kadar duvara diş geçiremedin. Çünkü -100 metrede maden duvarı daha sert. -10metrede bir vurup bir gram altın çıkarırken şimdi -100metrede 5 vurup 1 gram altın çıkarıyorsun. Ve tabii ki -10 metrede kullandığın alet edevat -100metrede yetmiyor ve güçlendirmen gerekiyor ki aynı hızda kazmaya devam edebilesin.

İşte kripto madencilikte bu seviyeyi ayarlamak için algoritmanın çözülmesini karmaşıklaştıran veya kolaylaştıran bir etmen var. Biz buna difficulty(zorluk) diyoruz.

Özetle difficulty(zorluk) ne kadar yükselirse senin 1birim madeni(coini) çıkarman için kullanman gereken Hash gücü o kadar yükseliyor. Ne kadar düşerse o kadar hash gücü de düşüyor.

Sırf coin olarak bakarsan zorluk derecesi ne kadar düşükse o kadar iyi gibi gözüküyor. Ama iş bu coinleri paraya çevirmeye gelince olay tam tersine dönüyor. Çünkü kolay elde edilen madenin para karşılığı da o kadar düşük oluyor. Aynı gerçek hayattaki gibi işte.

Bu işin para kazanma konusundaki en büyük sırrı tıpkı borsadaki gibi teknolojilerin gidişatını inceleyip doğru madeni kazmaktan geçer. Bunun için litecoin kesinlikle alternatifi olmayan bir coin. Çünkü ilk tren çoktan kalktı (bitcoin) ve ona yetişmek imkansız(büyük risklere girip 10bin dolarlık makinalar alınmadığı sürece).
Litecoin e şu an asic miner üretilemiyor. Üretildiği an (ki gelen haberler o yönde) difficulty patlama yapacak. Çünkü networkteki kazıcıların kazma gücü inanılmaz yükselicek bu özel aletler sayesinde. Tıpkı bitcoindeki gibi yani. O zaman da elinizde şu an tutacağınız litecoinlerin değeri zıplayacak.

Akıllı olan madenci işte o zaman litecoini satar.

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.


_____________________________

In Crypto We Trust!


 
514 Mesaj
21 Aralık 2013; 15:17:07 

Herkese Merhaba,

http://www.coinminingri...ild-a-6-gpu-mining-rig/

Daha önce de bu linki paylaşmıştım. Bu işi ciddi düşünenler ve bunun için bütçe ayırabilecek olan arkadaşlar için 6 GPU'lu sistem konfigürasyonu linkte mevcut fakat ordaki tüm parçalar ülkemizde bulunmuyor. Benim bu sitede yazanları referans alarak toplamış olduğum sistemimin bileşenlerini paylaşıyorum.

6 GPU Litecoin Mining Hardware Build List

Power Supply – 928TL - High Power 1600W Rock Solid Pro 80+ Plus Silver Modüler Güç Kaynağı

Sistemde HD7950 kullanılacağı düşünülürse 6*200=1200W sadece ekran kartları çekecektir. Diğer donanımları da hesaba katarsak yuvarlak hesap 1400W güce ihtiyacımız var sürekli olarak bunu sağşayabilcek ve 12V akımda sıkıntı yaratmıcak ülkemizde bulunabilecek tek PSU olduğu için High Power'ı alternatifsiz olarak değerlendiriyorum.
Bu kadar yüksek watt değerinde alternatifi olmaya bilir ama yukarda paylaştığım linkte önerildiği gibi 1000W ve 750W PSU'ları birlikte çalıştırarak da çözüm sağlayabilirsiniz. Benim önerim (Akasa 1000W ve 850W toplam maliyet 790TL buna ek olarak 2 PSU nun aynı anda çalışması için Power Adapter'e ihtiyacınız olacak.)

High Power 1600W

Akasa 1000W

Akasa 850W

Motherboard – 470TL - Gigabyte Z77X-UD3H Intel Motherboard

Piyasada görebildiğim kadarıyla max 4 adet PCI-e 16x yuvasına sahip anakart var. 6 GPU için PCI-e 1x yuvalar da kullanabilir fakat 1x leri 16x e dönüştürmeniz gerekir. Bunun için 1x to 16x riser cable kullanmanız gerekmektedir.


Gigabyte Z77X-UD3H


1x to 16x Powered Riser Cables - 6*10TL
Bu ürünü dx amazon yada ebay üzerinden sipariş edebilirsiniz stok sıkıntısı var o yüzden bazı satıcılar 10$'ın üstünde fiyatlar istiyor ama ederi 3$ ile 5$ arasıdır. Mümkünse power molex'i olan modelleri tercih edin. Böylelikle anakartın yükünü hafifletmiş olursunuz.

Graphics Cards (GPU) – 6x 640TL – Sapphire Radeon 7950
Bulunması çok zorlaştı fakat Vatan Bilgisayar ile sayısız görüşme yaptım. 10 gün içerisinde 1500 adet bu üründen stoklara gireceğiniz öğrendim. Alternatif olarak 5 adet 280x kullanılabilir(Her GPU 250W çektiği için 5 adet önerilemektedir. Daha iyi power ile 6 GPU takabilirsiniz)

Sapphire HD7950

CPU –145TL - INTEL PENTIUM G2020

İşlemci performansının bir etkisi olmadığı için sistemi çalışır hale getirmek üzere maliyeti düşük bir işlemci ve 6 GPU yu kullanabilmek için Ivy Bridge işlemci tercih edilmelidir. Bu kritere göre şuan piyasada bulunan en ucuz işlemci G2020dir.

Intel G2020



RAM - 80-100TL - 4GB DDR3
Sistemimeze takacağımız ram performansı bizi pek etkilemiyeceğinzden 4GB lık uygun bir ram işimizi görecektir. Yaklaşık 80-100Tl arasına bulunabilir. Tercihi size bırakıyorum.
Ben kendi sitemimde ileriye dönük bir yatırım yaparak GSKILL 4GB RIPJAWS DDR3 1600MHZ CL9 tercih ettim. 130TL gibi bir fiyatı var.

Hard Drive – ?

Elinizde mevcut olan bir HDD kullanabilirsiniz yada USB'den boot ederek çalıştırabileceğiniz Lunix işletim sistemi mevcut. Alternatif olarak yine USB üzerinden boot edilen uygulamalar da var.

Bu link öneri değildir. Kendim test etmedim sadece olabileceğini göstermek amaçlı https://www.ltcrabbit.com/index.php?page=os


Bu sistemde kasaya ihtiyacınız yok zaten mevcut hiçbir kasaya 6 adet GPU yu takamazsınız. Bu yüzden alternatif çözümleri kendiniz üretmelisiniz. Fikir vermesi açısından buraya bakabilirsiniz. 200küsür sayfa var ve içerisinde çok orjinal fikirler var.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=7216.0

Kasa ve soğutma sistemleri maliyeti sizin tercihinize bağlıdır.






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi www.jj.am -- 21 Aralık 2013; 15:28:48 >


_____________________________



 
514 Mesaj
21 Aralık 2013; 15:25:32 

0


0


0


0


0


_____________________________



7038 Mesaj
21 Aralık 2013; 15:29:00 

Evet yurtdisinda boyle guzel sistemler uygun fiyatlara toplanabiliyor , ama TR sartlarinda ne yazikki iki kati fiyata anca toplayabiliyorsunuz.

Bu mesajda bahsedilenler: www.jj.am


_____________________________



165 Mesaj
21 Aralık 2013; 17:45:22 

http://www.vatanbilgisa...details.aspx?I_ID=55948
Linkteki anakartı alsam.3 tane ekran kartını araya kablo veya çevirici takmadan bu iş için kullanabilir miyim.Daha sonrada riser kablo alarak x1 slotlara takarım ekran kartlarını.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
514 Mesaj
21 Aralık 2013; 17:56:08 

Bu anakart ile 5 GPU kullanma imkanınız var ama riser olmadan max3 tane fakat kullanacağınız ekran kartlarının 2 slotluk olması lazım. Günümüzdeki bazı ekran kartları 3 slot yer kaplamaktadır.


_____________________________



165 Mesaj
21 Aralık 2013; 18:19:53 


quote:

Orijinalden alıntı: www.jj.am

Bu anakart ile 5 GPU kullanma imkanınız var ama riser olmadan max3 tane fakat kullanacağınız ekran kartlarının 2 slotluk olması lazım. Günümüzdeki bazı ekran kartları 3 slot yer kaplamaktadır.

Peki buna takılabilir mi? Hd6870 + 2 tane hd7950 takılacak.
http://www.vatanbilgisa...details.aspx?I_ID=56653



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
514 Mesaj
21 Aralık 2013; 18:23:52 

quote:

Orijinalden alıntı: Yavuz01



Peki buna takılabilir mi? Hd6870 + 2 tane hd7950 takılacak.
http://www.vatanbilgisa...details.aspx?I_ID=56653



Bu anakartta 4adet 16x 2 adet 1x pci-e yuvası bulunmakta 6 adet GPU kullanabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi www.jj.am -- 21 Aralık 2013; 18:38:26 >


_____________________________



37 Mesaj
21 Aralık 2013; 18:47:17 

Arkadaşlar runme.bat dosyası içindeki bilgiler birbirimize yardımcı olmak için paylaşırsak sorunu olanların çözümünede ulaşmış oluruz bence.
Sapphıre 280x toxıc
kart fabrika çıkış hızları (1150-1400)

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 0
color 2
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://ltc.give-me-coins.com:3333 -u kullanıcı.adı -p şifre --thread-concurrency 8192 -g 2 -I 13 -w 256 --gpu-memclock 1500 --gpu-engine 1050 --gpu-powertune 5

Ortalama 720-730 kh/s alıyorum.Karta bu ayarları girmediğimde 600 kh/s alıyordum.kart 70-74 c sıcaklıkta seyrediyor.Kartın üzerinde yükteki durumuna gore yanan 6 ader let ışık var.Altıncı ısık tehlıke ısaretı,yada sınıra dayanıyor dıyelım.Bende 3 tanesi yanıyor.Kartın sogutması bence ıyı e o.c nin onu baya acık.kartın arkasaındaki koruyucu yüzey sogutmayasa yardımcı oluyor.Elimi değdiğim zaman bunu rahatlıkla hıssedıyorum.Sahsen ben 750 kh/s bekliyordum.belkı ınce ayarlarla artabılır.Kart gorsel olarak bence cok guzel ve kibar bir yapısı var.Ayrıca calısırken kartın yanındakı led ısıklı sapphıre yazısı kartı havalı gosterıyor.Kartı tavsiye ederim. yukarıdaki değerlerle rahat 720 kh/s gorursunuz.fiyat (880 tl)
0
0


_____________________________



7038 Mesaj
21 Aralık 2013; 18:50:58 

Bu runme.bat dosyasina gpu degilde CPU yu atamak icin hangi komutlari girmemeiz gerekiyor?